Gå til innhold

Arbeidsledig

L@dy

Anbefalte innlegg

Ja vi håper på det beste.

Enig i at vikarbyrå ofte gir dårlige forklaringer på hva arbeidet går ut på. Denne gangen sjekka jeg om firmaet hadde hjemmeside og det hadde de. Jeg leste der og fikk faktisk fortalt dette på intervju og det scora jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Oppdatering:

Har hatt en vikarjobb gjennom manpower nå i 2 måneder. Tok kontakt med dem en uke, fikk avtale om å møte hos dem uken etter til intervju, og fikk tilbud om jobb to dager etter!

Hadde telefonintervju i forrige uke for en arbeidsgiver jeg har så lyst til å jobbe for. Får svar om et par dager om jeg kommer til intervju nummer to. Det er veldig hyggelig å jobbe der jeg jobber nå også, men det har ikke noe å gjøre med utdannelsen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Veslejenta. Hvordan fikk du kontakt med de du hadde så lyst til å jobbe for? Trenger tips jeg.

Jeg sendte inn en generell søknad (følgebrev + CV). Stod på hjemmesiden deres at det var mulig å gjøre det hvis ingen stillinger var utlyste.

Og jeg har kommet videre til intervju nummer to! Skal dit neste uke. Tror dere jeg gruer meg eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ikke jobben. Så nå er det bare å fortsette å søke!

Det var kjedelig å høre. Jeg fikk heller ikke den jobben jeg var på intervju til nå sist, og som jeg hadde veldig lyst på. Begynner å lure på om det noen gang vil løse seg. Snart vært arbeidsledig i et år. Med unntak av jobb i sommer. Æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Å få yrkesrettet attføring er som å vinne i lotto.....

Først må du melde deg arbeidsledig da kan man få dagpenger... men man kan jo ikke videreutvikle seg... eller gå på skole, vil man ha skolen betalt, betalt reisepenger, klær og andre utgifter passer man på å søke om yrkesrettet attføring.... da må man skrive brev....

Etter en del år som yrkesrettet attføringsmottaker kan man søke uføretrygd... dvs at man slipper å arbeide resten av sitt liv...

La viva sosialisme!

Waco

Ja, for en blir feit av det :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke jobben. Så nå er det bare å fortsette å søke!

Det var trist.

Jeg har ikke søkt på så mye i det siste, men jeg går jo litt på skolen da, så jeg har ikke hatt tid nå rett før eksamen.

Jeg har mistet helt lysten på hele sørlandet, nå har jeg fått nermere 70 nei på under ett år. Alle sier at jeg ikke må gi opp, men alt sammen blir jo bare et ork. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sier at jeg ikke må gi opp' date=' men alt sammen blir jo bare et ork. :([/quote']

Kjenner til det der ja. Og så får en maaasser av "gode" tips som en selfølgelig HAR forsøkt for leeenge siden. En blir lei av å skrive ene søknaden etter den andre, der en skal "selge" seg selv..en slutter jo å tro på det selv nesten. Kanskje jeg skal begynne å skrive "en gang var jeg samarbeidsvillig, snill og grei". Nå er jeg et arbeidsledig vrak som MÅ ha jobb, "give it to me"....He,he...ja det hadde tatt seg ut. Men jeg satt faktisk i går og lurte på om jeg er for "snill" i mine jobbsøknader på en måte. De er ordentlige og "korrekt" satt opp. Der jeg forsøker å skrive om meg selv på en positiv måte bla,bla...Synest det er vanskelig å skrive en søknad på jobb som jeg har utdannelse til, men der jeg mangler erfaring. Det å finne "den riktige nøkkelen" for å fange deres interesse.

Hvor mange er det ikke som er f.eks "samarbeidsvillig, positiv, bla,bla....Kanskje jeg rett og slett skal skrive at "det er under tvil jeg skriver denne søknaden, for mest sannsynlig hører jeg ingen ting allikevel"...Eller å skrive en haug med argumenter for hvorfor de ikke skal ansette meg...Det ville gjerne blitt lagt merke til..He,he... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hvordan går det med dere?

Nytt år og nye muligheter eller...?

Nei, nå er vi blitt så deprimert at ingen har orket å svare deg engang. :wink:

He,he...neida, ikke så ille. Joda, er en smule optimistisk, en kan ikke gi opp heller. Håper arbeidsmarkedet vil ta seg opp nå fremover, selv om jeg tror det vil gå treigt enda en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med lav rente forventes økt forbruk, noe som kan løfte mulighetene i arbeidsmarkedet.

Jeg er optimistisk (også en smule desp.. he-he) så jobb blir det nok snart uansett. Må kanskje senke kravene, men det er greit bare jeg kommer meg ut i jobb snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Heisann..nå er ikke jeg arbeidssøker riktig ennå, men ejg har faktisk tenkt endel på hvordan jeg skal fomulere meg i mine kommnende søknader. Kunne blitt noe slikt som du beskriver... :ler:

Særlig når arbeidsgiver setter som krav at man må komme fra stedet, bidra til positivt arbeismiljø m.m.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blå skrev:

Kjenner til det der ja. Og så får en maaasser av "gode" tips som en selfølgelig HAR forsøkt for leeenge siden. En blir lei av å skrive ene søknaden etter den andre, der en skal "selge" seg selv..en slutter jo å tro på det selv nesten.

Åja, jeg vet så inderlig godt hvordan dette er...

Har nå vært uten jobb i 15 mnd. Har jo en annen (mindre relevant)jobb i mellomtiden, dvs at engasjementet blir forlenget for 6 uker-3 mnd av gabgen og det er så slitsomt...

Har nå søkt over 60 jobber jeg er kvalifisert til, og ikke kommet på et eneste intervju...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har dere noe krav om hvor jobben skal ligge da?

På småe steder får man nok ofte en mye mere omfattende og fleksibel jobb enn i en større by. Dette gjelder selv de enkleste jobber...Man får kanskje bl.a drive med foredrag, snakke med media. Dette KAN jo være gode erfaringer å ta med seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har dere noe krav om hvor jobben skal ligge da?

På småe steder får man nok ofte en mye mere omfattende og fleksibel jobb enn i en større by. Dette gjelder selv de enkleste jobber...Man får kanskje bl.a drive med foredrag, snakke med media. Dette KAN jo være gode erfaringer å ta med seg....

Meget godt poeng. Men det er ikke så lett å flytte på seg når man har samboer som isåfall må finne tilsvarende jobb innenfor samme tema...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Meget godt poeng. Men det er ikke så lett å flytte på seg når man har samboer som isåfall må finne tilsvarende jobb innenfor samme tema...

Dette har dere sikkert også tenkt på selv, men jeg sier det nå likevel. Det går jo an å pendle for den ene parten, evt. for begge. Husk at man også gjerne kan få billige husvære som følger med jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har søkt jobber som jeg måtte pendle til. Men da har jeg søkt jobber som ligger en til to timers reisevei unna. Jeg har ikke søkt jobber hvor jeg må flytte på meg. Men flytte må vi nok, men jeg venter nok et år til, til sambo er ferdig med studiene. Det er ikke så lett det der, med sambo og leilighet. Men klart det kan bli nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var arbeidsledig en drøy måned før jeg plutselig sitter her med 100% stilling i et spennende miljø.

har dere meldt dere hos alle vikar/bemanningsbyråer? Jeg ble nesten nedringt med tilbud en periode. Takket nei til alle kortvarige stillinger uten muligheter for fast stilling (inkl. jobbing i romjula og på nyttårsaften).

Nå er ikke jeg utdannet heller da, men byråene jeg var i kontakt med hadde faktisk ganske mange jobber å formidle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...