Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker fra sist jeg var gravid at en ikke skal bruke bh med spiler under graviditeten.

Så jeg skulle på shopping og investere i et par nye og lekre. Men jeg fant ingen! :forvirret:

Endte opp med en amme bh som er helt lik en jeg kjøpte for nesten tre år siden, den er god altså, men ikke det jeg var på jakt etter denne gang.

Noen som vet hvor en kan få tak i en ok bh uten spiler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i Norge er jeg ikke sikker, men jeg tror du kan bestille online fra Marks & Spencer. Der kjopte jeg meg en veldig god mamma-bh (altsaa ikke ammebh) for noen uker siden. Uten spiler, pen og behagelig. :)

Skrevet

Fant en brun med blondekant nederst på Lindex, som ikke var så aller verst.

Du kan jo kikke der?

Skrevet

Under graviditeten kan du gott använda BH med bygel/spiler!

Det är när du AMMAR som du bör undvika dem pga risk för mjölkstockning/betennelse i brösten.

Skrevet

Sitat fra babyverden.com:

"Graviditets-BH'er har bredere stropper enn en vanlig BH fordi den skal støtte mer og dekke bedre. Ekstra rekker av hekter gjør det mulig for BH'en å "vokse" med graviditeten. Dette er en viktig detalj, når man tenker på at brystene til en gjennomsnittskvinne utvider seg en til to BH-størrelser gjennom en graviditet.

Styr unna bøyle-BH’er. De kan forårsake melkepropper hvis bøylen presser for hardt mot melkekjertlene. Unngå også de lekre BH-ene som fremhever kløften. De kan du heller kjøpe når babyen er født."

Jeg fikk beskjed om dette fra jordmor i forrige svangerskap; en kan få ammeproblemer hvis en bruker bøyle-bh i svangerskapet.

-Synes det er behagelig også jeg, nå når puppene er så ømme at jeg går å holder på dem i trappa :ler:

Skrevet
Jeg fikk beskjed om dette fra jordmor i forrige svangerskap; en kan få ammeproblemer hvis en bruker bøyle-bh i svangerskapet.

-Synes det er behagelig også jeg, nå når puppene er så ømme at jeg går å holder på dem i trappa  :ler:

Vil bare anbefale Shock absorber sportsBH(f.eks på lalina i oslo) til dere som er gravide og har svært ømme pupper. Jeg har str 70FF og veldig ømme pupper, utrolig digg med den sportsBHen (uten spiler). Magen disser mer enn puppene når jeg spretter rundt, og den magen er ikke særlig stor..

Gjest *Just-Me*
Skrevet
Husker fra sist jeg var gravid at en ikke skal bruke bh med spiler under graviditeten.

Dette har jeg aldri hørt om, hverken lege/JM eller tidligere gravide kjenninger har fortalt meg dette.

Jeg bruker bher med spiler, synes ikke det er noe ubehag el noe. Hadde det vært "farlig" hadde man vel blitt bedre opplyst om det?

Skjønner heller ikke hvorfor man ikke burde bruke spile bh under amming, visst det ike strammer for mye....??

Skrevet
Dette har jeg aldri hørt om, hverken lege/JM eller tidligere gravide kjenninger har fortalt meg dette.

Jeg bruker bher med spiler, synes ikke det er noe ubehag el noe. Hadde det vært "farlig" hadde man vel blitt bedre opplyst om det?

Skjønner heller ikke hvorfor man ikke burde bruke spile bh under amming, visst det ike strammer for mye....??

Det er faktisk et veldig vanlig raad, hvertfall i Storbritannia der jeg bor. Er kanskje en grunn til at de ikke lager mamma-bh'er med spiler (der borte hvertfall, og de har mye stoerre utvalg enn her i landet). Men direkte farlig er det sikkert ikke aa gaa med spiler.

Skrevet

Mye flott på M&S mht bh'er, men den derre størrelsesgreia skjønte jeg null og niks av :klø:

Skrevet

Hm, jeg brukte amme-BH'er med spiler i hele ammeperioden sist gang, og det gikk da helt fint... Tror det er OK med spiler så lenge BH'n ikke strammer på noen måte. Og det er vel ingen som er ute etter noen push-up-effekt når de ammer...? Men kan tenke meg at utvalget i BH'er uten spiler er heller labert ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...