Gjest *TS* Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Ja, vi lurer og tenker på hvor vi skal etablere oss. Nå bor vi i "verdens minste" leilighet i Oslo, men har ikke lyst å bo midt i gryta lenger. Siden vi har ett lite barn ser vi etter etter barnevennlig sted. Ene av oss er på jakt etter jobb og den andre jobber i Oslo, derfor tar vi utgangspunkt at det bør være greitt å komme seg dit med buss/tog. Helst ikke mer enn 20-30 minutt. Har pr i dag ikke bil, det får komme seinere, men det blir derfor kollektivt i starten. Vi tenker på å leie i en periode nå først. Har tenkt litt på Lillestrøm, men vi har også vært inne på Drøbak området, men det blir vel litt lenger unna. Er ikke sånn veldig kjent i utkanten av Oslo, derfor håper jeg dere kan komme med innspill på ok steder.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Skedsmokorset er flott! Utrolig mange forskjellige boligfelt (selv er vi storfornøyde på Holt-Vestvollen, med mange borettslag). Alt vi trenger rundt oss, inkl. skog og mark. Ekspressbuss tar ca 25 min til bussterminalen Oslo. Mange innflyttere, ikke "klikkdannelser" slik som er så grusomt dersom man flytter til et mindre sted
Kvist Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 Må si meg enig med siste gjest. Skedsmokorset er en fint sted. Er selv oppvokst på Holt-Vestvollen og har bodd der som voksen også. Men prøv å finne leilighet som ligger lengst mulig unna E6, etter at jeg flyttet derfra la jeg merke til at "bakgrunnssuset" var borte... selv om jeg ikke tenkte over at det var der når jeg bodde der.
Gjest *TS* Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 Skal se nærmere på Skedsmokorset. Takk for innspill!
Gjest HB Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Siden dere har et barn kan det være greit å sjekke ut det praktiske før dere vurderer boområde. F.eks. er det ledig barnehageplass i området? Bor selv i Rælingen og der er det så og si full barnehagedekning. Stille og fredelig, men fortsatt sentralt. Toget fra Lillestrøm bruker 11 min til Oslo S. Hilsen Lille meg
Gjest *TS* Skrevet 7. august 2006 #6 Skrevet 7. august 2006 Siden dere har et barn kan det være greit å sjekke ut det praktiske før dere vurderer boområde. F.eks. er det ledig barnehageplass i området?← Ja, barnehage vil så klart bli undersøkt før vi avgjør om det hadde blitt aktuelt med flytting. Rælingen har jeg hørt veldig lite om, ligger det like ved Lillestrøm? Togtidene til Oslo er jo absolutt ikke å forakte. Skal se nærmere på Rælingen også!
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #7 Skrevet 7. august 2006 Foreslår Asker/Bærum jeg; svært godt kollektivnett + kort vei til både skog og sjø, samt kort vei inn til Oslo sentrum.
Gjest *TS* Skrevet 7. august 2006 #8 Skrevet 7. august 2006 Foreslår Asker/Bærum jeg; svært godt kollektivnett + kort vei til både skog og sjø, samt kort vei inn til Oslo sentrum. ← Men er det ikke veldig dyrt i Asker/Bærum? Både med å leie og å kjøpe? (Kjøper nok etterhvert da)
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #9 Skrevet 7. august 2006 Er vel dyrere den veien. Rælingen har jeg også hørt mye positivt om. Lillestrøm, Strømmen, Nittedal... Mange muligheter...
Gjest HB Skrevet 7. august 2006 #10 Skrevet 7. august 2006 Ja, barnehage vil så klart bli undersøkt før vi avgjør om det hadde blitt aktuelt med flytting. Rælingen har jeg hørt veldig lite om, ligger det like ved Lillestrøm? Togtidene til Oslo er jo absolutt ikke å forakte. Skal se nærmere på Rælingen også! ← Rælingen ligger rett sørvest for Lillestrøm. Kommunen er ganske stor og strekker seg sydover mot Enebakk, men den "siviliserte" delen ligger nærmest Lillestrøm. Videre utover er det mest bondegårder (litt forenklet). Det er masse turterreng, men også kort vei til shoppingsenter osv. Busstilbudet har jeg ikke benyttet meg av, men jeg ser jo at det kjører busser rundt i gatene, og det er en del ekspressbusser fra Lillestrøm i tillegg til toget. Boligprisene er jo litt høye, men du har kommet et stykke unna Oslo, så det er ikke så dyrt som Asker/Bærum. Du slipper å betale for adressen, bare beliggenheten. Hilsen Lille meg
Gjest itla Skrevet 7. august 2006 #11 Skrevet 7. august 2006 (endret) Vestover kan du også lenger ut enn Asker/Bærum, til Slemmestad/Røyken. Også der har du strender og skog ganske rett utenfor døra, og både buss og tog til byen. Edit: Glemte å skrive at boligprisene der også er lavere enn i Asker og Bærum, selv om ikke alt der er rådyrt heller. Endret 7. august 2006 av itla
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #12 Skrevet 7. august 2006 Ski, Ås, Drøbak, Langhus og områdene rundt. Anbefalles.
Nellie Cortado Skrevet 7. august 2006 #13 Skrevet 7. august 2006 I det hele tatt så er det så mange fine, billigere og lett tilgjengelige steder i Akershus at jeg ikke helt forstår hvorfor så mange betaler "skjorta av seg" inne i Oslo sentrum.
Gjest enkelt å forstå Skrevet 8. august 2006 #14 Skrevet 8. august 2006 I det hele tatt så er det så mange fine, billigere og lett tilgjengelige steder i Akershus at jeg ikke helt forstår hvorfor så mange betaler "skjorta av seg" inne i Oslo sentrum. ← Fordi det er et h*** med den pendlinga. Jeg blir superstressa av det, rett og slett. Greit nok at selve tog/bussturen ikke tar så veldig lang tid. Men først skal du dra bort til barnehagen/SFO, så skal du komme deg til/parkere på togstasjonen, og vente på toget. Etter togturen skal du kanskje reise videre fra Oslo S og til jobben. Jeg bor heller trangere, dyrere og dårligere, for jeg har ikke noe glede av en flott bolig hvis jeg kommer utslitt hjem.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #15 Skrevet 8. august 2006 Anbefaler Lørenskog jeg Fjellhamar en fint =) Bodde der med smabo før vi flytta ut til Asker der vi bor nå. Skal tilbake til Fjelhamar når det kommer barn hilsen loren i.i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå