Gå til innhold

Arbeidsledig

L@dy

Anbefalte innlegg

Halla :lol: denne tråden har jeg ikke oppdaget før nå. Jeg er arbeidssøker og skal på to intervjuer denne uken, så nå sitter jeg å forbereder meg. Lykke til, til dere andre. Skal følge med denne tråden nå.... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er arbeidssøker og skal på to intervjuer denne uken, så nå sitter jeg å forbereder meg.

Hei Care! Og "velkommen i klubben"! :wink: Heldige du som skal på 2 intervju denne uken. Da føler en vertfall at det skjer noe. Vært arbeidsledig lenge? Eller "aktiv jobbsøker"..høres litt mer positiv ut... :briller:

Lykke til med intervjuene!

Fikk telefon fra vikarbyrå i dag, så nå blir det i alle fall litt mer jobbing de neste dagene.

Kjekt å høre at det skjer noe positivt. Er det et kort oppdrag, eller er det fast?

Jeg har studert IT også har jeg en ganske lang kunstutdannelse bak meg før det. Har studert i 6 år tilsammen. Nå søker jeg på alt mulig, men det ser ikke lyst ut. Vet jammen ikke hva jeg skal gjøre jeg.

Det er jammen ikke enkelt. En studerer og håper "drømmejobben" er vertfall et skritt nærmere. Men så oppdager en at en blir oversett. Men du har vertfall en spennende kombinasjon. Det kan vertfall slå positiv ut! Selv om det tar litt tid. :cry:

Jeg har ikke særlig peiling på kunst og muligheter. Jeg tenker automatisk på kunst galleri eller eventuelt museum. :roll:

Og i mellomtiden så koser vi oss på KG! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er ikke fast. Jeg er ikke ute etter det heller, siden jeg skal studere til høsten. Det er et korttidsoppdrag, men jeg har ikke fått noen endelig sluttdato fordi det var mulig det ble forlenga noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips fra en "erfaren" arbeidssøker. Ikke sitt og vent på svar! Ring og mas! Da viser dere at dere er interessert. Før dere søker: ring og spør om stillingen! Da kan dere henvende til samtalen i søknaden, Når søknad er sendt: ring etter et par dager, sjekk at den har kommet fram og hør når de har tenkt å begynne med intervjuer (opplevde en gang at de misforsto søknaden min, og reddet dette ved å ta den telefonsamtalen. Hadde ikke kommet til å bli innkalt til intervju ellers.). Etter intervjuet: begynner det å gå mer enn 4-5 dager over da de skulle avslutte intervjuene så ring og spør når avgjørelsen vil bli tatt, hvordan du ligger an osv. Vis at du ikke er av dem som sitter på rompa og venter på at ting skal skje! Vær aktiv!

Lykke til!

Hilsen Engel som nå er tilbake i jobb etter å ha vært ufrivillig permitert siden før jul. Ungikk for det minste å bli sagt opp, sånn som 3 av mine kollegaer. Sjefen sa opp de som ikke så ut til å være interessert i å utvikle seg vidre sa han. Pågangsmot er nøkkelen til suksess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sitt og vent på svar! Ring og mas! Da viser dere at dere er interessert.

Takk for tips. Det er nok smart å være litt frempå i disse tider ja. Nytter ikke å sitte hjemme å være "snill jente". Men samtidig vil jeg nok si det som min tidligere sjef sa i forbindelse med det å ringe rundt på jobber. Kjempeflott så lenge en hadde noe "vettugt" å si. Men i forbindelse med intervjuer opplevde hun mange mase telefoner fra arbeidssøkende som kun ringte for å "være frempå". Når det er flere hundre arbeidssøkende, og mange ringer bare for å mase, så kan det slå veldig negativt ut og`.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er arbeidssøker og skal på to intervjuer denne uken, så nå sitter jeg å forbereder meg.

Hei Care! Hvordan gikk det på intervjuene du skulle på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, tydeligvis gikk det bra. :D I dag hørte jeg fra begge. Jeg fikk tilbud om den ene stillingen og fikk vite at jeg er innstilt som nr. 2 til den andre stillingen. Snakket med damen om den siste stillingen og der er person som er innstilt som nr. 1 intressert i en annen stilling(fast) så da blir kanskje den siste aktuell for meg, den er kanskje mest interessant også.

Phuu, trodde ikke det skulle bli mitt dilemma at jeg måtte velge mellom to stillinger. Vel, nå skal jeg lese papirer og tenke mye, så får vi se hva det blir til.

En deg da? Har du hørt noè? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjekt å høre! :D Gratulerer! Håper du får tilbud om den jobben du ønsker deg mest da. :wink:

En deg da? Har du hørt noè? :wink:

Uff, her skjer det ikke mye nei...Begynner å lurer på hvor lenge jeg kommer til å gå sånn. Blir litt demotivert ja. Og det er jo det som er "faren" med å gå å sulle sånn. Og jeg har jo "bare" vært arbeidsledig i nesten 2 mnd. Leser jo om de som går i det uendelig... :roll:

Vurderer å ta kontakt med Aetat om de har noen kurs. Men jeg vet ikke hva de har å tilby heller, om det finnes noe. Det bør jo samtidig være noe som er pittelitt relevant og`da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut litt lenger L@dy, 2 mnd er ikke så mye. Gi deg hvertfall 4 mnd.

Men du kan jo gå på kurs ved siden av jobbsøking. Ikke gi opp, det nytter å være flittig og tålmodig.

Lykke til videre... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut litt lenger Diva,
L@dy :wink:

Ja, det er nok bare å være tålmodig. Godt KG finnes i mellomtiden. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L@dy :wink:

Ja, det er nok bare å være tålmodig. Godt KG finnes i mellomtiden. :briller:

Diva og Lady er ganske likt :blunke: , men beklager feilen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje.....kanskje.......kanskje jeg får komme på et intervju i dag.............er så spent at jeg holder på å tisse på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HURRA!!!

Prata akkurat med henne (jobbdama) og jeg skulle ringe i morgen så vi kunne bli enige om en dag vi skulle møtes........Det må jo da bety at det blir intervju.........JAAAAAAAA jeg er så glad, det blir mitt første intervju med en arbeidsgiver.

Ok, det er nok ikke drømmejobben (deltid/vikar), men nå er alt bedre enn å sitte hjemme. :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Det ble intervju, det var i forrige uke. Og jeg har allerede blitt ringt til og fått litt vikarjobb. Dette er jo flott. Ok, det er ikke fast jobb, men det er jo et bein innafor. Og i disse dager bør man jammen klore seg fast til det man kan få.

Jeg er så glad, det ser ut som det blir litt å gjøre, iallefall frem til høsten.

:D :D :D :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flooooott, lille blå! Det er jo supert. Har selv en vikarjobb og fikk forlenga kontrakten min i dag og gikk til og med noen kroner opp i lønn. Jeg har denne jobben i alle fall fram til høsten og det ser ut som at jeg kan fortsette da også om jeg vil, for den kan kombineres med skole. Jeg tenker også sånn at det er fint å ha fått en fot innafor. Det KAN jo lønne seg senere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere arbeidsledige,

Hvorfor forsøker dere ikke MLM/Relasjonsmarkedsføring/Nettverksbygging. Det er morsomt, det er enkelt og du kan tjene penger.

Bedre å få 1% av 100 personers arbeid enn å arbeide 100% selv.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært arbeidsledig i lengre perioder av gangen. Det kan være trist og kjedelig og ofte veldig deprimerende. Men kunsten er å være kreativ.!Der andre ikke tenker, SER du!

Du må søke flere jobber enten via din a-etat eller andre "instanser" som har utlyst "ledige stillinger". Det er lurt å ta kontakt med flere vikarbyråer. Alle har ikke tid til å tenke på akkurat DEG så jo flere du har forbindelse med jo lettere er det å få en jobb.

Hvis du derimot ikke kommer til intervju eller får avslag på søknadene dine, lag din egen spesielle hjemmeside. Du må bare ikke gi opp, det ER ALLTID ET HÅP FOR DEN SOM HAR ØYE FOR DET :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...