Gjest Anki Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Jeg og samboeren har begynt å snakke litt om vi skulle gifte oss... Vi har begge vært gift før, er 34 år og synes kanskje at det ikke passer seg med noe stort kirkebryllup. På den ene siden synes jeg at vi burde bare dra til utlandet, og gifte oss uten noen andre tilstede. På den andre siden synes jeg det er synd at ikke barna mine skal få være med, og det samme synes nok han om sine barn. Men med en gang vi skal ha barna med, så må vi jo ta med foreldre også. Og søsken, og deres partnere, og så plutselig har vi jo 30 mennesker bare der! På en måte har jeg kjempelyst å feire stort bryllup, med bryllups kjole og kirke og hele sulamitten!! Jeg synes han er helt fantastisk, og har lyst til å feire ham og kjærligheten vår. Men passer det seg egentlig? Er det slik at når man gifter seg for andre gang så bør det være en litt mer diskret hendelse?... På en måte er jeg redd for hva "alle" skal si, selv om man jo bare burde drite i det selvsagt... Hva synes dere?
Mrs. K Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Må dere ha med foreldre og annen familie bare fordi barna skal med?
Grooo Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 Hvorfor kan ikke dere og barna reise til utlandet?
Gjest LilSweetie Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 Hvis dere har lyst til å ha stort bryllup, så synes jeg dere skal det! Men hvis det viktigste er å ha med barna, kan dere kanskje ta med dem til utlandet? Hvis dere har råd til det, kan det bli en kjempefin opplevelse for alle sammen med kombinert ferie og bryllup i utlandet! (og da trenger dere ikke å ha med alle mulige andre)
*Emma* Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Jeg syns alle må få ha det bryllupet de vil. Er vel mange som gifter seg for 2 gang som velger kirke og hele sulamitten?! Vi reiser til utlandet og betaler for oss og våre barn. Vi blir borte i 2 uker. Vi har invitert familie og venner til å bli med oss - men de må selv betale reise og opphold. En god del skal bli med og de blir alle sammen i 1 uke. Vi skal til USA.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #6 Skrevet 7. august 2006 trenger ikke å si noe til noen ,bestill det dere vil der og reis med unger så får de seg en overaskelse,ingen andre som trenger å være med.
Leyla77 Skrevet 7. august 2006 #7 Skrevet 7. august 2006 Var i 2.gangs bryllup i mai med 100 gjester!!! Hørte ingen som reagerte på det. Dette var 2 voksne mennesker som ville dele sin kjærlighet med barn, barnebarn, søsken, tanter, venner kolleger osv.osv.
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 7. august 2006 #8 Skrevet 7. august 2006 Jeg skal også snart gifte meg for 2. gang, det blir hans første. Vi reiser til Roma og gjør det der. Jeg synes det er veldig vanskelig hvem jeg skal be, så han ber litt fler enn meg - men ingen av oss vil ha stort bryllup. De vi har skrevet ned så langt blir ca. 30 stk. Synes det er mer enn nok. Men tipper ikke alle de kommer, så da blir det færre. I det hele tatt, vanskelig. Skjønner deg veldig godt. Men kan dere ikke bare ta med barna og la det bli med det? Det tror jeg jeg hadde gjort hvis jeg var i dine sko! Lykke til!
Snippa Skrevet 7. august 2006 #9 Skrevet 7. august 2006 Gift deg akkurat som du vil! Tror ikke det er mange som reagerer på det i dag. Jeg skal også gifte meg for 2. gang. Vi snakket også om å reise vekk, men fant ut at det egentlig ble mest styr fordi da alle barna (vi har 4) ville være md, foreldre, søsken, osv. Det hadde vi ikke lyst til. Mannen gifter seg for første gang. Jeg gifta meg 1. gang da jeg var 22, men det holdt ikke. Nå er jeg 32. For meg kunne vi godt hatt det helt uformelt, men barna mine vil ha stort bryllup, dattera mi vil ha fiiin brudepikekjole og mannen vil be alt og alle. Så vi skal ha relativt stort bryllup, men ganske uformelt (utebryllup hvis været tillater, HEF-vielse og koldtbord til mat). Jeg vil ha brudekjole, men jeg vil ikke ha slør, slep og voldsomme greier. Men jeg synes ikke det er noe i veien for at du kan kjøre "full pakke" hvis det er det du vil ha! Kanskje vil gamle tante Olga rynke på nesa, men det blir nok den eneste. Er så vanlig å gifte seg flere ganger i dag at ingen reagerer, tror jeg
Gjest Anki Skrevet 7. august 2006 #10 Skrevet 7. august 2006 Må dere ha med foreldre og annen familie bare fordi barna skal med? ← Vi har 6 barn i alderen 4-11, så det er litt av en jobb å ha alle med kan du si. Derfor tenker vi at hvis vi skal ha med barna er det greit å ha med noen andre voksne som kan hjelpe til å ta seg av de. Men det er jo litt egoistisk tenkt også, samtidig hadde jo vært kjekt å kunne være alene brullupsnatten.
Gjest Anki Skrevet 7. august 2006 #11 Skrevet 7. august 2006 Jeg syns alle må få ha det bryllupet de vil. Er vel mange som gifter seg for 2 gang som velger kirke og hele sulamitten?! Vi reiser til utlandet og betaler for oss og våre barn. Vi blir borte i 2 uker. Vi har invitert familie og venner til å bli med oss - men de må selv betale reise og opphold. En god del skal bli med og de blir alle sammen i 1 uke. Vi skal til USA. ← Hei Emma Jeg har lest om bryllupet ditt, det høres kjempefint ut slik dere har valgt å gjøre det! Veldig kjekt at familien velger å bli med dere til USA. Det høres ut som en løsning som nok kan være et alternativ for oss også, da kan vi få litt avlastning og hjelp med barna hvis vi ønsker det, men samtidig kose oss med de og inkludere de i den store dagen!
Gjest Anki Skrevet 7. august 2006 #12 Skrevet 7. august 2006 Jeg skal også snart gifte meg for 2. gang, det blir hans første. Vi reiser til Roma og gjør det der. Jeg synes det er veldig vanskelig hvem jeg skal be, så han ber litt fler enn meg - men ingen av oss vil ha stort bryllup. De vi har skrevet ned så langt blir ca. 30 stk. Synes det er mer enn nok. Men tipper ikke alle de kommer, så da blir det færre. I det hele tatt, vanskelig. Skjønner deg veldig godt. Men kan dere ikke bare ta med barna og la det bli med det? Det tror jeg jeg hadde gjort hvis jeg var i dine sko! Lykke til! ← Høres fantastisk ut å gifte seg i Roma da! Noe så romantisk! Vi skal reise til Roma bare vi to i oktober i år, gleder meg skikkelig! Har dere vært der før? Så det kan hende dere blir 30 stk i Roma hvis alle blir med? Det blir jo et ganske stort selskap det.
Gjest Anki Skrevet 7. august 2006 #13 Skrevet 7. august 2006 Gift deg akkurat som du vil! Tror ikke det er mange som reagerer på det i dag. Jeg skal også gifte meg for 2. gang. Vi snakket også om å reise vekk, men fant ut at det egentlig ble mest styr fordi da alle barna (vi har 4) ville være md, foreldre, søsken, osv. Det hadde vi ikke lyst til. Mannen gifter seg for første gang. Jeg gifta meg 1. gang da jeg var 22, men det holdt ikke. Nå er jeg 32. For meg kunne vi godt hatt det helt uformelt, men barna mine vil ha stort bryllup, dattera mi vil ha fiiin brudepikekjole og mannen vil be alt og alle. ← Høres bra ut! Min datter kommer nok også til å bli veldig skuffet hvis hun ikke får bli med og ha flott kjole på! Vanskelig valg dette gitt. Men vi finner nok ut av det til slutt! Tusen takk for mange fine svar!
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #14 Skrevet 7. august 2006 Jeg og samboeren har begynt å snakke litt om vi skulle gifte oss... Vi har begge vært gift før, er 34 år og synes kanskje at det ikke passer seg med noe stort kirkebryllup. På den ene siden synes jeg at vi burde bare dra til utlandet, og gifte oss uten noen andre tilstede. På den andre siden synes jeg det er synd at ikke barna mine skal få være med, og det samme synes nok han om sine barn. Men med en gang vi skal ha barna med, så må vi jo ta med foreldre også. Og søsken, og deres partnere, og så plutselig har vi jo 30 mennesker bare der! På en måte har jeg kjempelyst å feire stort bryllup, med bryllups kjole og kirke og hele sulamitten!! Jeg synes han er helt fantastisk, og har lyst til å feire ham og kjærligheten vår. Men passer det seg egentlig? Er det slik at når man gifter seg for andre gang så bør det være en litt mer diskret hendelse?... På en måte er jeg redd for hva "alle" skal si, selv om man jo bare burde drite i det selvsagt... Hva synes dere? ← Alle tradisjonene rundt bryllup er jo som sagt bare tradisjoner. Det er faktisk få som etterlever disse i dag. Noen reagerer på at man velger hvit kjole 2. gang man gifter seg osgå; hvit er jo uskyldens farge..."Ja, om dere bare visste..." tenkte jeg da jeg skred opp kirkegulvet i min store, nydelige hvite kjole med tilhørende langt slør! Jeg har riktig nok bare giftet meg en gang, men uskyldig er vel ikke rette ordet å bruke om meg... Slik jeg ser det så er vielsen hvor man inngår ekteskapet, bryllupsfesten er feringen av at to mennesker har valgt å dele livet sammen. Vel, gikk det galt den ene gangen så var jo det synd, men ser ingen hindringer i at man skal være optimist og prøve en gang til! Lykke til! milla
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 7. august 2006 #15 Skrevet 7. august 2006 Høres fantastisk ut å gifte seg i Roma da! Noe så romantisk! Vi skal reise til Roma bare vi to i oktober i år, gleder meg skikkelig! Har dere vært der før? Så det kan hende dere blir 30 stk i Roma hvis alle blir med? Det blir jo et ganske stort selskap det. ← Han har vært der mange ganger før, ikke jeg. Men vi skal ta en tur i høst, og møte bryllupsplanleggeren bl.a. Samt finne hotell antar jeg. Ja, 30 er ganske mange for en 2. gangs, men så er det jo bare meg som er 2. gang også. Så han har flere han vil be - det skjønner jeg jo. Jeg har også lurt fælt på hva slags farge jeg skal ha på kjolen. Jeg skal ha en knekort kjole, og lurer på om jeg da kan ha denne i en kremfarget nyanse... Det blir jo en uformell setting, og den slags kjole er jo også mer uformell... Hmmm. Tror jeg går for det, siden det ikke blir slør heller. Men gleder oss - det gjør vi!
marsy Skrevet 7. august 2006 #16 Skrevet 7. august 2006 Vi gifter oss også i utlandet, og har invitert med venner og familie. Så fort vi hadde bestemt oss for sted og dato sa vi i fra til alle hva vi hadde planlagt, og sa i fra at de var velkommen, så lenge de dekte reise og overnatting selv. Vi har bedt 44 stk, og så langt har 27 sagt ja, og ingen nei Tror det blir kjempekoselig!
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #17 Skrevet 7. august 2006 Dra og gift dere alene og kom hjem og lag selskap til dere og barna..............syns det går an
*Emma* Skrevet 7. august 2006 #18 Skrevet 7. august 2006 Hei Emma Jeg har lest om bryllupet ditt, det høres kjempefint ut slik dere har valgt å gjøre det! Veldig kjekt at familien velger å bli med dere til USA. Det høres ut som en løsning som nok kan være et alternativ for oss også, da kan vi få litt avlastning og hjelp med barna hvis vi ønsker det, men samtidig kose oss med de og inkludere de i den store dagen! ← Takk takk - ja vi er veldig fornøyde med hvordan ting ser ut til å bli. Nå som vi har med barnevakter har vi planlagt en kveld med "jentefest/guttefest" der borte hvor han går ut m kompisene og jeg med vennindene (nesten som utdrikkingslag). Da har vi barnevakt også skal foreldrene mine ta barna bryllupsnatten så vi får hotellrommet vårt alene. Gleder oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå