Gå til innhold

Eksisterer biseksualitet egentlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen forskere mener tydeligvis at seksueltiltrekning enten går det ene eller andre veien. HER

Er man enten hetero eller homofil?

Videoannonse
Annonse
Gjest fluesmekker
Skrevet

Tror egentlig heller på teorien om at alle er bifile, men man svinger mest den ene eller andre veien. Vet ikke helt, jeg. Det er jo f.eks en del menn som tenner seksuelt på andre menn, men kunne aldri tenke seg å ha et forhold med en mann eller kysse/kose/være forelska i... Selektiv bifilisme? Nei, det er ikke godt å si. Selv føler jeg meg mest "komfortabel" med at man enten er homofil eller hetroseksuelle, men har etterhvert funnet ut at det er mange som ikke passer inn noen av plassene.

Skrevet

Så er man enten da heterofil eller homofil? Hvis man først skal båssette mener jeg.

Skrevet

Jeg tror nok at det fins bifile også... Legning er på en måte litt samfunsbestemt. I antikkens hellas var det mest vanlig å leve i homofile forhold. Menn og damer var oftes sammen, kun for å lage barn. Det var også vanlig at venner av faren "lærete opp" sønnen hans når de blei gamle nok til å ha sex rundt om kring...

Personlig, så blir ikke jeg tiltrukket av menn, så jeg tror ikke at alle egentlig er bifile. De som sier det, sier jo på en måte at de er bifile selv!

Jeg tror man enten er homo, hetro eller bifil.

Skrevet

Trur du må lese litt mere om antikkens hellas, det der var litt avhengi av vilken bysamfund (Stamme/gruppe)du stamma fra, det var forskelige kulturer i det gamle hellas. Vet mange sier det samme som deg, men det er en veldig forenklet

version av deres seksuelle/sosiale aksepterte normer.

Skrevet (endret)

Tror nok det eksisterer, ellers er det mange folk uti verden som blir eh...skuffa... Dette med legning har det versert så mange teorier om at man kan vel saktens være enig om at det er opp til hver enkelt å finne ut av hvem man blir tiltrukket av.

Men JEG skjønner ikke at noen kan tiltrekkes av jenter, når gutter er så digge! :sikle:

Endret av Najs
Gjest gjesta
Skrevet

Det kommer jo an på hvordan man definerer bifil da. Hvis man mener noen som blir forelsket i begge kjønn, er det ikke så mange, men jeg har ei venninne som har vært forelsket i og sammen med både flere jenter og flere gutter. Hvs man mener folk som er tiltrukket av begge kjønn, er det jo mange. Kjenner en gutt som er i et homofilt forhold, men føler han vil gjerne ha sex med jenter av og til (ofte med mange år mellom hver gang). Han sier han heller mot homofil, fordi han blir absolutt tiltrukket av flest gutter, og jeg tror ikke han har vært forelsket i noen jenter. Men jeg vil vel absolutt si at biseksualitet eksisterer, selv om det er mange som heller den ene eller den andre veien.

Skrevet

Biseksualitet finnes jo. Det er sefinisjonen på folk som seksuelt er tiltrukket begge kjønn, men trenger nødvendigvis ikke å kunne bli forelsket i begge kjønn.

Å være bifil vil si å kunne forelske seg i begge kjønn.

Sånn jeg tolker det, kan man være biseksuell uten å være bifil, og omvendt.

Synes ikke man skal henge seg så opp i "forskninger". Det finnes alltid undersøkelser som sier ja og andre som sier nei. Det gjelder nesten alt. Passer jo ypperlig når man trenger å bakke opp argumentene sine med noe, ikke sant? :ler:

Gjest fluesmekker
Skrevet
Men JEG skjønner ikke at noen kan tiltrekkes av jenter, når gutter er så digge!

Enig ;)

Skrevet
Men JEG skjønner ikke at noen kan tiltrekkes av jenter, når gutter er så digge!  :sikle:

Det skjønner jeg faktisk veldig godt. Jeg har alltid vært interessert i gutter, men det tok lang tid før jeg syntes guttekroppen var fin(kjenner flere jenter som har sagt det samme). Jentekroppen, derimot, har jeg alltid sett på som vakker.

Men jeg har aldri vært forelsket i en jente, men guttegal har jeg vært fra jeg var gammel nok til å løpe etter dem. :ler:

Skrevet
Trur du må lese litt mere om  antikkens hellas, det der var litt avhengi av vilken bysamfund (Stamme/gruppe)du stamma fra, det var forskelige kulturer i det gamle hellas. Vet mange sier det samme som deg, men det er en veldig forenklet

version av deres seksuelle/sosiale aksepterte normer.

Det var det jeg lærte om det i kunsthistorie, å selvom det er forenkla, så er det fortsatt sant ;)

Gjest hecatomb
Skrevet

Tror også det.Man hører om stadig flere som tiltrekkes av begge kjønn.Ikke nødvendigvis kjærlighet men også kun for sex.Jeg leste en artikkel for en stund tilbake der det stod at flere og flere nordmenn(mannfolk)som var bifile(mange av dem var gifte sådan).Han som stod i artikkeken sa at han aldri kunne tenke seg et kjæresteforhold med en mann men han likte å ha mannesex.

Mange kan tenke seg kun sex med det samme kjønn eller begge deler(forhold i tillegg).Har selv veldig lyst å "hoppe i høyet" med en gutt for å ha det prøvd.Men jeg er nå på utkikk enda.Kanskje det dukker opp en snart.

Gjest Noe for seg selv
Skrevet

Ja jeg er enig at det er noe spesielt med en guttekropp kontra en jentekropp(ikke bare av åpenbare grunner)men også av tiltrekkings årsaker.Jeg for min del er 23 år og er jomfru(tro det eller ei) men det er to gutter som jeg synes er et syn for guder.Men jeg vet ikke 100% hva jeg liker da som sagt jeg aldri har hatt kjæreste.Men man kan jo synes at en gutt/mann ser bra ut for det(ment som et kompliment).De har begge jentekjærester og derfor har jeg sagt til de jeg kjenner som vet om det at de to ikke skal få vite det.Høres kanskje teit ut men man vet nå aldri.Jeg mener at de kankskje tar det ille opp.På den "de-tror-at-jeg-legger-an-på-dem"-måten.Ikke at jeg vil ha sagt det sånn at de ville ha antyda det sånn men understreka det at det var ment som et kompliment.De kan jo være homofober og tenke-"Æsj du er bare ekkel".Men man kan jo gi komplimenter av den grunn.De burde være glade for at det ikke bare det motsatte kjønn som synes at de ser bra/deilige ut.Ikke sant.

Noen som er enige/uenige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...