Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tulla meg inn i en tråd som ikke var min jeg. Så da starter jeg min egen hemmelige tråd. - Eller kanskje hemmelighetstråden..

Jeg har kommet i en situasjon at jeg plutselig vet så mye som jeg ikke kan/ få lov til å si til andre. Selv om jeg ikke er en person som liker å sladre, så kan det egentlig kjempe vanskelig. Noe kan jo tross alt være litt gøy å fortelle andre.. I natt fikk jeg vite noe som ikke er så hyggelig. En god venninne av meg ringte helt oppløst i tårer. Hun og mannen har valgt å gå fra hverandre. Avgjørelsen ble tatt for en uke siden, men ettersom dette er veldig vanskelig har de valgt å ikke si det til noen. Nå er det bare jeg og sambo som vet det, og jeg får ikke lov å nevne det for noen foreløpig. Dette er bare super trist, vondt og leit. Det kunne faktisk vært godt å prate med noen om det. Men dette er noe jeg ikke kan nevne. Dette er bare en av de mange tingene jeg ikke KAN prate om.. Går rundt med informasjon fra jobb, familie, venner osv. Tror at folk føler de kan stole på meg, derfor har jeg en tendens til å få så mye.. Men noen ganger trenger jeg virkelig å lufte meg! Men til hvem da? KG kanskje? Når dere får beskjed om å holde kjeft, gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har man fått beskjed om å holde tett så gjør man det ja. :Nikke:

Denne saken kan du jo snakke med samboeren din om? Ellers tror jeg bare du må holde det for deg selv. Evt lufte litt vagt på kg, men pass på at ingen kan forstå hvem du snakker om!

Gjest Gjesta
Skrevet

Joa, jeg snakker med sambo om alt. Og det er til stor hjelp.

Skrevet

Pass deg så du ikke blir en emosjonell svamp , så andre dumper ting uten at du får mulighet å gi utløpene til de det gjelder tilbake. Da blir du fort bekymret på andres veiende, og det skal man jo ikke...ikke hele tiden for en eller annen!

Gjest Gjesta
Skrevet

Noen ganger er det faktisk godt å IKKE vite ting!

Skrevet

Hemmeligheter ikke no' problem å holde tett om. Jeg liker å vite at hvis jeg forteller noe til en venninne så holder hun tett om det og vice versa. Har jo med lojalitet, respekt og tillit til dine venner(/familiemedlemmer). I alle år har jeg jobbet med veldig sensitiv materiale og fått veldig delikate informasjoner om mennesker som jeg f.eks kjenner via familie, venner, naboer etc etc....og det skulle da bare blott mangle at jeg ikke holdt kjeft om det?!? Det er faktisk oppsigelsesgrunn å skulle blafre med kjeften om "juicy stuff" til uvedkommende!!

Skrevet

Jeg har ikke stort problem med å holde andres hemlighteer, men helst ikke fra min forlvoede da.

Jeg klarer ikke holde ting fra ham, NOEN må jeg jo snakke med.

Hadde noen foralt emg noe i fortolighet og sagt at jeg ikke skulle fortelle NOEN det, selv ikke ham, ja så hadde jeg jo måttet holde det da, men da ville jeg slitt.

Får jeg snakke med ham, så får jeg utløp for det jeg har behov for, å kunne sortere tanker ved å si dem høyt, og trenger ikke sladre til andre.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg får også vite veldig mye som jeg ikke kan si videre, særlig i familiesammenheng, og også i forbindelse med jobben jeg har hatt i sommer. Har ingen problemer med å ikke si det videre, spesielt så lenge jeg får luftet meg for noen. Jobbting kan man diskutere på jobb, noe som ikke fremkaller noe behov for å i si noe utenfor jobben (det er dessuten ulovlig i mitt tilfelle). Familieting fortelles ikke til de det gjelder selvsagt, men snakker med samboer om det.

Har faktisk en venninne som fortalte meg en veldig alvorlig og hemmelig ting om henne selv. Hun hadde bare antatt at jeg hadde fortalt det til samboeren. Jeg snakker med ham om mye, men det er en del ting om venninner som jeg ikke forteller. Syns det er dumt om de skal føle at han vet alt om dem når de treffes. Han har også ting han ikke har fortalt meg om sine venner. Men får inntrykk av at mange forteller absolutt alt til kjærestene sine. Gjør dere det?

Gjest LilSweetie
Skrevet

Hvis det er noe jeg får vite som er hemmelig, men som jeg har et intenst behov for å snakke om (fordi det er så vanskelig at jeg må snakke med noen for ikke å bli gal), har det hendt jeg har snakket med moren min. Hun vil i de fleste tilfeller ikke vite hvem er det er snakk om, og vil derfor garantert ikke fortelle det videre. Og hun er veldig god å snakke med :)

Og skulle betro seg videre til en annen venninne ender altfor ofte dårlig...

Skrevet

Jeg sier ikke ting videre når noen ber meg om å holde det hemmelig. Ikke til samboeren heller. Irriterer meg over en tidligere venninne av meg som sa ALT videre til sin samboer. Skjønner ikke poenget med å dele venninners hemmeligheter med samboer jeg da men.

Skrevet

Jeg ville heller ikke delt venninners hemligheter med min samboer om de ba meg om å la være.

Men det har aldri vært et tilfelle der noen av dem har betrodd meg sånne store hemligheter at jeg ikke kunne fortelle ham det da.

"jobbhemligheter" ville jeg selvsagt ikke fortalt, men slike har jeg ikke.

Egentlig er det svært få hemligheter jeg blir fortalt, det er stort sett mine egne jeg har bare, og dem deler jeg i alle fall med min forlovede. Jeg eier ikke evnen til å holde dem for meg selv. Utover at jegklarer la være å fortelle ham vha jeg har kjøpt i bursdagagave da. Og MINE hemligheter har jeg jo lov å fortelle til dem jeg vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...