Gå til innhold

Hva er riktig å skrive?

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)

Om jeg skal skrive "vi har den store gleden å invitere deg ", eller skriver man "vi har den store gleden av å invitere deg"? Blir ikke helt klok på det der :klø:

Endret av Chrizzy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok skrevet "vi har den store glede å invitere deg..." hvis jeg først skulle brukt den setningen. Men jeg synes kanskje det høres litt oppstyltet ut.

Skrevet

Begge deler duger.

Til meg kan du godt skrive: "Se og kom deg i bryllupet vårt" (jeg er ikke så kravstor jeg da) :sjarmor:

Fiiine gjesten.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Vi har ikke skrevet det :ler: Var bare en diskusjon jeg og min russiske venninne hadde. De er jo ofte flinkere enn oss i norsk (i alle fall sånne som meg ;) ).

Begge deler duger.

Til meg kan du godt skrive: "Se og kom deg i bryllupet vårt" (jeg er ikke så kravstor jeg da) 

Fiiine gjesten.

Jamen, jeg har jo sagt at du skal registrere deg, så skal du få en akkurat slik invitasjon :ler:

Nå har jeg faktisk klart å glemme hva det var vi skulle ha til forrett igjen :ler:

Flinke hesten :kyss:

Skrevet
Nå har jeg faktisk klart å glemme hva det var vi skulle ha til forrett igjen  :ler:
Jålekrabbe :ler:
Skrevet
Vi har ikke skrevet det  :ler: Var bare en diskusjon jeg og min russiske venninne hadde. De er jo ofte flinkere enn oss i norsk (i alle fall sånne som meg ;) ).
Skriv på kinesisk, så har hun ikke peiling :ler:
Gjest Chrizzy
Skrevet
Jålekrabbe :ler:

Eller var det rå krabbe med pølsesaus :ler:

Skrevet

Begge duger.Men gjest sin var best!hehe :klappe:

Gjest Chrizzy
Skrevet
Skriv på kinesisk, så har hun ikke peiling :ler:

Ching chong sikke kom!

Det fungerer sikkert :ler:

Skrevet
Begge duger.Men gjest sin var best!hehe :klappe:

Gjest er best!! :smoke:
Gjest Chrizzy
Skrevet
Begge deler duger.

Til meg kan du godt skrive: "Se og kom deg i bryllupet vårt"  (jeg er ikke så kravstor jeg da) :sjarmor:

Fiiine gjesten.

Ja, det er faktisk akkurat det man skulle skrevet. Hadde vært gøy med en sånn invitasjon. Synd man bare skal gifte seg en gang, ellers kunne vi gjort det neste gang :ler:

Skrevet
Eller var det rå krabbe med pølsesaus  :ler:

Nå begynner det å demre her ja. Rå krabbe med pølsesaus med en kremdott med persilledusk - sånn var det. :Nikke:

Er det forresten noen pølsebu i nærheten - bare sånn for sikkerhets skyld?

Skrevet
Ching chong sikke kom!

Det fungerer sikkert  :ler:

Supert - kan godt hende det betyr 'dra til helvete', men det spiller da ingen rolle - så lenge ingen forstår det. :ler:
Gjest Chrizzy
Skrevet
Nå begynner det å demre her ja.  Rå krabbe med pølsesaus med en kremdott med persilledusk - sånn var det.  :Nikke:

Er det forresten noen pølsebu i nærheten - bare sånn for sikkerhets skyld?

:riste: Nei, finnes ikke i mils omkrets, vi skal kjøre hele følget ut på landet å være der i tre dager. Men det finnes blåbær, kløver og gress :idesmil: Og laks i elva!

Gjest Chrizzy
Skrevet
Supert - kan godt hende det betyr 'dra til helvete', men det spiller da ingen rolle - så lenge ingen forstår det. :ler:

Fy fan, betyr faktisk "mere ris". Helt sant! :)

Skrevet
:riste: Nei, finnes ikke i mils omkrets, vi skal kjøre hele følget ut på landet å være der i tre dager. Men det finnes blåbær, kløver og gress  :idesmil: Og laks i elva!

Møøøø

Skrevet
Fy fan, betyr faktisk "mere ris". Helt sant!  :)

At jeg ikke visste det før. Jeg fikk kjeft hjemme bare jeg sa 'jaggu', også kunne jeg altså kommet med kraftige eder hvis jeg hadde sagt 'mere ris'?
Gjest Chrizzy
Skrevet

Så kan de jo gå til Finland å kjøpe seg litt ribbe, det er ikke så langt unna :)

Skrevet
Så kan de jo gå til Finland å kjøpe seg litt ribbe, det er ikke så langt unna  :)

Smart, så har de noe å gjøre i alle de tre dagene :ler:
Gjest Chrizzy
Skrevet
At jeg ikke visste det før.  Jeg fikk kjeft hjemme bare jeg sa 'jaggu', også kunne jeg altså kommet med kraftige eder hvis jeg hadde sagt 'mere ris'?

Ja, og så kunne du sagt Zaknis!!!!! :ler: Betyr hold kj... på urdusamisk, neida på russisk :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...