Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Ikke klarer vi å kutte ut sexen, og når vi gjør, så er vi i full gang igjen noen uker senere. Det er ikke noe alternativ å droppe hverandre som venner, for vi ser ikke noe grunn til det. Det er jo ingen som sårer hverandre, bortsett fra med det at vi hindrer hverandre fra å få seg kjæreste istedenfor å holde på med denne gamle vanen. Vi kjenner rett og slett kroppene hverandres for godt, og det er så utrolig vanskelig å kutte det ut da. Vi pratet om det i forgårs, at vi måtte klare å slutte nå. Om sommeren sliter vi like mye begge to, som noen overkåte tenåringer, så når sommeren er over, så skal jeg "ta praten". Jeg vet jo det er det beste alternativet, men samtidig blir jeg så sint på meg selv. Den perioden vi holder på, da stenger jeg ute alle følelser og har det så bra. Men hver gang vi har sagt at nå må vi kutte ut (det er vel 4 ganger nå) så kommer alle følelser strømmende, og jeg føler jeg lider av kjærlighetssorg. Det går over like etter, men det er vanskelig å bryte et slikt bånd til den jeg er mest glad i av alle. Før så pleide jeg å tenke hele tiden på fortiden vår sammen, og deppe over at jeg aldri får det igjen. Nå gjør jeg ikke det mer, og det er jo et godt tegn. Han sier at han vet det er blitt så trist for meg alle gangene, og at det er hans feil som har startet/avsluttet det alle gangene og (selv om jeg har vært med på det, men han vet hvor svak jeg er) og sa at derfor var det lurt å bare kutte det ut. Jeg, idioten, forhandlet med han og vi kom fram til at det var det beste å la det gå noen uker, som jeg nevnte over. Så nå må jeg gå og forberede meg da, på at dette er den siste fine (på den måten) tiden vi har sammen. Hvorfor er det så utrolig vanskelig å kutte? Det er mulig at jeg har et nærhetsbehov, og har problemer med å se for meg han med ny dame, pluss at jeg er livredd for å ut og finne meg en ny kjæreste. Er redd for at jeg kommer til å sammenligne og bli skuffet (nå gjelder det ikke bare sex nei). Jeg antar jeg har gått i min egen felle igjen. Lurer meg selv til å tro jeg føler nada, helt til denne samtalen kommer opp. Da griner og syter jeg, og det føles ut som verdens ende. Jeg må bare innse at en ikke kan tvinge noen til å være forelsket. Jeg er ikke forelsket selv, men har noen skummelt sterke følelser. Søndag kveld og mandag morgen føles ut som de mest ensomme dagene i hele verden. Så jeg må bare sitte og få dette her ut. Det mest plagsomme er at jeg alle ganger har (etter vi har sluttet) omsider klart å se på han med bare vennefølelser som jeg skal, men akkurat da så begynner vi å drive på igjen. Jeg vil ikke det denne ganga, jeg vil unne meg selv og han en kjæreste! Jeg har ikke kysset en mann siden den gangen jeg var sammen med han, og det var i fjor i april. En begynner å savne det, kan en si. Det er nok en eller annen som har tenkt å foreslå å ikke se han i det hele tatt en periode, men det holder ikke. Det er blitt prøvd før, og vi er alle forskjellige. Jeg klarer det ikke, jeg er nødt til å holde jevn kontakt, ellers glir vi bare unna slik som sist. Dere mener sikkert dette er en bra ting og, men ikke når det er bestekamerater det gjelder. og ikke i en slik situasjon. Fysj. Jeg skulle ønske jeg var følelsesløs og kald. I går hadde vi ikke sex i det hele tatt. Vi var nede ved vannet og badet og svømte over til en øy og tilbake. Da gikk det opp for meg at det finnes andre gøye ting å gjøre sammen enn bare sex. Det hjelper litt. Vet ikke hvor jeg vil med dette, men jeg har ikke hatt tid til å tenke over dette før denne morgenen.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Hvorfor kutte ut? Gift dere og få mange barn, ei bikkje og volvo stasjonsvogn. Hvis de ikke funker, så tror jeg kanskje det kan bli vanskelig fremover å ha så nære relasjoner dere har nå - selv uten sex. Ikke minst vil dette kunne være vanskelig for eventuelt nye partnere. Men som jeg skrev - hvorfor ikke være kjærester når dere har det så bra sammen.
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 Vi er kjempeglade i hverandre, men det må litt mer til enn det. Kjærestefølelser fra hans side for eksempel. Hvis en eventuell ny kjæreste ikke tåler at vi er så gode venner, så er ikke de rett for oss, det kom også opp. Det er jo ikke som at vi er HELT avhengige :-) (selv om det er vanskelig når en har det helt tilgjengelig foran seg, slik som nå). Som jeg sa, så er det ikke noe alternativ. Vi er bestevenner (jeg høres nå ut som 90tallsbandet toybox) og vi har det alltid fint når vi går sammen. De gangene uten sex og ja, og det kan gå 1-2 uker uten (jeg vet det høres ut som lite, men ikke i forhold til før da det var 2 ganger dagen).
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 Vi er kjempeglade i hverandre, men det må litt mer til enn det. Kjærestefølelser fra hans side for eksempel. Hvis en eventuell ny kjæreste ikke tåler at vi er så gode venner, så er ikke de rett for oss, det kom også opp. Det er jo ikke som at vi er HELT avhengige :-) (selv om det er vanskelig når en har det helt tilgjengelig foran seg, slik som nå). Som jeg sa, så er det ikke noe alternativ. Vi er bestevenner (jeg høres nå ut som 90tallsbandet toybox) og vi har det alltid fint når vi går sammen. De gangene uten sex og ja, og det kan gå 1-2 uker uten (jeg vet det høres ut som lite, men ikke i forhold til før da det var 2 ganger dagen). ← Jeg synes dette høres litt vanskelig ut Towelie. prøver f.eks. å tenke på at jeg skulle vært den som ble kjæreste med en av dere - og dere skulle fortsette det nære vennskapet. Jeg ville da visst at dere var nært knyttet til hverandre, og jeg ville visst at dere hadde hatt sex sammen lenge etter at kjærsteforholdet tok slutt. Det er ikke lett å takle sånt som en ny kjæreste. Klart kjærestefølelser er viktige fra hans side også, men noe må han føle for deg - noe mer enn en bestevenn - siden han har beholdt den nære kontakten med deg og siden han ennå ikke har inngått noe nytt forhold. Ikke vet jeg, kanskje han er redd for å binde seg til deg fordi han synes han er for ung. Tror kanskje dere burde løse en ting om gangen, og først må dere løse sexen. Det er så dumt å bli pulevenner etter at et forhold er over - det vil gjøre vondt å kutte det ut, men det går over etter hvert.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Hei Towelie!! Det var jammen et langt innlegg! Det høres ut som om du er et sted mellom himmel og helvete for å si det sånn. Jeg vet godt hvordan det føles, og det er ikke en god følelse! Innerst inne vet du godt hvordan ting bør være, ellers hadde du aldri skrevet det du skriver, du har en magefølelse for han, når han er med deg er den god, men når han ikke er der gjør det vondt. Tenk på hva du egentlig gjør mot deg selv, i lengden kan du jo ikke holde på sånn, du ender uansett opp med å såre deg selv. Det er rart og si men jeg måtte lære på den harde måten, jeg måtte gi beskjed til han at jeg ville mer enn bare det vi hadde, når han ikke ønsket det, viste jeg at jeg ville bli utrolig trist og lei, men at tiden ville lege disse sårene, jeg har aldri kunnet være venner med mine tidligere kjærester og jeg kommer kanskje aldri til å gjøre det i framtiden. Min mening om du vil ha den eller ei, snakk med han seriøst, vær tro mot deg selv, hvis han vil noe mer er det kjempebra, om det er som jeg frykter at han liker det som det er bør han holde seg unna deg ( han sier jo selv at han vet du blir lei deg etter at han har gått). Når alt kommer til alt: Du kan bare stole på deg selv!! Ønsker deg lykke til, håper alt ordner seg, og at du får et langt og lykkelig liv.
Gjest fluesmekker Skrevet 7. august 2006 #6 Skrevet 7. august 2006 Nå må jeg virkelig passe meg for å ikke gå i samme fella. Bør vel egentlig kutte all kontakt med eksen, som slo opp for en drøy uke siden. Men neida, vi er venner og han skal bo hos meg i 4-5dager når jeg flytter. Hva skal vi holde på med da liksom...? Redd for at det kan bli noe sex. Men så er det vanskelig å bare kutte bånda helt, vi er jo veldig gode venner også, ikke bare eksene til hverandre. Æsj. Føler med deg.
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #7 Skrevet 7. august 2006 Hvem trenger å si at vi har hatt sex da? Jeg ville aldri presentert han som "Hei, dette er kompisen min, vi hadde verdens beste sex sammen!" :-) Det er like greit hvis noen ny kjæreste ikke takler det, da ser jeg fort hva slags person det er jeg har med å gjøre, og jeg vil jo kunne ha guttevenner uten å være i noe form for hundebånd heller. Jeg har gjort tabben og blitt pulevenn med forrige eks også. Han dreiv på med andre damer bak ryggen min, så det var lett å kutte ut det jeg følte for han over en helg. Han her er bare snill og grei, og det kan være litt plagsomt Spesielt her. Men jeg er ganske heldig også da, som har en så god venn, tilogmed etter et brudd med han (eller 4). Jeg husker jeg spurte han ute på byen hvorfor han ikke kunne se for seg oss som kjærester. Det var idiotisk av meg, for vi drakk, og jeg husker lite. Så lite som at jeg liker å male, noe slikt sa han. Lå sikker noe mer under, som at vi er forskjellige, for jeg tror ikke noen slår opp bare fordi kjæresten er glad i å ta en svingom med penselen Det er bare så utrolig forvirrende å ta en rundtur i hodet mitt. For jeg savner så å være kjæreste med han, men en del av meg kunne ikke tenkt det i det hele tatt. Jeg tror jeg bare hater forandringer. Det å ta steget og komme videre og finne noen nye. Det er en jeg har vært interessert i som viser interesse for meg nå. Men for det første får jeg dårlig samvittighet ovenfor han her, og for det andre røyker han her nr 2 litt mye. Jeg orker ikke enda et forhold med hasj og sitte på ræva og sløvhet.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #8 Skrevet 7. august 2006 Hvem trenger å si at vi har hatt sex da? Det vil garantert komme frem før eller siden. Det er veldig vanskelig å råde noen i en sånn situasjon dere er i nå Towelie - vi kjenner dere ikke og vet ikke hva som er rett og galt for akkurat dere to. Du har nå mange tanker rundt dette - fornuftige tanker alt sammen. Spinn litt videre rundt disse tankene. Veldig fint at du vurderer å ikke inngå forhold med en med rusproblemer videre.
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #9 Skrevet 7. august 2006 Hei Towelie!! Det var jammen et langt innlegg! Det høres ut som om du er et sted mellom himmel og helvete for å si det sånn. Jeg vet godt hvordan det føles, og det er ikke en god følelse! Innerst inne vet du godt hvordan ting bør være, ellers hadde du aldri skrevet det du skriver, du har en magefølelse for han, når han er med deg er den god, men når han ikke er der gjør det vondt. Tenk på hva du egentlig gjør mot deg selv, i lengden kan du jo ikke holde på sånn, du ender uansett opp med å såre deg selv. Det er rart og si men jeg måtte lære på den harde måten, jeg måtte gi beskjed til han at jeg ville mer enn bare det vi hadde, når han ikke ønsket det, viste jeg at jeg ville bli utrolig trist og lei, men at tiden ville lege disse sårene, jeg har aldri kunnet være venner med mine tidligere kjærester og jeg kommer kanskje aldri til å gjøre det i framtiden. Min mening om du vil ha den eller ei, snakk med han seriøst, vær tro mot deg selv, hvis han vil noe mer er det kjempebra, om det er som jeg frykter at han liker det som det er bør han holde seg unna deg ( han sier jo selv at han vet du blir lei deg etter at han har gått). Når alt kommer til alt: Du kan bare stole på deg selv!! Ønsker deg lykke til, håper alt ordner seg, og at du får et langt og lykkelig liv. ← Takk for svar :-) Jeg vet ikke om jeg fikk skrevet det klart ordentlig i sta. Han var den første til å si at vi bare plager oss selv med å ha vennskapet på dette planet og vi ikke burde holde på mer. Jeg begynte å grine og ba han åpne øynene og tenke litt etter, for slik er det om sommeren, lik det eller ikke. Det virker jo helt blåst å forhandle om sex, men nå er vi utrolig sære på det området og da. Vi skulle gi det noen uker og la det synke inn. Tror jeg tar en prat med han i slutten av sommeren. Det hadde vært så enkelt, hadde jeg bare kommet meg over bryte-delen med en gang. Da kan det gå mange dager uten at vi prater, og jeg ikke sitter og savner han. Sist gang var det verst, for han var inne i en dårlig periode. Tok ikke kontakt og spurte ikke hvordan det gikk, og satt bare og sturet. Det er ingens feil, men det gjorde oss bare en erfaring rikere, at vi kan ikke kutte og bare bryte kontakten slik. Det høres nok rart og vanskelig ut for folk utenfor som ikke er inni dette, men vi har et veldig spesielt vennskap. Det er ikke bare sex det handler om, det er derfor det er så vanskelig å bryte. Er redd for å miste hele fyren, slik jeg trodde jeg gjorde sist gang.
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2006 #10 Skrevet 7. august 2006 Enjoy! En vakker dag må jo dette bare slutte uansett. Så da får dere kose dere så lenge dere kan!
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #11 Skrevet 7. august 2006 Det vil garantert komme frem før eller siden. Det er veldig vanskelig å råde noen i en sånn situasjon dere er i nå Towelie - vi kjenner dere ikke og vet ikke hva som er rett og galt for akkurat dere to. Du har nå mange tanker rundt dette - fornuftige tanker alt sammen. Spinn litt videre rundt disse tankene. Veldig fint at du vurderer å ikke inngå forhold med en med rusproblemer videre. ← det er det som er så vanskelig ja. På nett kjenner ingen meg, og i virkeligheten er det bare "jammen dere passer så godt sammeeeen, kan ikke dere bli sammen". Det er ikke så lett som det er sagt det, nei. Jeg vet ikke om fyren har rusproblemer, men jeg for min del er veldig lettpåvirkelig og har røyket mye lenge. Nå i det siste har jeg trappet ned og kan gjerne gå uker uten abstinenser. Det er jo røykekuttet vårt og som han fått oss til å innse denne rutinen er fjollete. Lettere å bare ha sex og gi faen enn å faktisk tenke over på andre behov også. Sånn kan vi ikke ha det! Det var derfor jeg ble i så godt humør i går etter badeturen vår. Ingen sex eller røyking, likevel har jeg aldri følt meg så bra før! Kan høres ut som hippie-pjatt men jeg har gravd meg ned mye i det siste og glemt å gjøre slike gøye ting. Det finnes jo MYE andre ting som går an å gjøre også.
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #12 Skrevet 7. august 2006 Nå må jeg virkelig passe meg for å ikke gå i samme fella. Bør vel egentlig kutte all kontakt med eksen, som slo opp for en drøy uke siden. Men neida, vi er venner og han skal bo hos meg i 4-5dager når jeg flytter. Hva skal vi holde på med da liksom...? Redd for at det kan bli noe sex. Men så er det vanskelig å bare kutte bånda helt, vi er jo veldig gode venner også, ikke bare eksene til hverandre. Æsj. Føler med deg. ← Huff Tror ikke det er nødvendig å bryte kontakten, men mitt råd; Ikke lekesloss, ikke gå rundt lettkledd. Det er der vi har gått på en smell Håper det går bra med deg, brudd er aldri morro
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #13 Skrevet 7. august 2006 Enjoy! En vakker dag må jo dette bare slutte uansett. Så da får dere kose dere så lenge dere kan! ← Dette svaret her skal jeg ta veldig godt til etterretning :-) Jeg må jo bare tenke sånn; Kose oss masse disse ukene vi har, også ut på "jakt". Ikke at jeg skal rett ut, men jeg tror det kan hjelpe å ut og bli kjent med folk uten at de nødvendigvis trenger å bli med hjem/kysse osv.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #14 Skrevet 7. august 2006 Hva med å ta et år borte fra alt sammen? Bort fra sex med en som ikke er kjæresten din, og bort fra en form for dopmiljø du kjenner? Folkehøyskole?
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2006 #15 Skrevet 7. august 2006 Dette svaret her skal jeg ta veldig godt til etterretning :-) Jeg må jo bare tenke sånn; Kose oss masse disse ukene vi har, også ut på "jakt". Ikke at jeg skal rett ut, men jeg tror det kan hjelpe å ut og bli kjent med folk uten at de nødvendigvis trenger å bli med hjem/kysse osv. ← Klart det! Nyt livet. Du er ennå ung
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #16 Skrevet 7. august 2006 Hva med å ta et år borte fra alt sammen? Bort fra sex med en som ikke er kjæresten din, og bort fra en form for dopmiljø du kjenner? Folkehøyskole? ← Dopet har vi kommet oss unna etter vi flyttet, og sex skal vi jo ikke ha mer. Jeg vil klare meg, uten å rømme fra alt. Men takk for tipset :-) Jeg føler bare at dette er noe jeg kan klare uten å forlate alt og alle. Han er jo ikke "bare" en som ikke er kjæresten min, han er jo min beste venn. Har sagt jeg ikke vil kutte han ut som venn, uansett hva.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #17 Skrevet 7. august 2006 Kjære deg Towelie! Nå blir du vel sinna, men jeg tror kanskje du har mer følelser for han enn han for deg? Jeg tror ikke dette pulevennforholdet deres er så veldig sunt for deg jeg, virker ikke som om følelsene hans er like sterke? Har han sånne kvaler som du har? Når jeg leser om rusproblemene hans blir jeg også veldig skeptisk, enda en grunn til kun å være en god venn. Hvis mannen min hadde hatt en så nær jentevenn som vennen din har i deg så hadde det nok vært litt belastende på forholdet vårt kan du si. Selv om jeg ikke er særlig sjalu hadde jeg følt det ganske sårt om noen var tilnærmet like "nær" mannen min som jeg. Jeg håper virkelig Towelie at du møter en som du blir så forelsket og glad i og som blir like glad i deg at du ikke føler at denne vennen må være like nær. Vanskelig når det er 3 personer i et forhold!
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #18 Skrevet 7. august 2006 Klart det! Nyt livet. Du er ennå ung ← Håper da det Jeg skal iallfall forklare han at jeg ikke orker noe form for brudd nå, som jeg ikke har noe skole å begynne på eller noe. Jeg er på jobbsøk, og jeg tror jeg vil takle noe sånt mye bedre om jeg har en ny og spennende jobb å gå på, isdtedenfor å sitte hjemme og tenke.
Gjest fluesmekker Skrevet 7. august 2006 #19 Skrevet 7. august 2006 Huff Tror ikke det er nødvendig å bryte kontakten, men mitt råd; Ikke lekesloss, ikke gå rundt lettkledd. Det er der vi har gått på en smell Håper det går bra med deg, brudd er aldri morro Takk, nei morro er det ikke. Og siden han slo opp via telefon (sommerjobb langt vekke) har vi ikke sett hverandre siden han slo opp. Jeg får kle meg anstendig og oppføre meg som en prestefru. Men det er ikke lett, vi er begge svaaake. Men det at dere kan bade og kose dere sammen uten noe sex høres jo veldig oppløftende ut da Du får holde å den gode følelsen.
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2006 #20 Skrevet 7. august 2006 Håper da det Jeg skal iallfall forklare han at jeg ikke orker noe form for brudd nå, som jeg ikke har noe skole å begynne på eller noe. Jeg er på jobbsøk, og jeg tror jeg vil takle noe sånt mye bedre om jeg har en ny og spennende jobb å gå på, isdtedenfor å sitte hjemme og tenke. ← Enig. Utsett det til du har noe annet å bruike tankene dine på. Så kan du heller bruke sommeren til å kose deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå