Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 det kryr av vepser i oslo for tiden! jeg kan ikke sitte på balkongen min og nyte solen, ikke engang ha åpne vinduer for da kommer de svina inn med en gang og de er så innpåslitne også!!! vet noen om noe slags kjemikalier ellerno som jeg kan spraye eller henge uten for vinduene og balkongen slik at de holder seg borte? en slags myggspiral bare mot veps??
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Henger meg på denne. Masse veps her jeg bor også
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2006 #5 Skrevet 6. august 2006 Jeg satte et glass cola ute i sted og gikk inn og lese. Nå fant jeg intet mindre enn seks vepsejævler oppi der Sikkert ikke noe sjakktrekk, men jeg må innrømme jeg gleder meg over at det nå er seks færre veps i verden
Gjest Tigerjente Skrevet 6. august 2006 #6 Skrevet 6. august 2006 hehe, kjempebra! I barnehgaen til småen har de vepsebol, og vepsene er hissig nå. De hadde prøvd å helle klorin inn der vespene gikk inn, men det hjalp ikke, vi traff på mange når vi var der i to timer på fredag.
Lassie Skrevet 7. august 2006 #7 Skrevet 7. august 2006 Henger meg på denne, det er helt jævlig for tiden. Før helgen ble ikke mindre enn 4 barn og 1 voksen stukket i løpet av en halvtime i den barnehagen jeg jobber. Tilslutt ble vi så fortvila alle sammen at vi gikk inn og ble inne resten av dagen - og det er kjipt i det fine været! Blir så fortvilet, fatter ikke hva som kan funke?!?!
Amalie_85 Skrevet 7. august 2006 #8 Skrevet 7. august 2006 Ta en liten brusflaske (plastikk) og skjær toppen av (flaske halsen). Så fyller du litt brus eller annet vepsene tiltrekkes av og setter toppe du har skjært av opp ned. Vepsene kommer seg ikke opp igjen visst de flyr nedi der. Har fungert veldig fint her hjemme å ha det som lokkemiddel. Jeg har og brukt å teipe rundt så ikke toppen faller av. Kanskje det kan hjelpe å sette litt unna der dere sitter........ Er hvertfall et tips.
Gjest Gjest_Dingo_* Skrevet 7. august 2006 #9 Skrevet 7. august 2006 hehe, kjempebra! I barnehgaen til småen har de vepsebol, og vepsene er hissig nå. De hadde prøvd å helle klorin inn der vespene gikk inn, men det hjalp ikke, vi traff på mange når vi var der i to timer på fredag. ← Hvis de vet hvor bolet er... spray med Radar sent om kvelden. Da er vepsene innendørs. Da dreper ndu/ bedøver du dem. Få bolet oppi en pose og knytt igjen. Trakk på posen og kast den.
Tiger Skrevet 7. august 2006 #10 Skrevet 7. august 2006 I en annen tråd ble det tipset om at veps ikke liker lukten av lavendel. Trodde ikke særlig på det, da vi har en ganske stor lavendelplante på verandaen. Så en kveld jeg og mannen min skulle kose oss med litt vin og sjømat fikk jeg totalt nok! J.... vepsef.... over allt!!! Tok den svære lavendelurna og plantet den midt på bordet, og gjett hva som skjer... Vepsen kommer surrende mot oss igjen, men SNUR!!! Vi fikk sitte i fred resten av kvelden, og nå skal jeg ut å kjøpe enda mer lavendel.
Malama Skrevet 7. august 2006 #11 Skrevet 7. august 2006 Da er det klart, jeg skal kjøpe lavendel. Malama har vepsefobi. Og helt ny veranda i det nye huset. (vel, den ble buygget i fjor, og huset for 20 år dien, men det er helt nytt for oss) Og der svirrer bestandig en veps når jeg vil grille eller sole meg. Radar anbefalte vepse-mannen på radioen i dag (en skadedyrekspert) men jeg har ikke lokalisert noe bol da, bare "løse" vepser. Lavendel, skal bli. (ehh, når min mor med duftutløst astma har reist da, kanskje...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå