Gjest care Skrevet 17. april 2003 #61 Del Skrevet 17. april 2003 L@dy; Hvordan går det. Har du fått jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 18. april 2003 Forfatter #62 Del Skrevet 18. april 2003 L@dy; Hvordan går det. Har du fått jobb? Ikke fått noe jobb enda. Fikk telefon fra Manpower forgje uke ang et korttids oppdrag, ca 2 mnd. Men er litt usikker hvorvidt det er "fornuftig" å ta den. Lønna var ikke så veldig bra, og dersom det viser seg at jeg må ta bussbane, så vil jeg tape penger på det i forhold til arbeidsledighets trygd. Og en blir jo ikke rik av det i utgangspunktet heller. Så det kan jo være mer fornuftig å heller bruke tiden på å fortsette å søke. Om jeg da tar denne jobben så vil jeg "miste frihet" til å ha mulighet å gå på intervju "når jeg vil". Er jo ikke sikkert det hadde blitt så mange intervju i den perioden, det vet en jo aldri. Men samtidig så tenker jeg at kanskje det kan være smart å jobbe litt tross alt. Sånn i forhold til fremtidig arbeidsgiver. Ellers var jeg på intervju for noen uker siden. Så jeg er heldigvis "med" da. Kommer ikke til å få den jobben, men det er jeg egentlig glad for. Likte ikke helt han ene som intervjuet meg. Og så var det teit de ikke hadde oppgitt i annonsen at en måtte ha bil. Ja,ja...ordner seg vel til slutt. Og du da, har du begynt å jobbe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 18. april 2003 #63 Del Skrevet 18. april 2003 Du får ha lykke til da L@dy. Det er alltid så mye å ta hensyn til, det blir faktisk litt for mye samtidig som det er en belastning i seg selv å gå arbeidsleding. Jeg har jobbet nå en måned og er strålende fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 27. april 2003 #64 Del Skrevet 27. april 2003 Det er deilig å edelig ha noe å gjøre, selv om det ikke er så mye (ca tre dager i uka) Jeg leter selvsagt etter noe fast, men det er så vanskelig i disse dager. Jeg har iallefall vikarjobb til over sommeren, det er jeg glad for. Håper det sker et under, for jeg orker ikke å gå hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BritElin Skrevet 30. april 2003 #65 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg er ferdig med min svangerskapspermisjon men har ingen jobb å komme tilbake til. Ble ansatt i juli 2000, har jeg mulighet til å få dagpenger da eller har jeg vært for lite tid i jobb? Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 30. april 2003 #66 Del Skrevet 30. april 2003 For å få dagpenger må du ha tjent et visst beløp i gjennomsnitt i løpet av de tre siste årene. Har glemt beløpet for jeg hadde ikke tjent nok til å få dagpenger. Men du kan godt ha jobbet i bare et år og likevel ha tjent opp det beløpet. Så det går på hvor mye du har tjent, ikke hvor lenge du har jobbet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 1. mai 2003 Forfatter #67 Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg er ferdig med min svangerskapspermisjon men har ingen jobb å komme tilbake til. Ble ansatt i juli 2000, har jeg mulighet til å få dagpenger da eller har jeg vært for lite tid i jobb? Takker for svar! På aetat.no stod dette: ha fått utbetalt lønn på minst kr. 81 255 i fjor (sist kalenderår). Eller du må ha fått utbetalt lønn i de tre siste avsluttede kalenderårene som i gjennomsnitt tilsvarer folketrygdens grunnbeløp. Minstelønnen på kr. 81 255 tilsvarer 1,5 ganger grunnbeløpet. (Pr. 1. mai 2002 utgjorde folketrygdens grunnbeløp kr. 54 170. Grunnbeløpet endres normalt in gang pr. år, vanligvis pr. 1. mai). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 3. mai 2003 #68 Del Skrevet 3. mai 2003 Og der var det slutt på vikarjobb........Jeg fikk det som slag i ansiktet, og trodde jeg skulle begynne å grine. (Men jeg klarte å holde meg og startet ikke tutingen før jeg var vel hjemme i sambos armer) De trengte meg ikke lenger, da de ville ansette en fast en og en som kunne mer enn meg. Det virker ikke engang som om jeg får sommerjobb selv om de sa at jeg kom til å få det. Jeg har ingenting som binder meg heller, har bare en løs kontrakt som ikke binder meg eller dem til hverandre. Hva gjør jeg nå da......Tror jeg aldri har følt meg så ubrukelig i hele mitt liv. :cry: :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 7. mai 2003 Forfatter #69 Del Skrevet 7. mai 2003 Hallo! er det noen arbeidsledige her inne som har fått jobb i det siste?! Merker nå at jeg begynner å kjede meg litt ja...Rastløs! En ting som irriterer meg ang det å gå på intervju, det er at potensielle arbeidsgiver sier de skal ringe den og den dagen med svar. Og så hører en ingen ting. :evil: Jeg synest det er ufattelig dårlig! Jeg var på intervju for nesten 2 uker siden, og hun skulle ringe tilbake 2 dager etter. Ikke hørt noen ting jeg. Nå må jeg legge til at jeg mista vel litt lysten på jobben når jeg var på intervjuet. Ellers hadde jeg ringt de. Hmm....jeg vet vertfall hvordan jeg ikke skal være om jeg havner "på den andre siden av bordet". Har tenkt å sende ut en del "åpne" søknader. Må bare få den "rette inspirasjonen"...lader opp.... Har du snakket med vikarjobben om det blir sommerjobb lille blå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maren Skrevet 13. mai 2003 #70 Del Skrevet 13. mai 2003 Interessant tråd dette.. Er det noen fremgang for noen av dere? Og Lille Blå - har du ikke kontrakt i det hele tatt? De kan da bare ikke si deg opp på dagen på den måten , man har da uansett oppsigelsestid. Og Lady; Hva er du utdannet som, og er det i Oslo du prøver å få jobb? Er forresten glad jeg er student i enda et par år, håper markedet har bedra seg til da! Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 13. mai 2003 #71 Del Skrevet 13. mai 2003 Jo, jeg har en slags kontrakt, men det er en meget løs en....en vi ringer deg når vi trenger deg kontrakt. Så de kan jo gjøre som de vil de. Men det var jo litt surt da, for de sa at jeg kom til å få jobbe der i sommer, men det ble vist bare med snakket. Er ganske skuffet, selv om alt bare var muntlig og løst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 13. mai 2003 Forfatter #72 Del Skrevet 13. mai 2003 Og Lady; Hva er du utdannet som' date=' og er det i Oslo du prøver å få jobb?[/quote'] Jeg har studert markedskomunikasjon på NMH. Ja, det er i Oslo jeg søker. Hva studerer du ? Ja, håper på bedre tider snaaart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makeløs Skrevet 13. mai 2003 #73 Del Skrevet 13. mai 2003 Vet ikke om det er en trøst at vi er flere, men også jeg blir nå arbeidsledig. Har vært på et par intervjuer, men når liksom ikke opp. Aner ikke hva jeg gjør feil! Må inrømme at det påvirker selvtillittetn min. Gikk på skole i fjor, tok noe etterutdanning (har 5 år fra før...). Så mere skole nå frister ikke. Har hatt deltidsjobb ved siden av å være selvstendig næringsdrivende. Noen som vet om jeg får beregnet ledighetstrygd av den inntekten jeg fikk som selvstendig??? (Panikken begynner å komme merker jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 13. mai 2003 Forfatter #74 Del Skrevet 13. mai 2003 Vet ikke om det er en trøst at vi er flere' date=' men også jeg blir nå arbeidsledig. [/quote'] Trøst og trøst, da blir det enda flere som sloss om de samme jobbene. :cry: Men det er klart, når det er mange som er arbeidsledig så føler en ikke seg sååå "ubrukelig" når en ikke får napp. Hadde vært værre å ikke fått jobb om det var liten arbeidsledighet. På Aetat stod dette: "Selvstendig næringsinntekt regnes ikke med når kravet til inntekt vurderes." Ikke så veldig positivt for deg med andre ord. Jeg hadde tatt en telefon og snakket med de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freaky Skrevet 14. mai 2003 #75 Del Skrevet 14. mai 2003 Hei! Ny her på KG jeg og hadde ikke oppdaget denne tråden før nå. Det er skremmende for en nesten ferdigutdannet (utdannelse nr.2 :o ) å se på at arbeidsledigheten stiger... Særlig innenfor mitt område er det mange ledige ser jeg *sjelve* Jeg holder på med en master i utlandet og lander for godt på norsk jord i juni-juli. For dere som ikke har alt for mye som binder dere her hjemme, er utdanning i utlandet absolutt å anbefale! :D Det går ann å bare ta påbygging, eller utveksling også. Jeg har ikke krav på noe som ligner dagpenger engang, så jeg tenker på alternative løsninger som å starte for seg selv hvis jeg ikke får en noenlunde relevant jobb. (grafisk designer/multimedia) Hvordan går det med dere da? L@dy, har du fått noe napp? Enn du Lille Blå? Trist at du ikke fikk beholde deltidsjobben så lenge som du hadde håpet da. Jeg har også kunstutdanning bak meg, har med denne vidreutdanningen prøvd å få flere ben å stå på, og ja- det er også mye IT. :blunke: Men akk... Det er vist en såkalt trendy yrkedsrettning, og vi er mange om beinet. Jeg valgte IKKE å gå denne vegen av den grunn, men fordi jeg har et utrykksbehov, skapertrang og trivest aller best med å jobbe kreativt. Det har jeg jo alltid drevet med i en eller annen form, og nå har jeg bare lært meg å bruke et nytt redskap... Håper det ordner seg for alle dere andre arbeidsledige her inne, og at dere ikke slutter å drømme. For husk: alle gode idéer ble unnfanget i en drøm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 14. mai 2003 #76 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg skulle også gjerne ha jobbet kreativt Freaky. Men nå gidder jeg ikke å gå hjemme mer tror jeg, og kommer til å begynne på skolen igjen. alt er bedre enn å sitte hjemme. tenkte faktisk at jeg skulle ta økonomi av alt mulig........får vist mange bein å stå på etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 15. mai 2003 Forfatter #77 Del Skrevet 15. mai 2003 Ringte Aetat for å spørre om AMO kurs, men det var ikke noe nå. De fleste kurs startet opp om høsten. Teit at det ikke står hvilke kurs de arrangerer på siden til aetat. Hun visste lite om hvilke kurs som var aktuelle, så jeg fikk bare ringe igjen. Ja,ja... Er det noen som har gått på Amo kurs her?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 15. mai 2003 #78 Del Skrevet 15. mai 2003 HVa er AMO kurs? Er jeg helt utenfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 15. mai 2003 Forfatter #79 Del Skrevet 15. mai 2003 HVa er AMO kurs? Er jeg helt utenfor? AMo kurs arrangeres av Aetat. En kan ta f.eks datakortet. Eh, ja det er vel stort sett det jeg vet. Ei venninne av meg hadde gått på kurs om blomster dekoratør en gang. Jeg får ringe tilbake i løpet av sommerenhøsten og høre. Synest vel ikke hun hadde så mye å fortelle meg om det. Når jeg sa jeg hadde tidligere studert ved NMH, så sa hun at det hadde vært kurs for "høyere utdanning". Men hva kurs det var snakk om det fikk jeg ikke noe svar på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 15. mai 2003 #80 Del Skrevet 15. mai 2003 Fra omtrent ingenting har jeg nå fått mye - via vikarbyrå. Faktisk så mye at jeg ikke har makt til det og har måttet "gitt bort" endel kveldsvakter på den ene jobben. Helt greit for jeg var litt lei uansett + at på heltidsjobben på dagtid kan jeg jobbe så mye overtid jeg bare vil. Så nå ser det lyst ut framover. Jobbing i sommer og studier + ekstrajobb til høsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå