Zafir Skrevet 22. februar 2002 #1 Del Skrevet 22. februar 2002 Hei Har lest i mediene ang undersøkelse på folat B-vitamin og gravide/prøvere,og det blir gitt råd om å øke inntaket av folat gjerne før du blir gravid. Dette skal bl.a forebygge ryggmargsbrokk hos spedbarnet. Da jeg gikk svanger i 1997 ble det aldri gitt råd om dette. Det rare er at min venninne fra Bosnia fortalte meg for litt siden at dette har vært kjent i Bosnia i mange år! Er det norske helsevesenet så treige? Er det flere viktige medisinske ting vi ikke vet om? Syns det er litt *skummelt* jeg... Klems12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 22. februar 2002 #2 Del Skrevet 22. februar 2002 Samme opplevde jeg. Gikk gravid i England i -97 og ble bedt om å ta folat på første legetime. Her hjemme ble det først snakk om folat da jeg var nesten ferdiggått. Vi er vel litt i bakevjen av og til antar jeg. Norske myndigheter er jo veldig forsiktige med å anbefale noe uten å ha god dokumentasjon for effektene, noe som tjener oss i det lange løp, selv om de av og til er overforsiktige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2002 #3 Del Skrevet 25. februar 2002 Hei, Lurte bare på hvor man får tak i folat.Planlegger å begynne å prøve å bli gravid i mai..bør jeg begynne på dette nå da ? Synne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skye Skrevet 25. februar 2002 #4 Del Skrevet 25. februar 2002 Hei Synne, Folat (eller folsyre) selges på apoteket. Du kan godt begynne med det nå hvis du planlegger å bli gravid i løpet av våren. Skye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 26. februar 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 26. februar 2002 Hei Synne 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellen Skrevet 26. februar 2002 #6 Del Skrevet 26. februar 2002 Hei. Dersom du bruker Møllers Omega-3 med folat slår du to fluer i ett smekk! Fås i dagligvarebutikken, på lilla glass (2 kapsler om dagen).12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2002 #7 Del Skrevet 26. februar 2002 Zafir: Min syklus er ennå ikke 'stabil' etter at jeg slutta på p-pillene(faktisk for et år siden). Har hatt alt i fra 26 dager til 45 dager.Så jeg må nesten ta det som det kommer.Men fra og med mai skal jeg iallefall begynne å prøve. Har ikke skrevet dagbok.... Er 26 år jeg også.. Synne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla Skrevet 28. februar 2002 #8 Del Skrevet 28. februar 2002 Hei Var hos legen for en ukes tid siden og kom inn på det at jeg prøver å bli gravid, eller venter på at effekten av p-spøryta skal slutte. Fikk da beskjed om å begynne med folsyre. Jeg skjønte på legen at det var viktig å ta det fra dag 1 (evt før en blir gravid) og de tre første mnd. Veldig ofte så kommer gravide til legen først etter to mnd og da er ikke virkningen av folsyren den samme. Legen nevnte også at dette var det mye fokus på for 5-6 år siden, men det var ikke så "in" lenger. Så alle som prøver å bli gravide bør ta folsyre.1212[ Dette Innlegg er endret av: Bolla den 2002-02-28 18:25 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå