Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir snart tullete!! :lol: (blir? er jeg ikke det allerede? hehe)

Jeg har fått så tørr hodebunn så jeg klør desperat der innimellom.

Men jeg har ikke fått flass, så det er bare den kløinga i den tørre hodebunnen som plager meg.

Finnes det noe øurt og effektivt middel mot det?

Lillian

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt vanskelig å si hva det er for noe uten å se det.. Hvor i hodebunnen klør det? Har du utslett eller eksem? Har du skiftet shampo i det siste? Bruker du mye lue eller andre tette hodeplagg? Klør du i øyenbrynene eller rundt nesevingene også?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Det kan være shampoen ja, eller mye bruk av lue. Hva bruker du? Ikke si Define.....urk :o

Milla

Skrevet

Uff, har noe av det samme selv. Men det tror jeg er noe psoriasisliknende eksem. Utrolig irriterende! Spesielt ille etter at jeg akkurat har vasket håret.... :o

Men prøv Fungoral eller en annen flass-shampo. Selv om du ikke erfarer flass, kan det hjelpe. Sambo har også tørr hodebunn og han bruker flass-shapoen fra KMS og er veldig fornøyd.

(men jeg tror jeg må skifte igjen.... System professional fra Wella var ikke det heelt store)

Enda et forslag : Prøv å massere hodebunnen av og til før du vasker håret med en hodebunns-massasjeolje. Vi prøvde den fra Body Shop (aromaterapi-hylla). Tror bare det finnes en.

Jeg bruker også Betnovat oppløsning som fåes på resept fra lege. Vi vet ikke om diagnosen er psoriasis, men prøver likevel.

Håper det årnær sæ!

Klem, Diva :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Det kan være seboreisk eksem, dette ligner på psoriasis.

Skrevet

Det var jeg i innlegget over. Og soppshampo hjelper IKKE mot psoriasis..

Gjest Hilde K S
Skrevet

Redken solve hjelper mot nesten alt !

Pleier faktisk å bruke head and shoulders innimellom, den hjelper også på kløe i hodebunnen - ikke bare flass. Spurte frisøren min om den og hun sa at den var faktisk helt kurant men veldig sterk så langvarig bruk kunne skade hodebunnen.

Skrevet

Er enig i at KMS har en veldig fin shampo for tørr hodebunn. Jeg har ikke flass, men har tørr hodebunn som klør.....og denne har hjulpet meg. Må brukes minst 3 ganger i uka i begynnelsen, og skal helst sitte i et par minutter hver gang. Denne brukes på endel hudavdelinger ved sykehus her i landet, så den gjør jobben sin :)

Skrevet

Jeg stakk innom frisøren i dag og spurte, hun kikka og sa at hodebunnen min er tørr pga værforholdene nå.

Det er veldig kaldt ute, mens vi fyrer inne. Derfor ble den sånn.

Så hun anbefalte en shampoo for tørt hår/tørr hodebunn, som jeg skal bruke en liten periode.

Så nu er det fikset! Så får jeg håpe at det virker, da.

Ellers takk for tips.

Lillian

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...