Gjest Chrizzy Skrevet 5. august 2006 #1 Skrevet 5. august 2006 (endret) Vi skal gifte oss fredag 18. august. Presten ringte meg for lenge siden, og sa at han skulle ringe meg etter ferien (hans ferie altså). Har egentlig ikke tenkt så mye over det før i dag, men det er jo faktisk under 2 uker til. Burde han ikke ringt for flere dager siden. Vi har ikke snakket om noe som helst. Bare at han skulle ringe meg etter ferie. Mener han sa 3 uker, men det må være minst 5 uker siden han ringte, tror jeg... Endret 5. august 2006 av Chrizzy
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #2 Skrevet 5. august 2006 Du kan jo bare ringe ham? Så slipper du å bruke tid og krefter på å vente på telefon.
Gjest Chrizzy Skrevet 5. august 2006 #3 Skrevet 5. august 2006 Jo klart, ringer på mandag. Men tenkte at det kanskje var vanlig at de tar kontakt sent. Så slipper jeg å mase uten grunn
CurlySue78 Skrevet 5. august 2006 #4 Skrevet 5. august 2006 Vår prest ringte vel ca 2,5 uker før bryllupet... Så skremmendes sent er det ikke, men ville ha ringt presten/prestekontoret til mandag uansett -kjekt å få inn slike ting i avtaleboka.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #5 Skrevet 6. august 2006 Vi hadde samtale med presten først 3 måneder før bryllupet også 30 minutter før vielsen... Så enten er det veldig sent, eller veldig tidlig Og jeg tror ikke du vil bli oppfattet som masete om du ringer. Tror nok de er vant til folk som maser veldig mye mer enn 1 telefon iløpet av planleggingen...
Pastor Knut Skrevet 6. august 2006 #6 Skrevet 6. august 2006 (endret) Du kan jo bare ringe ham? Så slipper du å bruke tid og krefter på å vente på telefon. ← Prester har vanligvis fridag på mandag når de jobber om søndag. Det greieste er å vente til tirsdag. Er helt enig med de andre som har rådet deg til å ringe. Bare ring og spør. Kirken er der for å betjene deg, og normalt synes ingen prester eller prestekontor at det er masete å betjene sine medlemmer. Men også prester er mennesker som trenger sin fritid. Så vent gjerne til over mandag med å ringe presten. Prestekontoret kan du derimot godt ringe mandag, hvis du føler det er det beste. Det er din kirke, din menighet, ditt menighetskontor og ditt bryllup. Kort sagt: Ring, ikke gå rundt og gruble på ting. Et bryllup gir nok å tenke på i seg selv. Endret 6. august 2006 av Pastor Knut
Gjest Chrizzy Skrevet 6. august 2006 #7 Skrevet 6. august 2006 Takk alle Jeg ringer menighetskontoret på mandag, ikke presten. Da viderformidler de sikkert beksjed til han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå