blå Skrevet 15. mai 2003 #81 Del Skrevet 15. mai 2003 Så gøy midnattsol, det fortjener du. Hvilket vikarbyrå har du? Jeg hører aldri fra de jeg har kontakt med, og når jeg prater med de har de ingenting til meg....BLÆ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 15. mai 2003 #82 Del Skrevet 15. mai 2003 Har Adecco og Manpower. Traff ei i dag på jobb som kom fra Top Temp ellerno, og mange andre jeg vet om er fra Kelly. Hvilke bruker du? Jeg er jo helt utslitt da, men jeg skal søren meg ikke klage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 15. mai 2003 #83 Del Skrevet 15. mai 2003 Jeg har Adecco, Manpower og Extra Personell. Blir litt irritert på de jeg, for jeg hører jo ikke en dritt. De er såååå hyggelige og sier at de sakl ringe, men de gjør det aldri. Kanskje jeg burde bytte??? Hva har du fått jobber du innenfor...har du mye erfaring eller? Det er nok det som er mye av mitt jobbproblem, jeg har ikke erfaring, har bare utdannelse......synd men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 15. mai 2003 #84 Del Skrevet 15. mai 2003 Det er innenfor kontor som jeg har erfaring og utdanning i. Jeg kan ikke sånn jobbe i butikk-arbeid, selv om det sikkert ikke er så vanskelig, men det får jeg ikke og vil ikke ha det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau Skrevet 15. mai 2003 #85 Del Skrevet 15. mai 2003 Hei alle med-arbeidssøkende! Jeg har nå gådd 'arbeidsledig' i et par mnd nå, og er veldig usikker på hva som er bra å søke på nå.. Jeg jobber jo litt, som tilkallingsvikar, men det er fryktellig tungvint å jobbe sånn. Det har vært to uker på(for ei som har vært på ferie), og så har det ikke vært så mye etter det. Har blitt ringt opp noen ganger på morgenen, men det er så usikkert når man ikke vet når de ringer. Noen med erfaring fra 'RIMI-kassa'? Jeg har egentlig endel arb.erfaring fra sommer og helge jobbing: -sveising -butikk(leker/bokhandel) -hotell (stuepike/resturant/pub) -barnehage dette ser jo ut som et knall utgangspunkt, men jeg skal begynne på skole igjenn til høsten, og da er det ikke mange jobbene å velge imellom. :-? Tenker butikk passer best for korttids stilling :blunke: mye bla bla bla? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 16. mai 2003 #86 Del Skrevet 16. mai 2003 Nei, det er jammen ikke lett. Jeg søker på alt som er jeg, fra skobutikker til kontorjobber til webdesignere til lærerjobber......alt mulig. Men ikke napp å få. Jeg tror det har noe med at jeg ikke har erfaring, hvordan pokker skal jeg få erfaring da, når ingen vil ha meg......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 16. mai 2003 Forfatter #87 Del Skrevet 16. mai 2003 Nå er det kommet ei bok om jobbsøking. "Selv kapret den ene forfatteren drømmejobben ved å følge tipsene i boka til punkt og prikke." ei bok selv? Den kan hete noe sånt sånn "Morsomme ting å gjøre som arbeidsledig". Vil selfølgelig være et eget kapitell kun om KG. Men etter at jeg leste noen av de tipsene som stod der, så skal jeg få fingen ut å sende mange interessesøknader rundtom kring. I reportasjen anbefalte de å ringe rundt, men jeg synest det er bedre å sende en cv først. Er jo litt ekkelt da..Og så kan jeg ringe de etter en uke. For da får jeg jo presentert meg, og snakket med de. Kanskje de har muligheter seinere...håpe,håpe... Om det vil fungere vet jeg jo ikke. Men å sitte å vente på annonser skal komme inn på aetat og finn osv er jo som å vente på å vinne i lotto! http://www.dagbladet.no/dinside/2003/05/16/368900.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 17. mai 2003 #88 Del Skrevet 17. mai 2003 Om du vil ha flere tips om aktiviteter som arbeidsledig i boka di l@dy, så må du bare spørre meg. Jeg er ekspert på å være arbeidsledig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maren Skrevet 18. mai 2003 #89 Del Skrevet 18. mai 2003 L@dy: Studerer jus. Er jo en lang utdanning, så jeg får solid teoretisk bakgrunn. I tillegg brukes jo jurister til masse forskjellig, så jeg har ikke bundet meg til et visst yrke/bransje dersom det skulle være "tørke" der når jeg skal søke. Har ellers vurdert å bytte deltidsjobb, men det er vel kanskje heller ikke beste markedet nå. Selv her i Oslo vokser ikke de jobbene heller på trær for tiden. Jobber nå som servitør, som er helt ålreit, men litt slitsomt, og mye helg/kvled. Men blir jo tips og sånn da. En øl til, folkens? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 21. mai 2003 Forfatter #90 Del Skrevet 21. mai 2003 Om du vil ha flere tips om aktiviteter som arbeidsledig i boka di l@dy' date=' så må du bare spørre meg. Jeg er ekspert på å være arbeidsledig [/quote'] :D Skal vi bli rik på bok skriving lille blå? He,he...hadde ikke vært så dumt det. Æsj,æsj, kjeder meg noe helt utrolig nå for tiden. Har vært arbeidsledig ca i 5 mnd, og nå begynner det virkelig å bli mer enn nok. Har tatt for meg gule sider på internett i dag, og leitet opp firma og sett om det står noen ledige jobber der. Men er ikke så veldig optimistisk egentlig, tviler vel på at jeg vil høre noen ting. Jeg innser nå at jeg var en smule naiv når jeg meldte meg til arbeidskontoret for 5 mnd siden. Jeg trodde det ville "gå seg til innen noen mnd". Men her sitter jeg fortsatt... :cry: Tenker med skrekk og gru om jeg sitter sånn om et år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makeløs Skrevet 22. mai 2003 #91 Del Skrevet 22. mai 2003 Sitter å søker etter aktuelle jobber overalt, men ikke mye for meg. Så imidlertid noe jeg gjerne skulle ha søkt på, men de skulle ha personer under 30 år, og (sukk) jeg er vist for gammel. :cry: Men for de av dere som er fremdeles unge og spreke, og fri og frank, søker NORAD etter trainee-kanditater..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 22. mai 2003 #92 Del Skrevet 22. mai 2003 Skal vi bli rik på bok skriving lille blå? He,he...hadde ikke vært så dumt det. Ja, det hadde vært noe det he he...... Vel, jeg må si det at jeg faktisk har vært på en jobb i to dager nå, jeg har fått den gjennom Manpower. Jeg kan ikke si annet enn Makan til drittjobb, men jeg får bite i det sure eple og gå. Jeg kommer sikkert ikke til å være der så lenge...hvem vet.......Hadde nok håpet på noe bedre en dette på mine gamle dager :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 22. mai 2003 Forfatter #93 Del Skrevet 22. mai 2003 Sitter å søker etter aktuelle jobber overalt' date=' men ikke mye for meg. Så imidlertid noe jeg gjerne skulle ha søkt på, men de skulle ha personer under 30 år, og (sukk) jeg er vist for gammel.[/quote'] Hvor gammelung er du? Jeg er 30 og går vel heller ikke under kategorien "ung og sprek" lenger. Vi får pensjonere oss istedet?! Kjekt at du har fått noe, selv om det er en dritt jobb. Kanskje det vil bli enklere å få noe annet etterhvert? Er det et kortidsvikariat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 23. mai 2003 #94 Del Skrevet 23. mai 2003 Nå er jeg ferdig med mine siste eksamener, og snart (om en uke) er jeg i de arbedslediges rekker... Har fulgt med på aetat sine sider, men er veldig få jobber for det jeg har utdanna meg i. Er stor arbeidsledighet, og det har gjort at de kan kreve minst 5 års erfaring. Noe jeg jo ikke har. Så fort jeg har fått karakterene mine, skal jeg sende CV med referanser til alle firmaer jeg kunne tenke meg å jobbe for. Tenkte å gå dit personlig og snakke med de i skranken. Kanskje det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 23. mai 2003 #95 Del Skrevet 23. mai 2003 Kjekt at du har fått noe, selv om det er en dritt jobb. Kanskje det vil bli enklere å få noe annet etterhvert? Er det et kortidsvikariat? Ja, det er bare fra uke til uke.....så jeg ingenting om hva som hender neste uke, for å si det slik..... Hørte på radioen her at det var bedre å få seg en drittjobb og få litt erfaring enn å bare studere og studere.....Jeg hadde kanskje tenkt til å begynne å studere igjen jeg da, men kanskje jeg skal drite i det??? Har jo egentlig studert hele tiden etter vidregående og har ikke noe erfaring, og det er jo det alle vil ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 24. mai 2003 Forfatter #96 Del Skrevet 24. mai 2003 Hørte på radioen her at det var bedre å få seg en drittjobb og få litt erfaring enn å bare studere og studere.....Jeg hadde kanskje tenkt til å begynne å studere igjen jeg da, men kanskje jeg skal drite i det??? Har jo egentlig studert hele tiden etter vidregående og har ikke noe erfaring, og det er jo det alle vil ha Det er ikke enkelt å vite hva som er smartest å gjøre. Jobb eller videre studier... Men nå er det mange med svært høy utdannelse som sliter med å få seg jobb, så om du vil få lettere jobb med å gå mer på skole virker jo nå usikkert. Og så er det jo det at en får mer studielån også. Jeg kunne godt tenke meg å studert noe mer en gang. Gjerne tatt grunnfag psykologi eller noe. Men da det blir kveldskurs eller eventuelt nettkurs. Lykke til med jobbsøkingen til Veslejenta og`. Velkommen i klubben... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 24. mai 2003 #97 Del Skrevet 24. mai 2003 Og så er det jo det at en får mer studielån også. Lykke til med jobbsøkingen til Veslejenta og`. Velkommen i klubben... JA, velkommen Veslejenta, synd at du må bli med i de arbeidsløses klubb, men vi tar deg vel imot og det er på en måte bedre å være flere om det enn å stå alene. Når det gjelder det studielånet så spiller det lite rolle for meg, for jeg får ikke en dritt fra Aetat heller. Så jeg lever på vann og brød om dagen, så om jeg lever på vann og brød og studerer litt, eller bare sitter hjemme blir hipp som happ. Joda, det koster jo med bøker og slikt da, men dere skjønner hva jeg mener......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 6. juni 2003 Forfatter #98 Del Skrevet 6. juni 2003 Hvordan går det lille blå, er du fortsatt i den "drittjobben" eller har du fått noe annet? Er det til høsten du har tenkt å begynne å studere igjen? Enn du da Makeløs fått noe napp i det siste? Her skjer det ingen ting. Æsj, kjeder meg! :veldigsur: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 6. juni 2003 #99 Del Skrevet 6. juni 2003 ...og der måtte jeg avslutte mitt oppdrag på ekstrajobben. Like greit, var lei uansett og det var jo bare en kriseløsning i en skikkelig dårlig periode. Satser på det dukker opp noe annet til høsten da. Du har kontakt med vikarbyrå eller, L@dy? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 7. juni 2003 Forfatter #100 Del Skrevet 7. juni 2003 ...og der måtte jeg avslutte mitt oppdrag på ekstrajobben. Like greit, var lei uansett og det var jo bare en kriseløsning i en skikkelig dårlig periode. Satser på det dukker opp noe annet til høsten da. Har du sommerferie nå da? Ja, får håpe det dukker opp noe til høsten. Sommeren er vel ikke den enkleste tiden å få jobb på uansett. Du har kontakt med vikarbyrå eller, L@dy? Ja, jeg har sendt søknader og cv`er i "øst og vest". Var også på intervju hos Manpower for en stund siden. Men hittil har det ikke gitt resultat. Dvs, jeg fikk en henvendelse en stund etterpå, om jeg ville gå på intervju til en jobb. Men jeg takket nei... den jobben følte jeg var helt feil for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå