Gå til innhold

Arbeidsledig

L@dy

Anbefalte innlegg

Da jeg kontakta Aetat snakka jeg med ei sur frekk hurpe som ikke var serviceminded i det hele tatt. :frustrert:

Ellers...fikk spørsmål i dag om jeg fremdeles skulle studere. Hvis jeg ikke skulle det kunne jeg fortsette jobber der jeg jobber, fremdeles full stilling. Men, jeg skal studere. Snakka om deltidsjobbing til høsten, og han sa han ikke kunne love noe, men var det mulighet for det så skulle jeg få det. Når jeg visste mer ang timeplan og slike ting og han også visste mer skulle vi komme tilbake til det. *krysse fingrene* Håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Og nå skal jeg ikke studere og har fått forlengelse. :ler: Er så merkelig hvor fort ting forandrer seg. Men, jeg er fornøyd og jeg trives godt. Allikevel skal jeg være på utkikk etter andre stillinger som kanskje kan føre til noe fast.

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre at det ordner seg for deg, Midnattsol :blunke: . Jeg selv skal begynne å søke etter nye stillinger snart. Jeg gleder meg faktisk, synes søkeperioden er spennende og lærerikt. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere?

Flott å høre du har fått forlenget vikariatet! :D

Jeg har ca 1 mnd igjen av mitt 2 mnds vikariat. Synest det er kjekt å jobbe litt nå ja. Ikke alltid tidlige om morningen da... :wink:

Er en jobb som er "grei nok en stund". Er veldig rutinepreget, og jeg kjeder meg til tider. Dersom jeg hadde fått spørsmål om å fortsette så vil jeg muligens si nei. :o Er vel som å banne i kirken, om en sier nei til en jobb som arbeidsledig. :briller: Men siden det er første oppdrag via Manpower så vil det muligens være enklere å få nye, og mer spennende jobber etterhvert. Og de vil jo ikke tilby meg nye oppdrag om jeg har en jobb via de. Men jeg får høre med konsulenten min når hun er tilbake fra ferie om hvordan mulighetene er utover høsten.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt lei av å søke på jobber.

Snakka med aetat og det var ikke mye hjelp å få der, bortsett fra at jeg slipper å få renter på studielånet mitt som arbeidsledig.

Har fått noen mailer med "du har en interessant bakgrunn og vi tar kontakt om 2-3 uker" og venter spent på at de 2-3 ukene skal fly forbi.

Er så kjedelig å gå hjemme uten noe penger. Tror samboeren min gleder seg til at jeg begynner å tjene penger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er litt lei av å søke på jobber.

Jepp, det vet jeg alt om.En blir litt demotivert av å bruke all verdens tid med å skrive "den fantastiske" søknaden. Og så hører en ingen ting, dvs ikke før en får avslaget i posten noen mnd seinere. :wink:

Er så kjedelig å gå hjemme uten noe penger.  Tror samboeren min gleder seg til at jeg begynner å tjene penger også.

Om du ikke har krav på dagpenger, så har du vel rett på hjelp fra sosialen? Er vel ikke så mye enn får, men bedre enn ingen ting vi jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Har ennå ikke hørt noe fra de firmaene som sa de skulle ta kontakt med meg, så tror jeg må ringe de opp.

Sitter og ser på vanlige kontorjobber og slikt i håp om at jeg finner noen vikarjobber mens jeg finner en stilling som som passer til utdannelsen min. Er så kjedelig å gå hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Har ennå ikke hørt noe fra de firmaene som sa de skulle ta kontakt med meg, så tror jeg må ringe de opp.

Sitter og ser på vanlige kontorjobber og slikt i håp om at jeg finner noen vikarjobber mens jeg finner en stilling som som passer til utdannelsen min. Er så kjedelig å gå hjemme.

Har du hørt noe fra firmaene? Eller fått noe napp fra vikarbyrå?

