Gå til innhold

I.D BareMinerals foundation

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Ser at de har fått denne på Strawberrynet og man har jo lyst til å teste. Lurer bare litt på hvilke erfaringer andre har gjort seg. Er kabuki-børsten f.eks bedre egnet til å dekke enn flawless app. brush?

Eller bør man heller satse på de spesialbørstene for concealing (maximum coverage blush eller precision concealer)? Har litt gamle arr på et kinn som skulle vært skjult best mulig. Hva er best egent til å dekke av i.d-produktene? Trenger man egentlig både foundation, face colour, vail osv? Hva gir egentlig best resultat? Kan man f.eks begynne med foundation og en brush?

Tok det lang tid å lære seg teknikken? Har fått inntrykk av at denne foundation er veldig bra og at den gir en naturlig look, noe som er midt i blinken for meg.

Har blandingshud som er sensitiv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ser at de har fått denne på Strawberrynet og man har jo lyst til å teste.  Lurer bare litt på hvilke erfaringer andre har gjort seg.  Er kabuki-børsten f.eks bedre egnet til å dekke enn flawless app. brush?

Eller bør man heller satse på de spesialbørstene for concealing (maximum coverage blush eller precision concealer)?  Har litt gamle arr på et kinn som skulle vært skjult best mulig.  Hva er best egent til å dekke av i.d-produktene?  Trenger man egentlig både foundation, face colour, vail osv?  Hva gir egentlig best resultat?  Kan man f.eks begynne med foundation og en brush?

Tok det lang tid å lære seg teknikken?  Har fått inntrykk av at denne foundation er veldig bra og at den gir en naturlig look, noe som er midt i blinken for meg.

Har blandingshud som er sensitiv.

Tror man kan begynne med foundation og en børste, f.eks kabuki-børsten. Og så kan det være lurt med sånn mineral veil oppå foundationen. Jeg kan dessverre ikke så mye om ID, er helt nybegynner, men har lært litt av denne artikkelen, der ei svensk dame ble sminket profesjonelt med ID: http://finnveden.nu/ytligheter/?p=1554 Les den! :) Det er sikkert andre her på forumet som kan gi bedre svar enn jeg! :)

Skrevet

Jeg bruker I.D. og liker best kabukien. Flawlessen bruker jeg til blush. Concealerkosten er også genial til å dekke over småtterier som røde prikker og sånn. Så jeg ville kjøpt kabukien og concealerkosten i første omgang.

Skrevet
Jeg bruker I.D. og liker best kabukien. Flawlessen bruker jeg til blush. Concealerkosten er også genial til å dekke over småtterier som røde prikker og sånn. Så jeg ville kjøpt kabukien og concealerkosten i første omgang.

Hørtes fornuftig ut! Noen som har prøvd øyenskygger fra ID forresten? De kostet jo bare ca 70 kr på strawberrynet hvis jg husker rett, så jeg vurderer å bestille.

Skrevet

Jeg har flere øyenskygger og er fornøyd med de. :)

Skrevet

Er det bare jeg som synes det var nesten mistenkelig billig på strawberrynet? Jeg blir litt skeptisk når det er så billig.

Skrevet

Alt er jo billig der, og de selger nok i store mengder så da kan de nok ha så bra priser til glede for oss!

Skrevet
Er det bare jeg som synes det var nesten mistenkelig billig på strawberrynet? Jeg blir litt skeptisk når det er så billig.

Jeg tror det var ID-sminke jeg sto og kikket på i Frankrike i fjor. ID var ikke så dyrt der. Tror de skrur opp prisene skikkelig i Skandinavia...

Skrevet
Jeg tror det var ID-sminke jeg sto og kikket på i Frankrike i fjor. ID var ikke så dyrt der. Tror de skrur opp prisene skikkelig i Skandinavia...

Etter å ha gjort litt research på nettet tror jeg du har rett. Det koster bare 25$ på Sephora, og det er jo ingen spesielt billig butikk.

At jeg ikke visste dette på forhånd, da kunne jeg jo kjøpt i Frankrike i sommer! :forvirret:

Skrevet

Beklager at jeg kupper tråden, men: den mineral veilen, finnes den virkelig bare i én farge?

Gjest Gjesta
Skrevet
Beklager at jeg kupper tråden, men: den mineral veilen, finnes den virkelig bare i én farge?

Det er et transparent pudder, og skal ikke gi farge. Tror den finnes i to varianter; den lyse, transparente, og en farget versjon.

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg synes i.d. har blitt altfor "hypet" opp. Jeg også følte at jeg måtte jo bare prøve siden "alle" bare elsket denne. Parfymelle selger en sånn start pakke med foundation, kabuki-børste og mineral veil til kr 450,-. Så da slo jeg til. Rett før dette hadde jeg vært innom et annet parfymeri og prøvd Kanebo Sensai foundation og elsket egentlig den, men altså jeg MÅTTE prøve i.d. Jeg angrer veldig. Føler at jeg har kastet bort de pengene. Synes at huden blir tørr, kløete og sjoldete. Æsj. Jeg må bite i det sure eplet og kaste denne og heller kjøpe den fra Kanebo som bare jevnet ut hudfargen og ga masse fukt uten at huden ble fet.

Har også prøvd øyenskyggen. Helt greit, men ikke noe mer. Vanlig Dior, Chanel osv. er vel så bra synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...