Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 Har en liten en på 6 mnd. Tidligere har han sovnet med puppen mesteparten av døgnet i sengen sammen med meg, men nå prøver vi å etablere rutiner for å få litt mer styr på dagen og for at jeg skal få gjøre noe uten at han er avhengig av at jeg (og puppen er der hele tiden). Han sover vel en gang i 10 tiden, en gang i 12-13 tiden og er trøtt i 15-16 tiden, men vi sliter med å få ham til å sovne i vognen da. Jeg får ham som oftest til å sove når jeg går tur med ham, men orker faktisk ikke gå tur 3 ganger for dagen. Kan jeg legge ham i sengen på dagtid? Vi holder på med søvnkur nå, for å få ham til å sovne på egenhånd i sengen sin om kvelden. Det tar litt tid, og endel gråt, men han sovner etter ca. 30 min (vi er på 3. dagen av søvnkuren). Synes jo det blir styr hvis jeg skal gjøre det sånn hver gang han skal sove om dagen. Men det er kanskje eneste måte? Noen som kan dele sine erfaringer?
Trill Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Min sønn sovna ved puppen dei første 3mnd. Da var det ikkje system på noke- da sov han når han ville- osv..:Det var jo greit. Men- når han var 3mnd ville eg ha litt system på ting. Han vart som regel trøtt når han hadde vore våken ein time, så eg la han i 10-tida- og han sov til rundt 12-13. Eg la han i senga si- og der sov han godt. Han var etter det våken nokre tima før han sov igjen frå 15-17 ca. Det var jo sjølvsagt litt forskjellig frå dag til dag- men de var stort sett dette mønsteret han hadde. Han sov to ganger pr dag til han var litt over 1 år. Kan også nevne at han la seg ca kl 20- og vi stod opp kl 09. (han fekk nattmat om natta også- men det var aldri til fast tid..) Eg valgte å legge han i seng i staden for vogn for å få litt "eigentid" som dusj, soving, internett, husarbeid- osv.. Han sov også mykje betre i senga si enn i vogna for der var så mykje forstyrrelsa med bila, folk som prata- osv.. Eg var ganske konsekvent på dette og det har ført til gode vanar- for oss
Smørblomsten Skrevet 6. august 2006 #3 Skrevet 6. august 2006 Høres jo bra ut det, men jeg kjenner noen som av den grunn ikke kan gå utenfor huset når lillegutt skal sove...og DET synes jeg er litt dumt, at man er 'lenket' til hjemmet hver dag de timene han skal sove.. Skulle gjerne fått min gutt til å sove bedre/litt lenger i vogna. (enig i at de sover best i senga, og at det sikkert er en grei daglig-rutine, men også OK å kunne være andre steder noen ganger) Jeg prøver også iherdig å få noen rutiner for han, for det at han blir trøtt etter kl 17 (når han skal legges ml 19-20) er jo håpløst, men når han ER trøtt må han jo få sove (Han er snart 8 mnd)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå