Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har vært sammen med en mann i 8 mndr, og forholdet oss i mellom er veldig bra.

Vi har aldri hatt noen store krangler, og aldri vært høylytte. Problemer som har oppstått har vi snakket om, og løst.

Vi fungerer godt som et team i hverdagen, og vi trives i hverandres selskap. Vi er veldig like på mange måter, begge har behov for alene tid, og for å kunne drive med egne ting selv om vi er i samme rom.

Klemmer, kyss og kos er det også mye av.

Sexen er god, om enn ikke så veldig hyppig. 1-2 ganger i uken, noe som egentlig er veldig ok for meg.

Problemet er at jeg ikke føler han er tiltrukket av meg. Altså fysisk.

Jeg har nevnt dette for han ved flere anledninger, og han har, (men ikke med noen stor overbevisning) fortalt meg at det ikke er tilfelle.

Sist vi pratet om det, sa han noe slikt som " sett at du har rett, at jeg ikke tenner så voldsomt på deg, hvorfor er det så viktig, et forhold er da mye mere enn fysisk tiltrekning"

Han sa også etterpå at det er ikke tilfelle, at han tenner på meg. Han har bare ikke et veldig aktivt libido, og han trodde ikke han kunne tenne noe mere på noen andre enn han gjorde på meg.

Jeg vet ikke helt. Forholdet er veldig godt, alle de små hverdagstingene fungerer perfekt, og det å kunne prate med, og bli lyttet til er fantastisk. MEN, er det liv laga i et forhold hvor den ene parten ikke føler noen særlig tiltrekning til den andre parten? Hvorfor i alle dager vil han være i forholdet om det er tilfelle?

Dette forvirrer, og plager meg, og jeg hadde satt pris på synspunkter og tanker rundt dette.

Om noe er uklart er det bare å spørre. Jeg trenger hjelp til å se på dette litt fra utsiden.

Takk:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Hedda Gabler
Skrevet (endret)

Kanskje er et forhold som ikke er tuftet på voldsom fysisk tiltrekning mer varig? Hva står man igjen med når begjæret forsvinner i hverdagsmas og år som går?

Har ingen fasit på dette, for min del er det viktig, men du virker egentlig fornøyd med forholdet deres, og også med hyppigheten av sex. Tror du at det eventuelt er noe galt med ham eller deg?

Edit: dustete skriveleif

Endret av Hedda Gabler
Skrevet

Hei

Ja, jeg er fornøyd med forholdet. Hyppigheten på sex er ikke noe jeg klager på, og sexen er veldig god. Han tar seg alltid tid til å gjøre det godt for meg, og jeg gjør det samme for han.

Problemet ligger i at jeg ikke føler meg attraktiv for han. Det er en ubehagelig følelse at han ser på meg, og ikke føler noe spesielt.

Det må også legges til at det for meg kan være vanskelig å tenne han. Sex er noe vi har på hans initiativ stort sett, når jeg gjør noen spede forsøk på å ta initiativet, blir det som oftest ikke noe gjensvar.

Disse tingene får meg til å føle at jeg ikke er fin i hans øyne, og det er det som egentlig er problemet tror jeg.. :forvirret:

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Er problemet reelt, tror du, eller sitter det bare i ditt hode? Jeg kan også ha den følelsen fra tid til annen, særlig når jeg sliter med mitt eget selvbilde.

Det er viktig for meg at mannen min synes jeg er fin fordi jeg trenger bekreftelse. Men det er vanskelig å få nok bekreftelse!

Skrevet

hehe. Jo, kanskje. Selvbildet er ikke alltid helt på topp.

Men, de tingene han sier, når vi prater om det, er så vage at jeg blir forvirret, rett og slett..

Og kommentaren om at om det så var, så var vel ikke det verdens undergang fikk meg iallefall til å tvile.

Om du har rett, og det bare er i hodet mitt. Hvordan skal jeg få forklart han at jeg trenger at han sier ting med klare ord? Jeg har forsøkt å fortelle han hvordan jeg føler, men svarene jeg får er så vage at jeg sitter ikke igjen med noe mere sikkerhet på at jeg tar feil...

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Prøv å forklare ham med så rene ord som mulig at du trenger bekreftelse. Ikke regn med at han forstår noe av seg selv... Og svarer han ullent, stopp ham og spør ham hva han mener med det - si at du ikke forstår eller blir noe klokere.

Skrevet

Takk for råd :)

Jeg får forsøke å prate med han om det igjen.

Jeg ønsker ikke å være i et forhold hvor han ikke føler noen fysisk tiltrekning for meg, men jeg ønsker å fortsette det forholdet vi har, for det er godt, og med unntak av den ene tingen er alt som jeg ønsker at det skal være.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

At han ikke synes du er fysisk tiltrekkende kan ikke stemme, så lenge dere har sex opptil flere ganger i uka.

Kanskje lager du problemene større enn de egentlig er? Håper dere klarer å løse opp i dette, så lenge dere har det fint på alle andre områder. :klem:

Gjest Tuppelure
Skrevet

Jeg tenker omtrent som Hedda G her: Hvor attraktiv føler du deg selv? Kanskje dette kan være noe av det som ligger bak her?

Ut ifra det du skriver, så høres det jo ut som om forholdet deres er flott, og du sier at dere har veldig bra sex når dere først har det. Så han er jo nødt til å være tiltrukket av deg!!?!! Dessuten er vel tiltrekning ikke bare basert på utseende? Det er vel en kombo av det, samt personlighet og evt. andre ting?

Kan det være at du trenger å styrke ditt eget selvbilde litt, sånn at du føler deg mer attraktiv, og dermed tør å ta mer initiativ ovenfor kjæresten din? I så fall: Hva må til for at du skal føle deg bra (uavhengig av ham)? Når føler du deg flott og sexy?

Jeg sier ikke at respons fra kjæresten ikke er veldig viktig for selvbildet, for det er det nok for de aller, aller fleste. Men det virker som om dere har det veldig bra sammen, med unntak av denne ene tingen? Prøv å snakke med ham igjen, og be ham forklare mer hvis du ikke skjønner hva han prøver å si. Og forklar ham med helt reine ord hvorfor dette er viktig for deg.

Lykke til, håper at det løser seg!

Skrevet

Tusen takk for svar.

Det ble faktisk en liten åpenbaring for meg dette. Det hjalp at noen andre så på det også.

Det er nok kanskje selvbildet mitt som er problemet her, iallefall hjelper det ikke at jeg ikke liker meg selv.

Jeg er fremdeles ikke helt sikker på hvor han står, og hva han egentlig føler, så den praten må vi nok ta, men endel av problemet ligger nok i eget selvbilde, så det skal jeg jobbe med.

Takk :)

Skrevet
Hei

Ja, jeg er fornøyd med forholdet. Hyppigheten på sex er ikke noe jeg klager på, og sexen er veldig god. Han tar seg alltid tid til å gjøre det godt for meg, og jeg gjør det samme for han.

Problemet ligger i at jeg ikke føler meg attraktiv for han. Det er en ubehagelig følelse at han ser på meg, og ikke føler noe spesielt.

Det må også legges til at det for meg kan være vanskelig å tenne han. Sex er noe vi har på hans initiativ stort sett, når jeg gjør noen spede forsøk på å ta initiativet, blir det som oftest ikke noe gjensvar.

Disse tingene får meg til å føle at jeg ikke er fin i hans øyne, og det er det som egentlig er problemet tror jeg.. :forvirret:

Ble litt nysgerrig jeg. Heter han Jarle han typen din?

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Hehe, nei, han heter nok ikke Jarle :)

Skrevet

Hei du!!

Bare lurte på en ting, det virker jo som om dere har det veldig bra sammen, men det er jo litt kjipt at dere bare har sex på hans initiativ selv om dere har sex!! som er et stort pluss, er det sånn at du legger all skyld på deg selv og ditt eget selvbilde eller kan det være noe med han.

Har han alltid hatt "lav libido" som du sier eller er det noe som har endret seg over tid??

Vi jenter han en tendes til og skylde på oss selv til tider!!

Jeg bare lurte??

Skrevet

Hei

Nei, han har alltid hatt lavt libido iflg seg selv, og hyppigheten er helt ok for meg. Det som plager er jo isåtilfelle det at det er han som "bestemmer" når det skal skje, rett og slett fordi jeg, som de fleste andre syns det er kjipt å bli avvist.

Det er jo også mulig at jeg noen ganger føler en avvisning som ikke egentlig er der, fordi han ikke legger merke til signalene jeg sender? Kanskje.

Men det er også ganger jeg vet han vet at jeg har forsøkt å ta initiativet, men avvist fordet, og de gangene stikker, og får meg til å føle at han ikke finner meg attraktiv.

Det blir litt en følelse av at han har sex med meg fordi han har behov for å ha sex, ikke fordi det er MEG han vil ha sex med... :tristbla:

Gjest morgengretten
Skrevet

Jeg ville heller sett litt rundt dere;

Hva med pene modeller i ukeblad?

Hva med hans tidligere kjærester?

Hvordan beskriver han dem?

Hvordan omtaler man andre i hans familie? kanskje ikke med store ord?

Kankje han er oppvokst i et miljø der man ikke gir hverandre de store komplimentene?...

Hvordan omtaler han sin mor? gir han HENNE komplimenter?

Dette er nøkkelen,tror jeg ;)

Skrevet

Jeg har hatt en elsker en gang, og han slet med lav libido inntil han åpnet seg for meg og fortalte han var kinky og mest tente på analsex. Ikke noe galt med libidoen der, bare sexen var på rett måte...

Han tente faktisk mest på at han skulle ta kontrollen, selv om jeg også likte å ta kontrollen... det holdt ikke så lenge det der.

Som du ser kan det være mange rare grunner til sex og samlivsproblemer.

Skrevet
Jeg ville heller sett litt rundt dere;

Hva med pene modeller i ukeblad?

Hva med hans tidligere kjærester?

Hvordan beskriver han dem?

Hvordan omtaler man andre i hans familie? kanskje ikke med store ord?

Kankje han er oppvokst i et miljø der man ikke gir hverandre de store komplimentene?...

Hvordan omtaler han sin mor? gir han HENNE komplimenter?

Dette er nøkkelen,tror jeg ;)

Han kommenterer sjelden eller aldri damer rundt oss.

Tidligere kjærester snakker han lite om, men det har ikke vært mange av dem. Han ble brent når han var i begynnelsen av 20 årene, og har ikke hatt noen egentlig seriøse forhold etter det. Når han snakker om hun første er han ikke pen i omtalen, men han gjør det ikke "uoppfordret" .de andre har han lite å si om.

Jeg tror ikke familen bruker så veldig store ord nei, det har han forsåvidt fortalt meg også.

Sin mor har han et veldig godt forhold til, og han er utvilsomt veldig glad i henne. Han viser det med handlinger, men jeg tror ikke han bruker så mye ord på det :)

Jeg er ikke helt sikker på hvor du vil med disse spørsmålene, så om du forklarer litt hva du mener er det fint, så blir jeg ikke ennå mere forvirret :ler:

Skrevet
Jeg har hatt en elsker en gang, og han slet med lav libido inntil han åpnet seg for meg og fortalte han var kinky og mest tente på analsex. Ikke noe galt med libidoen der, bare sexen var på rett måte...

Han tente faktisk mest på at han skulle ta kontrollen, selv om jeg også likte å ta kontrollen... det holdt ikke så lenge det der.

Som du ser kan det være mange rare grunner til sex og samlivsproblemer.

Libidoet er egentlig ikke noe problem for meg sånn sett, selv om jeg ville syns det var trist om han "holdt igjen", og selv slet med det. Ærlighet og åpenhet er viktig.

Det kan jo selvfølgelig være at det er noe slikt som fører til at ting ikke skjer om jeg tar initiativet. At han ønsker andre ting, men ikke klarer å si det.

Hehe.. altfor mange muligheter til hva som kan føre til at jeg føler meg uattraktiv i hans øyne :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...