Gjest Mariuz Skrevet 4. januar 2003 #1 Del Skrevet 4. januar 2003 Når en kvinne har den aller minste tøddel av et økonomisk motiv for å flytte sammen med kjæresten, så er det en slags hverdagsprostitusjon. Selv om hun er glad i han, trives med han, men likevel snudder tanken på at det også er økonomisk fordelaktig å bo i samme hustand. Hun som flytter sammen med en mann, kun med kjærligheten til han som motiv, er derimot ikke hore. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 4. januar 2003 #2 Del Skrevet 4. januar 2003 Nydelig utgangspunkt du har for en diskusjon. Eller vil du diskutere i det hele tatt? Du slenger dette ut som om det var sannheter - det åpner vel ikke mye for andres synspunkter vel? Og mange menn er nok også prostituerte hvis det å fatte at det er rimeligere å betale en husleie fremfor to er kriterium nok. Noe det selvsagt ikke er - dette er jo reneste vås du kommer med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 4. januar 2003 #3 Del Skrevet 4. januar 2003 Hvorfor det? Er det ikke greit å utnytte de mulighetene som byr seg? Og hvis jenta i tillegg elsker mannen, er det bare fryd og gammen. Dersom hun ikke gjør det, men de allikevel trives sammen, er også det greit. Merkelig hvordan dere gutter skal vri og vende på ting. Dere er jo like, om ikke verre selv. Jeg har svært lite til overs for sånne gjester som deg, Mariuz-- kanskje du heller skulle lese litt, bli opplyst og belært. Det er ikke alltid fordelaktig å uttale seg om ting man ikke har det minste greie på, vet du. Ting slår fort tilbake, pendelen snur... Kid-a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mariuz Skrevet 4. januar 2003 #4 Del Skrevet 4. januar 2003 Tusenfryd sier: "dette er jo reneste vås du kommer med!" sitat slutt. En menneskelig, men dog hjelpesløs reaksjon, og svært karakteristisk når man blir provosert av noe som faktisk ER et konkret uheldig fenomen, men som føles ubehagelig å bringe til overflaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 4. januar 2003 #5 Del Skrevet 4. januar 2003 Ja, hvis det er svaret ditt - vel, da er dette, som jeg skrev i første innlegget mitt, ikke en diskusjon, og jeg trekker meg. Og mange menn er nok også prostituerte hvis det å fatte at det er rimeligere å betale en husleie fremfor to er kriterium nok. Du svarte forøvrig ikke på dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 4. januar 2003 #6 Del Skrevet 4. januar 2003 Når en kvinne har den aller minste tøddel av et økonomisk motiv for å flytte sammen med kjæresten, så er det en slags hverdagsprostitusjon. Selv om hun er glad i han, trives med han, men likevel snudder tanken på at det også er økonomisk fordelaktig å bo i samme hustand. Hun som flytter sammen med en mann, kun med kjærligheten til han som motiv, er derimot ikke hore. Mange menn skaffer seg kjærester/samboere ikke fordi de er forelsket men fordi d gir dem tilgang til fitte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. januar 2003 #7 Del Skrevet 4. januar 2003 Dette her lyser Waco lang vei. "Kvinner er horer uansett hva de gjør- det er en sannhet og ferdig med det! Vi burde helst låses inn og gjemmes vekk slik at mannen har full kontroll!" Slike innlegg er ett godt eksempel på hvorfor Kg skulle hatt tvungen registrering. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 4. januar 2003 #8 Del Skrevet 4. januar 2003 Skjønner ikke helt problemet her jeg. Jeg er singel og har egen leilighet og dersom en jente skal flytte inn til meg har jeg jo flere valgmuligheter. Skal hun flytte inn for godt får hun enten kjøpe seg inn i leiligheten eller jeg sørger for å ha særeie slik at hun ikke kan kreve halvparten om det en dag skulle bli slutt. Husleie og lån på leiligheten måtte jeg jo ha betalt selv uansett dersom jeg bodde alene så det blir ikke noe dyrere om en jente flytter inn hos meg. Det som vil koste ekstra er jo eventuelt mat og ekstra strøforbruk o.l. Dette kan jeg da selvfølgelig forlange at hun betaler sin del av dersom jeg ønsker det. Har jeg råd til å betale det selv og ønsker det så gjør jeg jo det av egen fri vilje. Dessuten tror jeg de aller fleste jenter har såpass mye oppe i hodet at de selv føler det riktig å bidra med penger. Ellers er jeg enig med Sexysadie, jeg tror andel av menn som skaffer seg en "kjæreste/samboer" for å få regelmessig tilgang til sex er like stor om ikke større enn det senarioet du viser til. Hva gjør dette mannen til? Må jo bli horebukk det da som tar jenta inn hos seg, later som han er glad i henne, og dekker seg bak at det er ok for han betaler jo alt for henne så da er det rett og rimelig at han få sex igjen. Uansett hvilket motiv den enkelt jenta måtte ha Mariuz, så er det kun du og ingen andre som kan bestemme om du tillater å bli utnyttet eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 4. januar 2003 #9 Del Skrevet 4. januar 2003 Hey Kristian, problemet er vel ikke at det skjer... men at mange kvinner nekter for at det er slik... at det skjer... Det er ikkenoe galt i å være hore, det betyr at man er attraktiv. Ikke alle kvinner kan være horer, en eller annen gang innhenter alderen deres seg, det er derfor vi ikke ser prostituerte over trettifem år.... Man kan vri og vende på det så mye man vil, men en kvinne hadde ikke vært mye værdt uten sin seksuelle apetitt, like lite som menn ville vært attraktive dersom de hadde vært negative eller ødelagt omgivelsene på andre måter. Forresten kan man bli glad i mennesker for penger, det har bibelen bevist. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 4. januar 2003 #10 Del Skrevet 4. januar 2003 Hey Kristian, problemet er vel ikke at det skjer... men at mange kvinner nekter for at det er slik... at det skjer... Greit nok det Waco, men da er det vel kanskje den delen av kvinnene som ikke utnytter menn på den måten som nekter også da... nettopp fordi de ikke kjenner seg igjen i beskrivelsen. Det vil alltid være noen som utnytter en annen person... det gjelder for både kvinner og menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 4. januar 2003 #11 Del Skrevet 4. januar 2003 Jepp skjønner hva du mener Kristian.... Det som plager meg litt er alle disse jentene som blir provoserte når dem påstår at det ikke gjelder dem.... Litt rart dette her... Jeg har som deg også levd perioder som singel.... og perioder så bodde det jente® hos meg.... vil ikke kalle det prostitusjon, men hun fikk klær og husly og jeg fikk sex.... grunnen til at det ikke var prostitusjon var at vi i etterkant ble glad i hverandre.... men det var ikke slik det startet. Og siden jeg har hatt besøk av en jente og har hatt sex med henne, så regner ikke jeg meg som som enestående blant alle gutta i hele verden.... faktisk tror jeg det er ganske vanlig... at folk bor hos hverandre... jenter kontra gutter.... og jeg tror det er enda mer vanlig at gutter og jenter har sex med hverandre.... Hvorfor er alle damer så hysterisk redde for å bli omtalt som horer...? Denne fasaden, et slags usynlig garn som holder jenter nede.... de overgår hverandre i løgnhistorier, alt for å virke så jomfruelige som mulig... man ser tegnene, mange jenter baksnakker andre jenter og deres seksualmoral, mange jenter lyver om sine seksuelle erfaringer, mange jenter innrømmer at dem er løsaktige, svært få jenter er enige i en definisjon av horeri som ha sex utenfor ekteskapet... Jenter er dobbeltmoralister. Hvorfor krangler jenter om hvem som er mest billigst? Det merkligste med dette er at damer til syvende og sist mister hele sin troverdighet. Jeg vet at nei ikke alltid betyr nei, til det har jeg pult for mange damer, jeg vet at siden jeg har pult damer så må jeg forvente at andre også har pult damer, jeg tror at alle gutta i venneflokken min har pult damer, og jeg tror at alle de damene igjen har pult andre gutter, jeg har ingen statistikk som viser hvor mye man egentlig puler, men sannheten er laaaaaaaangt unna hva disse damene på det forumet her påstår... W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ROBBAN Skrevet 4. januar 2003 #12 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg har som deg også levd perioder som singel.... og perioder så bodde det jente® hos meg.... vil ikke kalle det prostitusjon, men hun fikk klær og husly og jeg fikk sex.... grunnen til at det ikke var prostitusjon var at vi i etterkant ble glad i hverandre.... men det var ikke slik det startet. Hvorfor er alle damer så hysterisk redde for å bli omtalt som horer...? Ærlig talt Waco dette er du før god før, ta og tenk etter litt da. Til og med du må skjønne att en kvinne ikke vill bli omtalt som hore, kan ikke se att ordet hore bidrar til ett positivt selvbilde av et individ. De fleste horer liker ikke og være horer, tro de eller ei, att vara hore innebærer att man fornedrer seg selv som menneske og gir opp de verdier og prinsipper man trur og står for. Kvinner er som regel mer ansvarsbevisste en menn, en mann stiler ikke så store krav, bare han får mus så er alt ok. Kvinner derimot vurderer flere faktorer i ett forhold, hvorfor de da, ordet vi søker etter er trygghet, trygghet, trygghet og før og oppnå dette so må de til flere aspekter en størrelse på penis, i hvert fall for en kvinne. Som regel bygger man ett forhold som er basert på en fremtid med partneren, etablering av familie o.s.v. Jeg synes ikke vi bør klage, de er jo opp til oss menn om vi vill godta dette eller ikke, men ettersom vi er men og mange av oss kun tenker på mus, ja da går lett i musefella. Når man har vart sammen en stund og musa ikke viser seg så ofte lengre, ja da sutrer vi som små guttunger og kaller dem for en masse stygge ting. Prostitusjon hadde ikke funnets om de ikke hadde vart menn i vårt samfunn… De er vi mennene som gir dem grunnlaget gjennom og skyve over ansvaret for våre handlinger på dem, de siger mer om oss en om dem!!!! For øvrig så syns jeg att mange av dine innlegg får meg til og le, du er en frisk pust her inne i all denne tristessen. PS: du har ikke vurdert og dejte MillaQ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2003 #13 Del Skrevet 4. januar 2003 kanskje dere bør besøke bestemødrene deres og få litt mer klarhet i disse tingene? *ravna* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 4. januar 2003 #14 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg flytta sammen med min samboer fordi jeg elsket ham, og vi ville det begge, men ja, et klart motiv var "hvorfor betale to husleier når vi begge bor på den samme hybelen i praksis likevel?" Vi flytta til en ny hybel vi da, en dublett, så ingen av oss "flytta inn hos den andre". Da fikk vi to rom sammen, som kostet oss mindre enn et rom hver, i hver vår etasje (vi bodde på studenthjem) Ja, det var økonomisk lønnsomt for oss å bo sammen, det ER økonomisk lønnsomt å være to i stedet for en, slik er nå engang samfunnet. Men gjør det meg til hore av dem grunn? (og argumentet er like sterkt fra begge sider, like mye økonomisk gevinst for ham som for meg, om ikke MER for ham, for nå deler vi alt, og han spiser da mer mat enn meg!!) Jeg fatter og begriper ikke at man kan si at noen er hore fordi de flytter sammen med den man elsker, fordi det (også) er økonomisk lønnsomt. (nå må jeg si, et sterkt argument for at vi flytta sammen var at å i praksis bo to stykker på 14 kvadrat (og felleskjøkken) var litt trangt.. senga VAR bare 75 cm bred, og det var to av oss....) en liten ting som jeg reagerte på i kristian sitt første innlegg var dette om at dersom ei jente flytta inn til han sørga han for særeie (eller at hun kjøpte seg inn). "Særeeie" er et fenomen som bare eksisterer innen EKTESKAPET altså. Som samboere har man jo ikke noe "felleseie" sånn sett. Man er to individuelle mennesker som bor under samme tak. At man kan kjøpe enkelte ting sammen er jo forsåvidt sant, men det kan jo to kamerater som bor hver for seg også gjøre, og de eier da hver sin andel, basert på betalingen. slik fungerer også et samboerskap. "særeeie" er sånn sett den eneste muligheten som finnes, om du vil kalle det det. Inntil du tar jenta som flytter inn til deg med en tur til presten, eller rådhuset eller andre "gifte-seg-plasser". (jada, i praksis har mange samboere felles økonomi, og mange felles eigendeler der hvilken konto det gikk ut av ikke avgjør eiendomsretten, slike forhold har man "samboerkontrakter" for, så man slipper å krangle om det skulle bli brudd. Men det er en helt annen ting som vi ikke trenger nevne i denne tråden) Mitt siste ord vil være: Selv om det er økonomisk fornuftig for meg å bo sammen med min elskede, så er jeg ikke noen HORE av den grunn. For jeg selger ham ikke sex for å bo sammen med meg (om vi var kjærester i hver vår (mindre, for da hadde vi ikke råd til så stor) leilighet, så hadde han da likevel fått sex, for vi elsker hverandre, jeg ser ikke på det som at "han får sex", men at "vi har sex", jeg får like mye, om ikke mer, enn han gjør... så nei, salg av sex har vårt samboerskap ikke noe med) JEG ER IKKE HORE, MEN ØKONOM (OG SUNNMØRING)! (ble saling mange ord dette "siste ord" ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 4. januar 2003 #15 Del Skrevet 4. januar 2003 Du er så besatt av Horer, lurer hva grunnen til det kan være, men jeg er ikke psykolog så skal ikke uttale meg. Har en mistanke om hvem du er, håper ikke jeg har rett. *blir skremt av mennesker med sånne holdninger som deg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 4. januar 2003 #16 Del Skrevet 4. januar 2003 Et ønske om å gjøre alle jenter til horer er vel et ønske om å kunne kjøpe sex fra dem? Folk som kaller meg hore pleier jeg å svare "bare i dine drømmer". Ja, for jeg antar at når de kaller meg hore er det et håp om å kunne kjøpe meg? Da jeg ikke ville rørt dem med ildtang engang... ja så er det "bare i deres drømmer" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dorian Skrevet 4. januar 2003 #17 Del Skrevet 4. januar 2003 Synes du har noen gode poenger her, Fredagsbarn. Hva om begge flytter sammen med hverandre av delvis økonomiske årsaker? Hva "er" man da? Noe sier meg at mariuz ikke har vurdert den muligheten, og det sier jo litt om hvor dypt tankevirksomheten går der i gården. Kanskje mer opptatt av å få brukt ordet hore enn å diskutere? Vel, dette går vel i kategorien der kvinners hårvekst har direkte sammenheng med intelligens... dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 4. januar 2003 #18 Del Skrevet 4. januar 2003 Nå er jeg SÅ lei av å se at kvinner omtales som horer her på forumet! :evil: Synes det begynner å nærme seg trakkasering jeg ! Det er rett og seltt utrivelig å lese mange av innleggene ! :x Synes det er skremmende at man har slike holdninger! . Og så å sette stempelet HORE på oss. Jeg blir bare så sinna!!! Det føles nedverdigende! Hore oppfattes i allefall av meg som et skjellsord. Kvinner er liksom dårligere enn menn de da ...mindre verdt....vi bare snylter på dere...lokker og lurer ....er falske osv osv.......???? Hadde denne diskusjonen dreid seg om f.eks innvandrere -så er jeg ganske sikker på at ikke så mye blitt godtatt ...men siden det "bare" dreier seg om kvinner så må vi finne oss i å bli kallet hore, og gang på gang finne innlegg der det er om å gjøre å spre mest mulig dritt om oss Det gjør forumet utrivelig. Og hva er poenget med å terpe om igjen og omigjen på dette????? Kvinnenegative tråder har det vært nok av i det siste...håper snart man slipper opp for ting å forsure hverdagen vår med :x Hvilken glede kan det gi å plage og provosere slik??? En syk glede må det være :-? Og som kvinne greier jeg heller ikke å la være å svare når jeg føler meg tråkket på! hmf! :x lille Meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 4. januar 2003 #19 Del Skrevet 4. januar 2003 Virgo... det er ikkenoe galt som kvinne å utnytte de fordeler hun er født med.... Det som er trist er at mange jenter nekter å innrømme hvordan de er innerst inne, de fortrenger det mentalt liksom.... Først må vi kunne snakke ut om disse tingene, for det er viktig å bry oss om folk er billige eller ei. Mange mener til og med at antallet seksualpartnere er et bevis for at man er billig og ikke livsnyterske. W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 4. januar 2003 #20 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg er så åpen som ingen annen, bare synd du ikke har forstått det ednu, waco. Det fines mange glupe og snille og pene og flotte damer, vettu (jeg selv er jo et godt eksempel). Ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå