Snibel Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 Siden jeg brått er blitt student nå så har vi bestemt oss for å bli boende i leiligheten vi har per idag. Denne leiligheten er gaaaammmel og dårlig vedlikeholdt men rimelig. Men , for å og overleve her må vi gjøre noen inngrep. På baderommet er det et gammelt betonggulv som tidligere er malt.. Noen som har noen ideer til hvordan rimelig gjøre dette mer "attraktivt"
Blomsterjord Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Du kan gi gulvet et nytt lag maling for deretter å slenge utover et par baderomsmatter alà disse?: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...Number=00092924 http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...Number=50082692 http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...Number=40092922
Leo Skrevet 6. august 2006 #4 Skrevet 6. august 2006 Fjern evt. løs maling og frisk opp gulvet med ett nytt malingsstrøk. Der hvor dere står/tråkker på gulvet, f.eks. foran vasken, foran toalettet og rett utenfor dusjen/foran badekaret kan dere legge terrasseheller i tre. Slike fås kjøpt i forskjellige utførelser hos de fleste store byggevarekjedene og koster ikke mange kronene. Matter er selvfølgelig også en mulighet, men personlig synes jeg de blir temmelig ekle hvis de ikke byttes og vaskes så og si daglig.
Snibel Skrevet 6. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2006 Ja, det blir fort fuktig på gulvet der.. Så badematter har jeg gitt opp .. Men det er mørkeblått på veggene nå så jeg tenkte jeg skulle male det i friske lyse farger og bare henge persienner der istedenfor gardiner så lyset kommer inn. Er vel lurest male over gulvet igjen ja.. Selvom det er heslig
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2006 #6 Skrevet 7. august 2006 Nede i kjelleren brukte vi epoxy. Vi primet først, så rulla vi på epoxy. Det blir ikke varmere av det, men ser mye mer delikat ut. Den kommer i mange farger og veldig lett å ha på. Kjøpes på felleskjøpet.
Snibel Skrevet 7. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 7. august 2006 Nede i kjelleren brukte vi epoxy. Vi primet først, så rulla vi på epoxy. Det blir ikke varmere av det, men ser mye mer delikat ut. Den kommer i mange farger og veldig lett å ha på. Kjøpes på felleskjøpet. ← Ja, det kalde for egentlig bare være.. Vi skal antagelig bare bo her maks 2 år.. Og siden det ikke er vårt gidder vi ikke legge noe store penger i det. PGA så billig husleie er ikke huseier interessert i sponse så mye av oppussning. Hvor mye koster slik epoxy?
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #8 Skrevet 7. august 2006 Leos forslag var bra (har brukt det selv også). Tre er et lunt materiale og gå på, legges enkelt oppå, lett å fjerne. Eller hva med gjennomhullede plastmatter (eller fliser)? Husker ikke hvor jeg så det sist, men det er også praktisk.
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2006 #9 Skrevet 7. august 2006 (endret) Ja, det kalde for egentlig bare være.. Vi skal antagelig bare bo her maks 2 år.. Og siden det ikke er vårt gidder vi ikke legge noe store penger i det. PGA så billig husleie er ikke huseier interessert i sponse så mye av oppussning. Hvor mye koster slik epoxy? ← Er litt usikker på hva det koster, da vi fikk det av faren min. Men det er veldig enkelt. Det ser ut som maling. Du ruller det bare på. Det tåler vann og fukt. Tror at det er slik som blir brukt i melkerom i fjøs.. Kan ikke tro at det er så veldig dyrt. Endret 7. august 2006 av Silla:)
Gjest Gjest_Dingo_* Skrevet 7. august 2006 #10 Skrevet 7. august 2006 Leos forslag var bra (har brukt det selv også). Tre er et lunt materiale og gå på, legges enkelt oppå, lett å fjerne. Eller hva med gjennomhullede plastmatter (eller fliser)? Husker ikke hvor jeg så det sist, men det er også praktisk. ← Plastflisene f.eks. Bergo Plattan koster i underkant av 200,- og kan kjøpes i Fargerikebutikkene. Den ser du her: http://www.storeys.no/product_detail/product_id.52 Kanskje ikke så pent...
Leo Skrevet 7. august 2006 #11 Skrevet 7. august 2006 Kanskje ikke så pent... ← Faktisk så stygt at det var kult! Epoxy er en type maling og brukes bl.a. på industri- og verkstedgulv og fås kjøpt alle steder hvor det selges maling. Prisene varierer, men da jeg spurte (Planlegger å ha det i garasjen) fikk jeg beskjed om at det kom på ca. 100 - 150 kroner pr. kvadratmeter.
Gjest Lea Skrevet 7. august 2006 #12 Skrevet 7. august 2006 Du får også kjøpt "gummimatter" (metervare). Den fnnes i flere farger og er "hullete" slik at vannet raskt forsvinner fra flaten. Kanskje ikke så veldig vakkert, men det er ganske tøft og gjør gulvet mye mykere og lunere å gå på. Finnes i flere tykkelser tror jeg. Men jeg aner ikke hvor du får tak i det. Muligens hos noen som selger belegg til industribygg o.l.
abelille Skrevet 8. august 2006 #13 Skrevet 8. august 2006 Sjekk med huseier at du virkelig får lov til å gjøre store endringer som å male eller legge fliser før du setter i gang. Med standardkontrakt er det ikke lov... (selv om huseier sikkert blir glad for at du gjør det -dersom arbeidet er bra gjort. Dårlig arbeid gir bare merarbeid for huseier når du flytter, og da kan fort depositumet ryke.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå