Gå til innhold

Arbeidsledig

L@dy

Anbefalte innlegg

Jeg var arbeidsledig en drøy måned før jeg plutselig sitter her med 100% stilling i et spennende miljø.

Gratulerer! Det var flott å høre! :D Hvilket vikarbyrå jobber du for nå?

har dere meldt dere hos alle vikar/bemanningsbyråer? Jeg ble nesten nedringt med tilbud en periode.

Jeg har regisstrert meg hos ganske mange vikarbyrå. Men jeg kan ikke si jeg har samme inntrykk som deg. :wink: Men det er klart, det avhenger jo av erfaring og bakgrunn en har. Men jeg tror faktisk det kan være en stor ide å gjøre litt oppdateringer ja. Mange av de vikarbyråene jeg regisstrerte meg hos har jeg nok antagelig vært for "kravstor" i hvilke jobb jeg ønsker. He,he...jeg har senket de kravene betraktelig nå kan en si. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke værst å gå på intervju 2 dager etter hverandre! Til 2 ulike stillinger...Var på et intevju i dag, en jobb via Manpower. Og ble oppringt for en stund siden om jeg ville komme på intervju i morgen. Det er et vikariat det også, men ikke via byrå.

Kan bli spennende å se hvor dette ender! :o He,he...med et takk for interessen brev i posten kanskje. :kul:

Stillingen via Manpower får jeg beskjed om i morgen, og det er litt greitt, for da slipper en å lure på det særlig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy da Lea, det var jo supert.

Jeg står hos nesten alle vikarbyråene her i byen i alle fall, men det eneste de vil ha meg til å gjøre er telefonselger..........(nei takk, da tørker jeg heller romper på gamlehjem. Noe mer ubrukelig enn telefonselgerjobb vet jeg ikke om. )

Vel, jeg tror mitt problem er at jeg ikke har noe erfaring, det er jo noe som alle vil ha nå, men hvordan få det når ingen vil ha deg???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei! Hvordan står det til med dere? Æsj sier bare jeg!

Om noen trenger en klem midt oppi jobb søkingen så kommer det en her: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo ikke arbeidsledig da, men vikariatet mitt går ut om ca 3 måneder. Er egentlig ikke så bekymret over hva som skjer etter det, for jeg regner med vikarbyrået finner noe annet. Vil helst jobbe en plass mellom 50% og 80% pga at jeg har begynt på et studie, så vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed idag at siden det var så stille på jobben så kom jeg ikke til å få forlenga kontrakt. Så da har jeg jobb frem til påske... Men jeg får ta det som en mulighet til å gå til vikarbyråer som kan tilby jobber innen IT så kanskje jeg kan få litt relevant erfaring.

Hvordan er det med arbeidsledighetstrygd for meg nå da? Etter hva jeg mener å ha lest må man ha tjent over 80.000 foregående år. Men jeg har jobba konstant siden september (ingenting før det pga studier) og tjente vel ca 60.000 før jul og ca 60.000 før jeg nå mister inntekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det med arbeidsledighetstrygd for meg nå da? Etter hva jeg mener å ha lest må man ha tjent over 80.000 foregående år. Men jeg har jobba konstant siden september (ingenting før det pga studier) og tjente vel ca 60.000 før jul og ca 60.000 før jeg nå mister inntekten.
Da har du nok ikke rett på arbeidsledighetstrygd dessverre. Men du har rett på sosialtrygd da, støtte til livsopphold. Men hvor mye det er aner jeg ikke. Men det er vel bedre enn ingen ting, om en ikke får noen jobb. Men det er viktig at du melder deg arbeidsledig, selv om du ikke får dagpenger. Fordi du har rett på rentefritak på studielånet om du har mindre enn 12 000 brutto inntekt i mnd. Kjedelig å høre at du mister jobben, eller kanskje du ikke er så lei deg for at du mister jobben, men inntekten. Jeg har selv et vikariat nå, og jeg var veldig entustiastisk i begynnelsen. Men det er ingen ting å gjøre. Det er sååå kjedelig at jeg holder på å gå på veggen. Og så skal en liksom være positiv, og engasjerende som nyansatt. Er helt idiotisk at jeg er der, men jeg får smile og være positiv en liten stund til. Har snakket med vikarbyrået, og hun var veldig forundret selv over at de tar inn en vikar når det er sååå lite å gjøre. Er jammen ikke enkelt. Når en er hjemme og ikke har noe å gjøre så blir en gal av det, og når en endelig får noe en kan kalle en "jobb" så er det nesten enda værre. Ja,ja...blir vel en ordning en eller annen gang, forhåpentligvis før jeg blir pensjonist. :o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har rett på sosialstønad heller da samboeren min kan greie alle utgifter på sin inntekt. Blir litt trangt da, men det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har rett på sosialstønad heller da samboeren min kan greie alle utgifter på sin inntekt.

Er ganske sikker på at samboere ikke har "forsørgelses plikt", men det kan jo være jeg tar helt feil da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er jo det at jeg har BSU-konto med sperra beløp på, og jeg må si opp kontoen for å ha rett på stønad. Det er jeg ikke interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tilbud om fast jobb etter at vikar-perioden er over.

Har fått utrolig god oppfølging og har hatt kjempeflaks når det gjelder jobb. Kommer selvsagt til å takke ja til jobben.

Håper at det er leeenge til jeg blir arbeidsledig igjen.

Ville bare oppfordre dere til å ta kontakt med alle vikar- og bemanningsbyråer og kanskje ta korte og uinteressante vikariater mens dere venter på drømmejobben.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...