Smashing Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 Jeg har en god venninne av meg som skal gifte seg neste sommer. Hun var forlover for meg, og har hele tiden sagt at jeg skal være hennes. Men til nå har jeg ikke hørt noe snakk om dette. Jeg har ikke turt å spørre heller, fordi jeg synes det var litt rart å bare spørre. Tenkte hun skulle få spørre meg selv. Men, så får jeg høre av en annen venninne som har hørt det fra en annen venninne igjen at hun har valgt en annen enn meg! Jeg ble helt knust da jeg hørte det. Denne venninnen bor langt vekke, og jeg forstår det egentlig ikke helt. Saken var visst den at hun venninnen min som skal gifte seg følte vi hadde mistet kontakten og at hun hadde bedre kontakt med hun hun hadde valgt. Dette har hun ikke sagt til meg altså, jeg har bare hørt det. Jeg ble bare så lei meg. Her går jeg rundt og tror at vi har det så bra, og så er det ikke slik allikevel. Jeg er ikke sur for at hun ikke valgte meg. Bare såret fordi hun ikke har sagt noe til meg ennå. Jeg får bare høre det gjennom andre. Hva hadde dere gjort? Hadde dere sagt til henne at du visste det? Eller skal jeg bare late som om jeg ikke vet det, og la henne si det selv? Noen som har opplevd noe lignende?
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Venninnen din må nå absolutt få velge hvem hun vil. Jeg syns du skal svelge stoltheten din, og glede deg på hennes vegne. Min forlover er en god venninne av meg. Men hun er absolutt ikke den jeg har mest kontakt med, og heller ikke den jeg har mest til felles med. Men hun er en venninne fra gamle dager. Hos meg blir det sånn. Jeg forventer ikke at jeg får være forlover for min venninne når hun en dag gifter seg. Faktisk tviler jegp på det. Men det er greit. Kanskje venninnen din ønsker noen som hun har mer daglig kontakt med. Og det må hun få lov til. I voksen alder syns jeg dessuten det er litt rart å henge seg for mye opp i bestevenninneprat. En har gjerne venninner fra ulike epoker i livet, barndom, ungdom, studier, arbeidsliv, fritidsinteressert etc. Det er umulig å rangere hvem som er best, og hvem som skal få være forlover.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 6. august 2006 #3 Skrevet 6. august 2006 Jeg forstår at dette kan være sårt. Ihvertfall når hun har indikert at du skal være hennes. Synes ikke det har noe med stolthet å gjøre, som gjest over skriver, men heller med at hun har såret deg. Jeg tror jeg og hadde blitt lei meg hvis en av mine gode venninner hele tiden hadde sagt at det skulle blitt meg, for så å velge en annen. Da har man jo gått og gledet seg lenge, og kanskje allerede tenkt på alt man skal gjøre i utdrikningslaget og hva man skal si i talen. Tror ikke jeg hadde tatt det opp med henne, men heller prøvd å akseptere at slik er det nå, og det må man bare godta.
Havfrua Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 Hvis du har fått indikasjoner på at du skulle være hennes forlover så skjønner jeg at du er litt såret. Men samtidig så er det lov å endre mening. Neste gang dere møtes så syns jeg ikke du skal gi uttrykk for det men heller glede deg på brudens vegne.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Jeg må jo si at siden hun hadde forespeilet deg å være forlover for ikke så lenge siden, så synes jeg hun burde fortalt deg først at hun hadde valgt en annen. Før hun spurte den andre. Skjønner godt at du er såret, men prøv å se det gjennom fingrene. Så ordner det seg vel
Smashing Skrevet 7. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 7. august 2006 Takk for svar ja. Jeg er enig at det er lov å endre mening. Og jeg er glad på hennes vegne. Det som jeg synes er dumt, er at hun ikke har sagt noe til meg om det ennå. Skal jeg si at jeg vet det?
Prinsesse på erten Skrevet 7. august 2006 #7 Skrevet 7. august 2006 Hva slags forhold har den kommende bruden til deg og den andre venninnen hun har valgt til å være forlover? Har dere daglig kontakt? I hva slags settinger treffes dere? Har dere kjent hverandre lenge? Jeg vet med meg selv at om min beste venninne velger en annen enn meg til forlover, så kommer jeg til å bli dypt såret. Men vi står hverander nær, har gjort det i mange år og kjenner hverandre ut og in. Hun var min forlover da jeg giftet meg forrige helg og hun har alltid sagt at jeg skal være hennes forlover også. Så jeg håper ikke jeg kommer til å oppleve det samme som deg.... Men hvis så var tilfelle, og jeg overhodet ikke forstod valget av en annen forlover, så tror jeg jeg hadde måttet spørre henne forsiktig om bakgrunnen for valget hennes. Jeg ville ikke vært anklagende eller sytete, men bare luftet tankene mine....
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #8 Skrevet 7. august 2006 Tror jeg ville ventet til hun selv tok det opp. Da kan du si som sant er, at du vet det og at du synes det er fint, men at det såret å høre via andre at vennskapet kanskje ikke er så strekt som du trodde og at du hadde håpet hun hadde fortalt det til deg selv at hun hadde skiftet mening ang forlover.
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #9 Skrevet 7. august 2006 Jeg tror ikke jeg ville sagt noe om hvor såra jeg var blitt over valget hennes. Tror det nesten kunne gjort det værre. Hun skal stå brud, er sikkert i ekstase, og har masse å tenke på/gjøre. Om du så må ta det opp, gjør det etterpå. Kjenner ikke bruden, eller deg, men hadde jeg vært brud, så hadde ikke jeg kunnet følt jeg kunne gjort noe med det. Og i og med all stresset et bryllup kan føre med seg, kan det være lett for bruden å gå på angrep på deg kanskje? Bruden har allerede en forlover, og kan ikke gå vekk fra den. Vær heller glad på hennes vegne, og glem det som har skjedd. Skjønner at det er utrolig kjipt, du så frem til det, men jeg tror det ville vært best å la det ligge.
MAcy Skrevet 8. august 2006 #10 Skrevet 8. august 2006 Jeg synes du skal vente til hun sier noetil deg. Ofte lettere det enn om du tar det opp. Har dere daglig-ukentlig kontakt??? Jeg har valgt ei venninne til forlover, selv om jeg nok føler jeg har en guttevenn som stiller sterkere valgte jeg henne. Men hun har nok ei annen venninne ho ville hatt til forlover når den tid kommer, det er litt kipt, men var jo delvis klar over det da jeg spurte henne. Er jo ikke sikkert mye kan jpo skje på flere år. Men man kan jo ikke spørre noen bare for å bli spurt igjen. Og synes egentlig ikke om å si hvem man vil velge til noen før man gjør det. Mye kan skje på kort-lang tid!!!
CurlySue78 Skrevet 8. august 2006 #11 Skrevet 8. august 2006 Skjønner at du kan være litt lei deg for å ikke bli valgt, for det er jo en stor ære. Jeg snakket med ei av de venninne jeg ikke valgte, slik at det ikke skulle bli "feil". Men jeg vet ikke helt om jeg hadde tatt det opp med bruden selv hvis jeg var i din situasjon, heller latt henne evt ta det opp med meg... Det har sikkert ikke vært noe lett valg for henne heller. Hvis du føler dere har det kjempe fint sammen, så er jeg iskker på at dere har det -og at det ikke er noen "baktanker" med at hun velger en annen forlover.
Smashing Skrevet 9. august 2006 Forfatter #12 Skrevet 9. august 2006 Jeg har ganske god kontakt med henne. Hun som ble valgt som forlover bor i Oslo Men, men. Jeg er veldig glad på hennes vegne, og håper at hun snart forteller meg det. Hun bør vel forstå at jeg lurer, så det er litt rart at hun ikke har sagt noe ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå