Gjest Gjest_marie_* Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 Frustrerende er det, når man ikke vet hvem som har skylden for at man ikke blir gravid, man kjenner ikke årsaken .... Vi er tross alt heldige , og har barn fra før av..Vi skal absolutt ikke klage siden vi har barn. Etter fødsel nummer 2 ønsket vi en til... Og vi har i 5 år prøvd å få ett til barn nå. Men det ser ikke ut til gå for oss. Vi har ikke funnet årsaken ennå, legen har tatt ultralyd av meg - henne, og alt så helt fint ut. Han trodde det måtte stå på timingen, og at vi ville ha klart å få barn før neste legetime, men desverre har vi ennå ikke klart det... Begge oss føler oss helt friske, han sliter med blodtrykket men vet ikke om det kan ha betydning... Jeg er veldig engstelig for at det er noe sykelig gale som gjør at vi ikke får barn, kjempeangst..og det tar på ... Forleden var vi i besøk hos hans foreldre, som vi betrodde oss litt til anngående denne saken. De mente at det må være meg - henne som ikke kunne få flere barn, pga. jeg har vært igjennom fødsel og da kunne det ha oppstått ting, enten skader etter fødselen eller at det har oppstått andre ting, for han hadde jo bevist at han kunne få barn , med de to barna vi har... Veldig sårende å høre hva de trodde, tok meg nær ut av det.... Følte meg dømt på en måte .... Andre som føler slike ting, frustrerte over å ikke vite ... osv. ? Andre som er i lignende situasjon ?
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Det må absolutt ikke være deg, mannen kan ha fått dårlig sædkvalitet selvom dere har fått det til før. Han kan bla ha fått en infeksjon uten at han merker det. Det er mange menn som har det, men som ikke blir oppdaget. Det enkleste er jo å få sjekket han, så få en henvisning til en sædprøve. Lykke til!
Gjest Gjest_laika77_* Skrevet 6. august 2006 #3 Skrevet 6. august 2006 heisann.... huff så trist,..... spesielt når jeg selv vet hvordan det er..... vi er i samme situasjon....... vi har 2 deilige barn...... og vi har prøvd siden jenta vår ble født og det er nå 4 år siden..... er veldig fornøyd med de to vi har .. men har kjempelyst på flere...... har ikke pratet med legen om det enda? synest du/dere at vi burde ta det opp med legen? slik at de evn kan få ta en sjekk? lykke til.... håper det klaffer snart for oss begge..... klem
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #4 Skrevet 6. august 2006 Trøstende å høre at vi er flere i samme situasjon, som føler det samme (har to barn, og opplever av en eller annen ukjent merkelig grunn at man ikke får flere...) Vi klarte jo å få de to barna , hvorfor skal det ikke gå igjen ? , det blir lett frustrasjoner av slikt også .... også det med - hvem har skylden ? Jeg fikk begge de to barna vi har , ganske ung, ( var 20 år på første, og 23 på andre ). Nå er jeg snart 30, og har prøvd siden jeg var 24 år. Fortvilende ...... Han er snart 40, så han er en god del år eldre enn meg. Synes det er sykt det skal være meg når jeg var så ung ..... men alt kan jo skje.... Det som gjenstår i undersøkelsene, er røntgen av eggledere, og sædprøve ...
Holly Hobbie Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Jeg skjoenner ikke at dere har orket aa gaa rundt i hele fem aar som proevere uten aa i det minste ha tatt en saed-test. Det er jo en veldig enkel ting aa faa gjort. Faa ut fingeren hvis dere vil ha flere barn, ikke bare sitt paa gjerdet og bekymre dere!
Gjest Elfrida Skrevet 7. august 2006 #6 Skrevet 7. august 2006 Det er vel ikke en kvinnes skyld hvis hun ikke kan bli gravid? Eller en manns skyld hvis han ikke har sædceller som kan gjøre en kvinne gravid? Jeg syns ikke at spørsmål om skyld har noe med saken å gjøre. Derimot syns jeg at begge bør utredes slik at man vet om man har en teoretisk mulighet til å bli gravide eller ikke. I hvert fall når det har gått såpass lang tid og dette begynner å slite på dere.
Sun Mei Skrevet 14. august 2006 #7 Skrevet 14. august 2006 Hvorfor må det fordeles skyld??? Ærlig talt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå