Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hallo.

Jeg har fått meg en type for en stund siden med en skjønn datter som jeg går veldig bra sammen med. Moren til dette barnet har brukt typen min til sin fordel helt til vi kom sammen. Da måtte han jo roe ned kontakten de hadde nesten daglig. Hun ville ha hjelp fra han til alt mulig, penger, fikse ting og you name it. Han så ikke at han ble brukt før jeg traff han, siden han til da hadde hatt et håp om at det kanskje ordnet seg mellom dem. Men han innså til slutt at det ikke var gjensidig fra hennes side og at hun brukte denne kontakten for å få hjelp til det hun trengte. Så da fant vi hverandre. Og han er litt fortvilet over at han ikke så dette før.

Så da skulle de bare ha kontakt pga ungen, noe som de må ha. Men nå virker det som om hun vil prøve å få han tilbake og prøver liksom å ødelegge for oss. Kommer hjem til han for å hente ungen og setter seg ned, ringer og sender mld støtt. Jeg vil gjerne ha et greit forhold til henne etter hvert pga ungen de har sammen, men syns det er litt vanskelig når ting er sånn som nå. Typen min er samtidig litt redd for at hun skal nekte han å se ungen hvis han ikke gjør som hun vil....dilemma. Dette har hun liksom nemn i en bisetning til han. ( Girlpower!) :frustrert: Og han skjønner at jeg reagerer.

Noen med lignende erfaringer og tips i forhold til dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Han så ikke at han ble brukt før jeg traff han,*

:ler: Det er så j... typisk jenteuttrykk. Ja, hva skulle han gjort uten deg og din forsiktige "dytting" i riktig retning? :ler:

Skrevet

Om det er hans biologiske barn har han full rett til å gå via advokat, skrive en kontrakt på hvem som har barnet til hvilke tider. Dette er til barnets beste, faste rutiner, så foreldrene krangle via sine møter m advokater, og barnet blir skåna.

Tenk langsiktig, du har gått får en totalpakke-løsning, og barnets intresse kommer først. Snill du er som hjelper han, stakkar han var rådløs, damer asså, hva de ikke bruker får å få vilja si. Stå ved hans side du, å fortsett å gi han selvtillitt og godt livskvalitet. Lykke til kjære gjest!

Skrevet

Kjenner igjen sitvasjonen. Bare at jeg vet at x-kona til typen min ikke vil ha han tilbake. Men bare ha makt over han. (de har en sønn sammen) Men hun vil ha makt over alle. Til og med meg virker det som av og til. Men men. Vi prøver å løse det så godt som mulig. Og tilpasser oss litt henne for å slippe unna mye. Men vi setter oss og mye imot ting. Hun har en tendens til å være skikkelig urimelig. Men jeg håper det går bra. Og at dere ordner det.

:klem:

Skrevet

:ler:  Det er så j... typisk jenteuttrykk. Ja, hva skulle han gjort uten deg og din forsiktige "dytting" i riktig retning?  :ler:

Har du ikke noe mer fornuftifg å si enn dette så kan du like sodt holde kj'''t. Du vet godt hva jeg mener hvis du bare tenker litt :frustrert:

Skrevet

:ler:  Det er så j... typisk jenteuttrykk. Ja, hva skulle han gjort uten deg og din forsiktige "dytting" i riktig retning?  :ler:

Dust...du må enten være mann eller en like manipulerende x som beskrives her som har kanskje brukt folk selv. Har du hørt om å sette en setning i resten av sammenhengen så hadde du kanskje forstått hva som menes med den setningen du prøver å latterliggjøre.

Skrevet
Om det er hans biologiske barn har han full rett til å gå via advokat, skrive en kontrakt på hvem som har barnet til hvilke tider. Dette er til barnets beste, faste rutiner, så foreldrene krangle via sine møter m advokater, og barnet blir skåna.

Tenk langsiktig, du har gått får en totalpakke-løsning, og barnets intresse kommer først. Snill du er som hjelper han, stakkar han var rådløs, damer asså, hva de ikke bruker får å få vilja si.  Stå ved hans side du, å fortsett å gi han selvtillitt og godt livskvalitet. Lykke til kjære gjest!

Takk for støtte. :klem:

Håper de slipper å blade inn advokat da og at alle kan samarbeide. Kan jo hende hun trenger litt tid for å venne seg til at han har fått dame osv. Han er så utrolig flink med datteren sin og er veldig glad i henne så det bør jo moren sette pris på, og ikke ta fra han. Det er vel mange menn har jeg hørt som er redd for å ikke gjøre som mora sier, pga at de da så lett kan nekte samvær. Det er så urettferdig. :grine:

Skrevet

Enig med denne jeg!

Ganske klassisk problemstilling dette, både det at du mener hun har utnyttet han, at hun nå vil ha han tilbake, og din reaksjon på alt dette.

Sjalusi kalles det, ganske enkelt. Og redsel for at hun faktisk kan ta han tilbake, for her hører det nesten ut som han ikke har vært over henne før akkurat nå.

Det er lite du kan gjøre for å unngå at dette ikke skjer hvis han vil det skal skje, men mest sannsynlig så vil han ikke det, han har jo valgt deg.

Det beste å bare være snill og grei, med alle. Lage bråk eller uvennskap i forhold til eksen hans vil trolig bare stille deg i et dårlig lys.

Men sånn er det jo ofte i forhold der den ene har eks og unger fra før, det bør man jo vite før man går inn i de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...