Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Jeg har hatt en skikkelig dårlig økonomisk periode nå som endte med at 3 regninger har gått til inkasso. jeg betalte de sporenstreks etter at jeg fikk inkassokravene, og beløpene var lave. den ene på 90 kr og de 2 andre på 250 kr hver. Hva slags konsekvenser får dette her for meg? jeg er egentlig på boligjakt, men nå blir jeg livredd for at jeg skal få problemer med lån??
Leo Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Så lenge du nå har betalt, får dette ingen konsekvenser. Betalingsanmerkninger som kan gi problemer med å få lån etc. kommer først etter at det har falt dom i forliksrådet/namsretten.
kanarifugl Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 Ja for med en gang et inkasso krav er betalt,sletter de anmerkningen:) Har opplevd det selv en gang,men det gikk fint allikevel:)
Gjest Cosmic Girl Skrevet 23. august 2006 #4 Skrevet 23. august 2006 Ja for med en gang et inkasso krav er betalt,sletter de anmerkningen:) ← Dersom du lar være å betale når inkassobyrået sender deg betalingsoppfordring, kan du få betalingsanmerkning hos kredittopplysningsbyråene. Dette kan ha betydning for om du får feks lån og forsikring. Det stemmer at betalingsanmerkningen skal slettes så snart du har betalt for deg. En anmerkning skal som hovedregel ikke brukes lenger enn i 4 år.
Kykkelikokos Skrevet 24. august 2006 #5 Skrevet 24. august 2006 Dersom det ligger dårlig an med økonomien, og regningene hoper seg opp, anbefaler jeg deg ved senere anledninger å kontakte utstederene av regningene. Banken, strømleverandører, lånekassen osv pleier å være ganske greie å med å gjøre så lenge du gir beskjed på forhånd om at du mest sannsynlig ikke kommer til å klare å betale regningene til riktig tid denne måneden. Det er mye bedre å si ifra slik enn å ende opp med inkassokrav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå