Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 Jeg har opplevd fruktfluer som har svermet rundt i et område på kjøkkenet. De har ikke vært noe problem å få vekk, og kilden til de har blitt fjernet. For noen dager siden la jeg merke til at det er flere "vanlige" fluer enn normalt, på kjøkkenet og stua (som det forøvrig ikke er vegg imellom). Og i dag så jeg på den svarte treseters sofaen vår, at det satt 9 fluer der. Jeg holdt på å svime av... Det verste jeg vet er fluer og andre insekter. Vi har hatt opp endel dører og vinduer i det siste, for det er jo så varmt, men alle kunne ikke kommet inn på den måten. De er muligens litt mindre enn vanlige fluer også, og er kanskje litt tammere. De sitter gjerne på et sted i lang tid, hvis jeg ikke kommer med en avis for å smekke dem. Da flyr de fort unna! En venninne av meg hadde plutselig masse fluer på badet sitt. Hun så seg litt rundt der, og under en litt fuktig plastpose lå det mange flueegg. :hår: Det er vel sannsynlig at det er egg på kjøkkenet eller i stua mi også... Men jeg vil ikke lete. Jeg kommer ikke til å takle synet. Mannen min reiser i forbindelse med jobben og er ikke hjemme før tirsdagskvelden, så jeg må vel prøve å finne fluekilden selv. Hvor bør jeg lete?
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Jeg pleier å løpe bort til, og åpne vinduet hvis jeg ser at en flue sitter der. Jeg gjør alt jeg kan for å unngå å drepe insekter. Synes det er ille når folk setter frem skåler med kliss oppi som de setter seg fast i. Lillebroren min (16år ) bruker hårspray og avis. Først sprayer han så mye at de ikke får til å fly, så slår han dem med avisa... Ville ikke brukt hårspray jeg, men når det er så mange, er det vanskelig å slippe alle levende ut gjennom vinduet. Du bør finne ut hvor alle kommer fra. Hvis du finner egg , få det ut av huset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå