Gjest Emily Skrevet 20. mars 2002 #1 Del Skrevet 20. mars 2002 Hvordan har det seg at "kjendisene" faktisk klarer å bli slank og veldreid på bare noen uker, etter f.eks fødsel ? Har de noen hemmelige superkurer, eller ligger det bare stein hard trening bak ? Det er kanskje "enklere" for dem å ikke putte i seg godsaker (fete saker) fordi de nødvendigvis MÅ vise seg frem ? Er det det som er motivasjonsfaktoren her ? JEG trener og spiser sunt, men når kvelden kommer har jeg så lyst på godterier at jeg blir nesten dårlig. Det hjelper ikke med krom tabletter. Det har jeg prøvd. Det som er så rart er at jeg vil bli tynnere for alt i verden,og likevel kan jeg proppe i meg en stor plate sjokolade, eller spise potetgull og dip som om det var sunt... Gjør det alikavel, enda jeg da vet at resultatene av den harde treninga mi vil utebli. Altså ingen logikk.. Ganske fortvilet over meg selv, og enkelte uker klarer jeg kun å spise godterier i helgene og det er jo bra, men sjelden.. Noen som har vært like godterisyk som meg, som har noen råd ? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. H Skrevet 21. mars 2002 #2 Del Skrevet 21. mars 2002 Heisann Når det gjelder kjendisene så har de et helt "apparat" tilgjengelig for å hjelpe dem: personlige trenere, ernæringsspesialister, kokker som får selv den mest sunne og enkle mat til å smake helt fantastisk (for ikke å snakke om at de går på kokain og jeg vet ikke hva ). Det er nok mye lettere når det har maaange som er betalt kun for å støtte dem! Jeg kjenner meg veeeldig godt igjen i det du skriver om godterispising!! Har det akkurat på samme måte selv! Et smart råd kan være å passe på at du gjennom hele dagen under måltidene får i deg proteiner. Da metter maten lenger. Husk også at vi trenger litt fett i kosten vår (sunt fett)! Jeg prøver å snacke på rå blomkål og rå gulrøtter i stedet for "vanlig" godteri og dette hjelper faktisk litt (selv om det høres litt rart (og kjedelig!!) ut!). Har også oppdaget at når man trener en del (jeg trener ca 4-6 ganger i uken) så kan man spise litt godteri uten å legge på seg. Lykke til! ps. tenk også litt over hvorfor du spiser godteri - er det fordi du kjeder deg, av gammel vane etc.. se om du kan finne noe for å distrahere deg litt f.eks gå en tur eller noe (har lest det rådet mange plasser men har ikke helt fått det til å fungere for meg. Når jeg har valget mellom å spise godteri og gå en tur - ehm.. sier ikke det seg selv? hihi) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olivia Skrevet 21. mars 2002 #3 Del Skrevet 21. mars 2002 ja du, det har jeg lurt på og. Lurer på om de noen ganger faster hele dagen i forveien hvis de skal på en eller annen stor kjendis fest, og gå med en minimalistisk topp. Jeg får iallefall større mage når jeg har spist, og de burde da vel de få og. Ellers så tor jeg kanskje en del bilder av de er jukset litt med. Tatt sånn at de skal se finere ut enn de er kanskje, det er jo utrolig hva man kan klare å få til nå. Men se heller på de menneskene du møter rundt deg, da vil du se normale mennesker som er akkurat som deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emily Skrevet 21. mars 2002 #4 Del Skrevet 21. mars 2002 Hei ! Takk for svar begge to Ja det er nok slik at jeg kjedespiser godterier på kveldstid. Har egentlig ikke lyst på, men må spise det alikavel.. Spes hvis jeg sitter forran Tv`n.. Jeg har prøvd å erstatte godteriet med frukt og grønnsaker, men jeg har fortsatt lyst på godteriet etter å ha spist mange frukt.. Akkurat som jeg er mentalt nødt til å spise det.. Å hvis jeg ikke har godterier i huset i det hele tatt, blir jeg gående rundt å lete i skapet etter erstatninger...Å har det helt vondt..Nesten abstinens.. hehe.. Da er det bedre å ha godteri i skapet, og heller prøve å la vær å spise...Eller spise bare litt..Men det er ikke lett.. Men jeg skal prøve hardere Takk for råd og tips PS Det med de kjendisene er jo så rart, for flere av de har jo DET usunne kostholdet.. Men kanskje de jobber hele døgnet, og kan dermed leve på potetgull, junk food og vann ... For de drikker jo alle veldig mye vann... Jaja..) Klem fra 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Creo Skrevet 21. mars 2002 #5 Del Skrevet 21. mars 2002 Sånn var jeg også før - spiste litt godteri hver dag, syns jeg "fortjente" det. Elsket å kose meg med både godteri og ganske mye mat. Jeg rakk aldri å gå veldig opp i vekt, men noen kilo ble det, og jeg bestemte meg for å gjøre noe med det. Du er sikkert allerede klar over dette med å spise litt og ofte, jevnt over hele dagen, og du har jo prøvd å erstatte det med frukt og grønnsaker. Da tror jeg nok det bare er viljen din det kommer an på. Kutt det ut, og begrens det til en eller to dager i uken. Du kan jo starte med å ha èn godte-fri dag, og "utvide" det etterhvert som du blir flink. Poenget er at du er nødt til å bestemme deg om du virkelig vil slutte å proppe i deg søtt hele tiden, eller om du faktisk trives med å ha det slik. Det tyder jo på at det ikke er det, siden du spør om råd. Jeg vet hvordan du har det Jeg ble syk for noen år siden, og fikk beskjed om null godteri på minst ett år fremover fra og med i dag... Det gikk greit! Nå kan jeg få "trang" til å spise et eple, i lik grad som potetgull før - tro det eller ei. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2002 #6 Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg har ikke spist godterier på mer enn to år, og det fungerer flott. Holder vekta mi som bare det!! Tror hemmeligheten er å spise mest mulig enkel og naturlig mat. Og TRENE, TRENE, TRENE..... Jeg vil gjerne gå ned et par kilo, men har hatt den samme vekta i tre år nå, så...Og får stadig høre at jeg er ei vakker jente, flott, fin figur osv... Så kanskje det ikke ern så ille likevel _________________ ~Vinga~ 1212[ Dette Innlegg er endret av: Vinga den 2002-03-21 16:14 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Skrevet 25. mars 2002 #7 Del Skrevet 25. mars 2002 Jeg har det akkurat som deg og jeg anbefaler å lese boken Naturlig slank som handler om "Kost i balanse". Jeg har akkurat lest den og har begynt å følge prinsippene. Vi spiser for mye karbohydrater med det som kalles høy Glykemisk Index (hvitt brød, ris og past f.eks). Det skaper høy produksjon av insulin og behov for søtsaker. Insulinresistens som det kalles er svært skadelig på sikt (hjerte og kar sykdommer, diabetes 2, hjerneblødning). Et tegn som kan tyde på insulinrestistens er dersom man hovedsaklig eller mest er overvektig rundt livet. Jeg er meget kritisk av natur men dette høres fornuftig ut for meg. I min familie er det mye av de nevnte sykdommene og mange som har mest fett rundt livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 25. mars 2002 #8 Del Skrevet 25. mars 2002 Jeg vet alt om hvor vanskelig det er å slutte med godteri. Det som hjalp meg var faktisk kjærlighetssorg... Selv om det ikke er å anbefale. Men jeg spiser iallefall mye mindre mat og mindre godteri nå enn jeg gjorde for et år siden. Treneren til min søster sier at man ikke skal kutte ut mange ting på en gang. Prøv å kutte ut en ting av gangen: kanskje brus først og så sjokolade osv... Light brus finnes det ikke kalorier i (kanskje en halv eller no) så det kan du jo drikke til du venner deg av med søtsmaken. Vær likevel forsiktig med å drikke for mye av det for det kan fremkalle sukkersyke har jeg hørt (kroppen tror jo at den får sukker). Du kan også kjøpe kokeboken til Grethe Rhode. Der er det sinnsykt mye god mat du kan lage!! Ellers har jeg ei venninne som bråbestemte seg for å gjøre noe. Hun kuttet ut de 3 literne med cola hun drakk hver dag, junkfood og småspising. Hun stod opp om morgenen og lagde seg frokost. Ble hun sulten dyttet hun innpå med et eple eller en gulrot. Hun gikk ned 15 kilo på to mnd!! Fy så flott hun ble!! (og guri malla så sjalu jeg ble.. ) Har vurdert å gjøre noe lignende selv.. Selv om jeg ikke skal ned så mye da. Men første skritt er vel å slutte å være støttemedlem på sats og heller bli aktivt medlem.. hehe... Uansett lykke til!!! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå