Gå til innhold

Liten kattunge med løs mage

Anbefalte innlegg

Gjest Jersey
Skrevet

Vi passer en liten kattunge på 12 uker nå en uke, og de siste dagene har hun blir veldig løs i magen...Lukter også helt forferdelig. Noen tips til hva vi kan gjøre?Dyrlegen her i området er ikke åpent idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres brutalt ut, men kutt ut all mat i 24 timer og deretter bare lett mat som fisk og ris.

Ellers kan du prøve zolac (tror det heter det) som de selger hos veterinæren, det skal visst smøre tarmen eller noe.

Men dersom det ikke går over er det viktig å få en veterinær til å vurdere hva som skal gjøres, hvis ikke kan diareen bli kronisk :)

Skrevet

biola naturell og zoolac. Kontakt veterinær siden kattunger er veldig skjøre og lett stryker med.

Skrevet

Støtter de over.Og katten må kjappt til vetten.Ta med litt avføring i et glass eller what ever.(jad,høres ikke serlig fristende ut,men fikk beskjed av vetten om å gjøre det jeg.Men min katt gikk det overhodet ikke bra med..)

Skrevet (endret)

Har kattungen fått annen type fôr siden den kom til dere? Ellers støttet jeg forlagene til de over. Faste i 24 timer og kokt sei + ris. Ellers gjør også ZooLac sammen med Canicur underverker for løse mager. ;) Håper pusen blir bra i magen etterhvert. Om diarene vedvarer så kan det nok vøre lurt med en tur til veterinær.

Vet du forresten om kattungen har fått ormekur? Kan være den trenger en runde med det.

Endret av Kitz
Gjest jersey i.i.
Skrevet

Nå er pusen frisk i magen igjen.. Fikk beskjed av vetten om å se det ann idag, og jammen meg ble hun ikke bedre :) Kan ha vært at hun fikk et litt annerledes for enn hun pleier altså. Eierne bruker friskies, og vi bruker veterinærfôr.

Skrevet

Et annet tips er å gi katten litt yoghurt naturell. :)

Så bra det gikk fint med pusen!

Skrevet
Nå er pusen frisk i magen igjen.. Fikk beskjed av vetten om å se det ann idag, og jammen meg ble hun ikke bedre  :)  Kan ha vært at hun fikk et litt annerledes for enn hun pleier altså. Eierne bruker friskies, og vi bruker veterinærfôr.

Så fint det gikk bra!

Angående forbytte bør man gjøre det gradvis, dvs gi 50/ 50 en stund FØR man bruker bare det nye foret. Helt vanlig at katter reagerer på det ja.

Skrevet
Nå er pusen frisk i magen igjen.. Fikk beskjed av vetten om å se det ann idag, og jammen meg ble hun ikke bedre  :)  Kan ha vært at hun fikk et litt annerledes for enn hun pleier altså. Eierne bruker friskies, og vi bruker veterinærfôr.

Så fint. Er stor sannsynlighet at det var bytte av fôr den reagerte på da. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...