Jeg har forlenget oppdraget mitt med 2 uker...Og gleder meg virkelig til å bli ferdig. STØNNNNN!!!! Jeg ble spurt om 1 mnd, men siden dette ikke er noe jeg ønsker å fortsette med så ble vi enig om 2 uker. Men denne uka har det virkelig vært dritt kjedelig. Var greitt så lenge folk var på ferie, for da hadde en konkrete arbeidsoppgaver å forholde seg til. Men nå skal en liksom være en slag "avlastning" for de som er fast. Og det er forsåvidt vel og bra det, så lenge de har tenkt at når folk er på plass fra ferie så må en ha pc og telefon tilgjengelig. Men det tar tid! Og siden alt av jobben "skjer via pc og telefon" så er det ikke mye fornuftig en får gjort uten. Så da sitter jeg og skravler med de som er ledig da. Veldig morsomt! Lager kaffe, drikker kaffe...Morsomt ja! Og jada, jeg har sagt ifra til sjefen, og han sier at det skal han ordne. Men hvor i alle dager blir han av da?! Joda, sitter han i telefonen, er plutselig i et møte...Og da blir det til å spørre andre som ikke har peiling. Og når en endelig fikk seg en pc, og en eller annen dataguru brukte timesvis på å legge inn programvaren, så viste det seg raskt at det var noe feil med skjermen....Puh....Så da var det til å få tak i ny skjem..Jeg prøver jo å holde humøret oppe, med å plage de som har tid. :briller: ..Sender litt fax for de og sånn :wink: ...Men det er vertfall helt sikkert at jeg IKKE kommer til å fortsette der nei. Folkene er jo greie, sjefen er ok og`, selv om han er svimete. Men det forundrer meg veldig at han, sjefen altså ikke hadde noe klart. Jeg mener det koster jo penger å ha vikarer via ManPower såom går der. Er ikke rart bedrifter sliter med økonomien om det er sånn de blir styrt! Og snart skal jeg legge meg for å være uthvilt til en ny arbeidsdag. :hoho:

Hvordan går det med lille blå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søker om medlemsskap i klubben.. Har vært arbeidsledig siden juni. Har 3årig høgskoleutdannelse og rundt 100.000 i studielån.. UGh

Bør vel ta en tur på sosialen, men å dokumentere alle utgifter og inntekter er et skikkelig ork......

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med lille blå

Var det noen som ropte på meg :D ?

Her er det dårlig med jobber ja, men jeg har ikke vært så flink til å søke i det siste heller. Men i sommer har det vært dårlig med annonser her på sørlandet......sommer ferie sikkert......Men jeg er like arbedsledig som før. Har begynt litt på skolen igjen jeg for å ha noe å gjøre, tar litt fag sånn på si, og det er mye bedre enn å gå hjemme, jeg orker ikke det mer.

Jeg føler meg så teit jeg, her er jeg en snart 30 år gammel jente som aldri har hatt en skikkelig jobb (ser bort fra små jobber), jeg burde jo ha vært midt i en karriere jeg nå, ikke tråkke hjemme som en sur gammel husmor. Blir så sint også, hvorfor skal ikke jeg kunne få meg en jobb, jeg er en koselig jente med bein i nesa, er rydding og onkelig. Hva er feilen med meg????? ................er vist litt sint i dag jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det dårlig med jobber ja, men jeg har ikke vært så flink til å søke i det siste heller.

Du er ikke alene om det nei. Jeg har vært skikkelig LEI av å leite etter jobb, søke skrive..bla,bla..rett og slett lei av å tenke jobb. Men har tatt meg selv litt i nakken nå og fikk sendt en avgårde for 2 dager siden. Men om jeg kommer noe nærmere jobb av DEN grunn, det gjenstår og se. Men nå har det riktignok vært lite ledige jobber da...

Skole ja..kunne tenke meg å tatt noen fag. Har vurdert fag via nettstudie, men da må jeg ha en jobb først. :hoho: Ellers mister jeg arbedisledighetstrygden. Om det dukker opp noe "ok" via Manpower så hiver jeg meg på. Det er noen år siden jeg var ferdig som student, og jeg TROR det kan være lurt å bygge på litt.

Jeg føler meg så teit jeg' date=' her er jeg en snart 30 år gammel jente som aldri har hatt en skikkelig jobb (ser bort fra små jobber), jeg burde jo ha vært midt i en karriere jeg nå, ikke tråkke hjemme som en sur gammel husmor. Blir så sint også, hvorfor skal ikke jeg kunne få meg en jobb, jeg er en koselig jente med bein i nesa, er rydding og onkelig. Hva er feilen med meg????? ................er vist litt sint i dag jeg [/quote']

Måtte flire av det du skriver der . Ja, det kan jaggu jeg og`skrive under på. Og jeg ER 30! :o Mens venner kjøper hus og bil, får barn i "fleng" så går jeg og lurer på hva jeg skal bli "når jeg blir stor". Sambo er på jakt etter jobb nå også, så altfor mange økonomiske forpliktelser bør en gjerne vente litt med...til en får en jobb. :x Ja,ja..det ordner seg vel alltid...

Velkommen til denne eksklusive klubben! :briller: Håper det blir et kortvarig medlemskap. Hva har du studert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde Sambo og jeg et oppgjør, og han har nå tatt meg hardt i nakken og sagt at nå får jeg se å komme meg ut av dette sutrete "jeg får aldri jobb" helvete. OK, jeg skal ta meg sammen, og begynne å søke igjen, skal sette av en dag som jeg bare skal søke.......Men det er søren ikke greit heller, jeg spyr ut søknader som jeg mer eller mindre håper på at er ok, men jeg får jo aldri noe respons, jeg aner ikke om søknaden blir lest, er den bra? Hva mangler jeg?.

Skulle ønske at jeg kunne få søknaden sendt hjem med rød skrift på, og hvor det sto hva som var bra og dårlig........kanskje et lite smilefjes på slutten også :D

Det er mye morsomere å studere enn å søke jobber i allefall, da føler man jo at man gjør noe fornuftig, etter 60-70 nei svar føles ikke jobbsøking særlig meningsfult :evil:

Velkommen i klubben placebo, håper det ordner seg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hørte det var flere jobber enn arb.ledige.

Synes synd på de som blir oppsagt på jobben av en eller annen grunn.

Da står du der da, samme utgifter som før, men mindre penger.

Irriterer meg på de som har en bestemt utdannelse og kan ikke tenke seg noe annet. da blir det iallefall lite jobb og finne i disse dager.

Traff en som hadde gått ledig i lange tider. Så lenge at sosialen var hans faste utbetaler. Det er jo jobb å få i ditt yrke i xx komune. Å nei, det går ikke, jeg har jo kone og barn hjemme. Du kan jo pendle på lik linje med mange andre her i Norge. Har du egentlig noe valg? du med din økonomi?

En annen ungjente som hadde drevet rundt i tre år uten jobb. Arb.ledig sa hun. ja med utsikten det er med jobb i din komune så er det kansje på tide å tenke nytt? Ny komune kansje?

Å nei, det gikk ikke.

Ære være de som står på for å få seg en jobb, men det er f....mange som synes det er behagelig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ære være de som står på for å få seg en jobb, men det er f....mange som synes det er behagelig også.

For min del så syns jeg det er svært lite behagelig å ikke ha noe å gjøre utover å skrive søknader og få avslag på disse. Lite behagelig å tigge om penger til mat av foreldrene og også veldig lite behagelig å krype på sosialen etter penger.

Har søkt jobber over hele Østlandet, men har enda ikke fått noe. Søker på alt mulig rart. Ikke bare på det jeg er utdannet for. (Enda det kommer til å bli sett på som et minus neste gang jeg søker jobb)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg skal ta meg sammen, og begynne å søke igjen, skal sette av en dag som jeg bare skal søke.......Men det er søren ikke greit heller, jeg spyr ut søknader som jeg mer eller mindre håper på at er ok, men jeg får jo aldri noe respons, jeg aner ikke om søknaden blir lest, er den bra? Hva mangler jeg?.

Skulle ønske at jeg kunne få søknaden sendt hjem med rød skrift på, og hvor det sto hva som var bra og dårlig........kanskje et lite smilefjes på slutten også :D

Hei ! Hvordan går det i din "nye tilværelse" som positiv jobbsøker? :wink: Nå er mitt jobb oppdrag ferdig så mandag den dag er det en tur på Aetat. Ja,ja...skal være der når de åpner for å unngå å stå i den laaaange køen. Ja, en savner å få tilbake melding på søknadene en har sendt. Jeg sendte en tilbake melding på mail en gang jeg fikk avslag. Fikk et hyggelig svar tilbake, men var vel ikke noe overraskende i svaret. De hadde selfølgelig valgt en som hadde "den rette kompetansen"...Ja,ja...

Har du vennerbekjente som kan lese søknadcv med kritiske øyne? Innemellom "bytte låner" jeg søknader med venner sånn at en kan få noen tips og inspirasjone. Men samtidig så er det viktig at en "er seg selv", og ikke bare skriver det som den "alle andre mener er lurt". Hmm, ved nærmere ettertanke har jeg lurt på om det er muligens kan være smartere å være en annen enn seg selv. Ulempen vil være å bli avslørt første dag på jobb.... :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Om man ØNSKER seg jobb innen dada når man er ledig og får tilbud om asfaltering? Ja hva så??? Er am arb.ledig så trenger man jobb/penger.

Og hv er galt med ¨asfaltere en stund?

Tjener penger gjør de og. Sikkert godt for kontorbleke hender og få brukt kroppen sin...........

Det er enkelte som er arb.ledig og i "nøden" som er kresen. Ja hvor stort er behovet egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ØNSKER seg jobb innen dada når man er ledig og får tilbud om asfaltering? Ja hva så??? Er am arb.ledig så trenger man jobb/penger.

Og hv er galt med ¨asfaltere en stund?

Er vel ingen som har sagt det er noe galt å asfaltere en stund. For min del vil jeg tro at det er liten sjanse for at jeg vil få et tilbud om en sånn jobb. For det første søker jeg ikke på det, og for det andre så tviler jeg vel på at Aetat hadde sett på meg som førstevalg å kontakte meg for en asfalterings jobb.

Det er enkelte som er arb.ledig og i "nøden" som er kresen. Ja hvor stort er behovet egentlig...

Jeg skjønte ikke helt betydningen av: "hvor stort er behovet egentlig". Jeg kan innrømme at jeg er litt kresen. Jobber som jeg absolutt ikke kunne tenkt meg, det søker jeg rett og slett ikke på. En arbeidsgiver vil vel heller ha en som er litt motivert til å gjøre en god jobb? men når jeg sier jeg er litt kresen, så betyr det ikke at jeg bare søker på såkalte "drømmejobber". Hver og en må kunne vurdere selv hvorvidt de kan si nei til en jobb eller ikke. Det finnes jo og`de som sier opp jobber nå, selv om det er stor arbeidsledighet. Det kan jo være mange grunner til det, men trivsel er vel en av de. Mener du det er galt å si opp en fast stilling for å risikere å bli arbeidsledig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kresen, jeg kan godt asfaltere gata selv om jeg ønsker meg en datajobb. Men trur du jeg får asfaltere gata da?????????NEI NEI NEI, "du er for overkvalifisert" er svaret jeg får da. POKKER, kom ikke her å si at jeg ikke ønsker å få meg en jobb. Jeg har søkt på ALT, og da mener jeg ALT. Heldigvis så er det litt manko på vikarer innen helseomsorgen, så jeg får til livets opphold, og jeg er apsolutt ikke utdannet innen det, men tar det alikevel. Det er slett ikke alle arbeidsledige som sitter hjemme å koser seg. Du skjønner det, at om du kommer nyutdannet rett ut som arbeidsledig, så får du IKKE EN DRITT fra arbeidskontoret.

Blir nok litt provosert, for ingen skal komme her å si at jeg ikke prøver og at jeg synes dette er kos. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

NÅ? hvordan går det med dere? blir det noe jobb?

Jeg sendte søknad i går på en jobb jeg har kjempelyst på, tenk om jeg kunne få den????

Etter å ha fått over 50 nei, så er vel ikke håpet helt på topp desverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...