Gå til innhold

eggløsning når??

nygift

Anbefalte innlegg

Vi prøver og prøver..

Jeg har regnet ut at jeg har 28 dagers-syklus; når har jeg eggløsning da? Når har jeg størst sjans for å bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke særlig peiling på det!!

Men jeg tror det er 14 dager etter 1 mense dag.

Da har dere 3 dager på dere, tror jeg.

Legg en pute eller to under rompa etter sex, det skulle jeg prøve og dermed satten i sikringsboksen.

Ligg sånn ca 15-30 min. Venninden min lå høyt med beina, vips så var hun gravid!!!!!!

Vi skal ha baby i juni.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Man har eggløsning 12-18 dager før neste mens, er det vel, snitt ca 14 dager før neste mens. Ok du har fast syklus på 28 dager (fra første dag i en mens til første dag i neste mens), betyr det altså ca 14 dager etter første dag i en mens. Sædceller kan leve i 5 dager, egget bare i et døgn, så gravid blir du mest sansynlig 5 dager før og en dag etter EL, sånn ca. Altså fra ei drøy uke etter første dag i mensen.

Det beste er vel regelmessig sex, annenhverdag i hele den aktuelle perioden (og legg til noen dager før og etter, det kan være at du har lang eller kort syklus akkurat denne måneden, tidlig eller sen EL, eller kort/lang luatefase (tiden fra el til mens). Denne er somregel stabil fra måned til måned, man kan variere mellom kvinner, vet du ikke når du har EL, så kjenner du heller ikke lengden på denne)

Ha sex "hele tida", så blir det masse kos, og kanskje en baby? :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK!

Takk for svarene så langt! Etter det jeg har forstått har jeg altså EL i vente om noen få dager?! Jippi..

Har alltid hatt regelmessig mens. Fikk den igjen forrige fredag, og var ferdig nå på torsdag/fredag.. Mannen min trodde EL var ca 14 dager før neste mens, men jeg trengte å vite dette mer sikkert.. Vi har bare prøvd i ca to mnd, men har vært sammen flere år, så vi er skikkelig gira på å få det til nå..

Flere tips mottas med hjertelig takk! Det med puta osv. skal testes ut om noen få strakser :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på apoteket og kjøp ClearPlan Eggløsningstest eller Persona testpinner (ikke tro på de på apoteket, du trenger IKKE monitoren).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...