Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #1 Skrevet 5. august 2006 Så første episode av miniserien Napoleon på nrk2 ikveld. Syntes det var bra, men lurer jo på hvor virkelighetsnært man kan anta at det er? Har lest om den franske revolusjon og napoleonskrigene, men det er jo ganske overflatisk lesning i forhold til denne serien. Noen her som har mer kjennskap til emnet som kan uttale seg. Vet jo det kom ut en bok for et år siden med brevekslingen mellom Josephine og napoleon, noen som har lest denne?
Gjest King James Skrevet 5. august 2006 #2 Skrevet 5. august 2006 Jeg så den på svensk tv i fjord. Det er faktisk det som er laget som er kanskje mest korekt overfor Napoelons liv
Impala Skrevet 6. august 2006 #3 Skrevet 6. august 2006 (endret) Jeg syns også den var bra, og gleder meg til fortsettelsen. Endret 6. august 2006 av Yamaha
Gjest Virvel Skrevet 6. august 2006 #4 Skrevet 6. august 2006 Ånei, jeg glemte det. Går den i reprise i løpet av uken? *lete febrilsk i tv-programmet*
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #5 Skrevet 6. august 2006 Men var det flere enn meg som irriterte seg litt over at enkelte av skuespillerne var dubbet til fransk? For flere av skikkelsene beveget ikke munnen i takt med ordene de sa, dette jo fordi flere av skuespillerne ikke er franske. Men franskmennene er jo vant med dudbbing, så for dem er jo ikke dette noe ukjent..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå