L@dy Skrevet 13. januar 2003 Forfatter #21 Del Skrevet 13. januar 2003 Det var jeg også! Gikk det bra? Ja, jeg tror det gikk bra. Om de synest det samme, det merker jeg dersom jeg blir innkalt til 2.gangs intervju. Siden vi bor i samme by, så var det kanskje til samme jobbintervju ?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 13. januar 2003 #22 Del Skrevet 13. januar 2003 Ja, jeg tenkte på det. For de skulle ha flere. Jeg ble innkalt til 2. gangs intervju. Det er ikke en heltidsjobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 13. januar 2003 Forfatter #23 Del Skrevet 13. januar 2003 Da er det ikke samme jobb. De hadde akkurat begynnt på første runde av intervjuer. Og dette er en heldags jobb. Håper du får "din" jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 13. januar 2003 #24 Del Skrevet 13. januar 2003 Ok! Det hadde jo vært litt komisk. Håper du får din du også. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 13. januar 2003 Forfatter #25 Del Skrevet 13. januar 2003 Og i morgen er det 2.gangs intervju..... Ble akkurat nå litt skjelven... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 21. januar 2003 Forfatter #26 Del Skrevet 21. januar 2003 Æsj,æsj...var på 2.gangsintervju for en uke siden. Og jeg følte det gikk veldig bra. Fikk inntrykk av at de skulle bestemme seg raskt siden arbeidsmengden vokste raskt. Jeg begynte vel å håpe jeg skulle få svar allerede dagen etter jeg. Men det gjorde jeg ikke. Har ikke hørt noen ting enda, og må vel innse at slaget er tapt... Dvs, jeg sendte en hyggelig mail torsdagen om de hadde bestemt seg. Men da hadde de ikke hatt tid. Men "kanksje" jeg ville høre noe fredagen...Og i dag er det tirsdag.... Vet ikke jeg hvor lang tid en trenger på å bestemme seg. Tror det var ca 6 personer de skulle ha på 2.gangs intervjuet, det kan vel ikke være så vanskelig.?! Det er jo bare til å velge meg det... Ja,ja..som sagt så må jeg nok bare innse at slaget er tapt. Men samtidig er det jo et lite håp. Siden jeg ikke har fått noe avslag enda.... Om de har gitt jobbtilbud til noen andre, så synest jeg de kunne sende en mail ganske raskt om det. Ja,ja....det er hva jeg synest da...Urk...nå er det bare til å kaste seg rundt å søke enda flere jobber.... Æsj....Er vel bare til å venne seg til det. Vil nok komme mange skuffelser i tiden fremover ja.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 21. januar 2003 #27 Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg kjenner meg igjen L@dy. Jeg har ikke vært på intervju, men jeg må også bare vende meg til å få avslag på avslag. Jeg har søkt så mange steder, men jeg får nei nei nei...... Jeg håper det ordner seg for oss..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 21. januar 2003 Forfatter #28 Del Skrevet 21. januar 2003 Vi får håpe det ordner seg for oss Lilleblå. Fikk faktisk enda ett jobbavslag på mailen i dag. Skal ha et par vakter på hjemmehjelp tjenesten nå. Og det kan være litt ok å bare komme seg litt ut. Men jeg må se litt på det, når jeg får en avklaring fra aetat hvor mye jeg får i dagpenger. Er jo litt ironisk egentlig, jeg endte på en forholdsvis ok lønn i fjor. Og om jeg får "så mye dagpenger" som jeg håper, så vil det faktisk ikke lønne seg for meg å ta de vaktene innemellom. Ufaglært i helse sektoren tjener ikke akkurat allverden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 31. januar 2003 Forfatter #29 Del Skrevet 31. januar 2003 For dere som jobber....nå er det bare under en time igjen til det er helg...Om dere jobber 08-16 da...Er det ikke kjekt at jeg prøver å spre litt glede? He,he...Jeg suller fortsatt rundt meg selv. Ble ingen jobber etter 2.gangs intervjuet. De skulle ha to personer...og jeg kom på 3.plass... Sier de vel til alle. Men er ikke så veldig lei meg faktisk. De betalte ikke så veldig bra. Jeg måtte ha gått ned ganske mye i lønn i forhold til hva jeg hadde tidligere. og nå har jeg ikke hatt noen sånn super inntekt heller. Så lønn var veldig vesentlig i den besluttningen ja.... Synest det er utrolig lite jobber nå for tiden. Istedet for å bare sende avgårde søknad på søknad, så har jeg ringt til arbeidsgiver og snakket med de. Og da har det vært en del som falt av listen ja. Dere som er arbeidsledige, er dere på mange intervju? Hva gjør dere om dagene da? He,he...bor på Kg? Lønn kommer vel an på hvilken bransje en er i. Men hvilken lønn synest dere er "akseptabel"? Jeg ønsker en jobb som betaler ca 300 000... Nåja...sier ikke at jeg ikke kan gå ned på kravene da...Men jeg hadde vært super glad om jeg hadde fått det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 31. januar 2003 #30 Del Skrevet 31. januar 2003 Har ennå ikke vært på et eneste intervju jeg. Håper og håper, men får bare brev med avslag. Noen av de jobbene jeg har søkt har hatt mer enn 200 søkere, ikke så rart da at det ikke ble meg....men en dag...... Om dagen prøver jeg å være flink til å stå opp tidlig, jeg blir så slapp om jeg ligger å sover til langt på dag. Så er jeg nok litt "husmor", ellers så sysler jeg en del med hobbyer, som jeg alltid har for liten tid til å drive med. Når det gjelder lønn, så er jeg ikke kresen i det hele tatt. Jeg kommer rett fra studiene og har ikke rett på dagpenger, og lever ganske skralt. Ingenting kan bli værre enn dette. Håper virkelig at noen vil ha meg snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 17. februar 2003 #31 Del Skrevet 17. februar 2003 Hvordan går det med dere, L@dy og lille blå?? Noe nytt, eller er det det samme? Jeg bestilte studiekatalogen og søknadsskjemaer i dag fra Høgskolen. Tror det blir tilbake på skolebenken til høsten da dette "friåret" slett ikke gikk som det skulle. hehe Men da vet jeg hvertfall det. Jeg har jo litt jobb nå som kan kombineres med studier. Skal se det dukker opp den knalljobben til meg røtt før skolestart, det hadde ikke forundra meg Bare lurte på hvordan det går med dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 17. februar 2003 Forfatter #32 Del Skrevet 17. februar 2003 Hei! Jeg er nok fortsatt arbeidsledig. :cry: Men jeg søker på det jeg finner av interresse. Er jo nesten en "fulltids jobb" å være arbeidssøker. Aetat er jo et kapitell for seg selv. Har tatt så lang tid på å levere inn alle papirer de skal ha. Forskjellige saksbehandlere og forskjellige svar. Og så tar det da 4-6 uker før en får dagpenger. :evil: He,he...jeg spurte om de trengte folk jeg da.... Så det blir nok en tur til sosialkontoret-igjen.... stønn. Var ikke det jeg trodde den gang jeg som "ung og håpefull BI student". Jeg var innom sosialkontoret for noen dager siden. Men de måtte jo ha diverse papirer...bla,bla.... Nå blir det vel mer et "lån" til jeg får dagpengene i orden. Men det er nå helt greitt...Er tross alt bedre det enn å blakke foreldre og venner... Men jeg ble oppringt fra Adecco i dag. Hun skulle bare gi beskjed om at hun videresendte søknaden til den aktuelle arbeidsgiver. Og det var jo fint å høre. :D Så da venter jeg i spenning og håper jeg kommer med på intervju. Ellers går dagene mye til å være på KG, har begynt å trene igjen etter et lengre opphold. Tror det er viktig å holde seg litt i gang selv om en søker jobb. He,he..ja, det hadde jo vært typisk å få drømmejobben rett før en begynner på skolen. Hva du har tenkt å studere? Jeg kunne kanskje tenkt å lese noe innenfor psykologipersonal. Men jeg har ikke tenkt å bli fulltids student igjen. Men jeg får se hva tiden bringer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 17. februar 2003 #33 Del Skrevet 17. februar 2003 He' date='he...jeg spurte om de trengte folk jeg da.... [/quote'] Veldig bra! Jeg har studert litt sosiologi, så nå funderer jeg på sosionomutdanning, som jeg har tenkt på før. Jeg må lese litt i studiekatalogen først tenker jeg. Lærerutdanning (faktisk) er kaaaaanskje kanskje et alternativ, men ikke på førstevalget. Det er jo positivt at de har sendt søknaden din videre fra Adecco. Jeg har sett de har hatt annonser ute der de søker for kunde, og jeg har søkt på et par men fått beskjed om at jeg er for ung. (er 22) De vil ha folk over 25. Så, jeg begynner vel å innse at skole er det lureste for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 19. februar 2003 #34 Del Skrevet 19. februar 2003 Her skjer det velidig lite. Jeg får nesten post hver dag med avslag jeg Blir ganske frustrert av dette. Kommer det lysere tider? Lurer noen gagner på om jeg burde sette meg på skolebenken igjen, men jeg har studert så lenge at det frister ikke særlig. Desuten begynner jeg nesten å bli for gammel for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 28. februar 2003 Forfatter #35 Del Skrevet 28. februar 2003 Hei Midnattsol og lille blå ( og andre arbeidsledige)! Hvordan går det? er dere blitt headhuntet i det siste? Her skjer det lite. :cry: Har ikke blitt innkalt til intervju, men har heller ikke fått noen avslag, så da er det jo fortsatt håp. Hva har du studert lille blå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 28. februar 2003 #36 Del Skrevet 28. februar 2003 Headhuntet? Jah, her er så mye å velge i at. Nei, jeg har jo litt jobb, så jeg har ikke gjort så mye søking i det siste. Har blitt oppringt noen ganger fra vikarbyrå for korttidsoppdrag. Venter bare på sommer og høst jeg, og bedre tider. Neste uke kan det hende at jeg går innom aetat for en liten prat med dem. Om jeg har krav på dagpenger, hvor mye isåfall det er, om om jeg bare skal fortsette i jobben jeg har, eller slutte for å få dagpenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 28. februar 2003 Forfatter #37 Del Skrevet 28. februar 2003 Venter bare på sommer og høst jeg, og bedre tider. Ja, den som venter på noe bra, venter ikke forgjeves..er det ikke det de sier, de som har peilig? Neste uke kan det hende at jeg går innom aetat for en liten prat med dem. Om jeg har krav på dagpenger, hvor mye isåfall det er, om om jeg bare skal fortsette i jobben jeg har, eller slutte for å få dagpenger. Du har gjerne lest på aetat sine sider. Men om ikke så står det vertfall om hvem som kan motta dagpenger: http://www.aetat.no/InfoWeb/rettigheter/index.html Og ikke si at du vurderer å slutte i jobben for å motta dagpenger. Selv om du vil tjene på det. Er ikke sikkert de synest den løsningen er så god allikavel. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 28. februar 2003 #38 Del Skrevet 28. februar 2003 Nei, blir nok å fortsette i jobben en stund til. Er dessuten så koselig miljø der, og bare folk på min egen alder. Viktig å treffe folk også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 3. mars 2003 #39 Del Skrevet 3. mars 2003 L@dy: Jeg har studert IT også har jeg en ganske lang kunstutdannelse bak meg før det. Har studert i 6 år tilsammen. Nå søker jeg på alt mulig, men det ser ikke lyst ut. Vet jammen ikke hva jeg skal gjøre jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 3. mars 2003 #40 Del Skrevet 3. mars 2003 Fikk telefon fra vikarbyrå i dag, så nå blir det i alle fall litt mer jobbing de neste dagene. Alle monner drar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå