Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #1 Skrevet 5. august 2006 Nå er det ikke veldig, veldig lenge til jeg reiser til California... Gruer meg til flyturen dit, hvor lang tid tar den egentlig? Og så må passet være maskinlesbart (?)... Det er en måned siden jeg fikk nytt pass, det er vel brukbart? Det er jo sånn vanlig lita bok med vinrødt omslag, men den sida med opplysninger er kanskje stivere enn det forrige... Så det er vel som et kort som kan leses antar jeg... Må man ha visum eller noe annet enn pass for å slippe inn i USA? Skal ikke være der lenger enn 14 dager...
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Som norsk statsborger trenger du ikke visum. Alle nye pass er maskinlesbare. Reisetiden kommer litt an på hvordan reiseruten er lagt opp. Beregn ca 7 timer til New York og 5-6 (om jeg ikke husker helt feil) til California. Ta med deg en god bok, ekstra vann, fuktighetskrem og flystrømper. I tillegg viser de filmer på flyet, de har forskjellige musikkanaler og du får servert to måltider på hver etappe; tre retters middag og et lettere måltid før dere lander. Tiden flyr -bokstavlig talt
Gjest HB Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 Det er i hvert fall bedre å fly til Califonia enn hjem igjen. Bortover flyr du jo mot klokka, så da lander du ikke mange timene etter at du tok av. God tur! Hilsen Lille meg
Gjest Aethra Skrevet 8. august 2006 #4 Skrevet 8. august 2006 Til California direkte fra Paris, London el. bruker du om lag 10 timer (men derimot en del mer dersom du mellomlander). Visum er ikke nødvendig dersom oppholdet ikke går utover 90 dager. Riktig god tur - California er fantastisk!
Hu i Svingen Skrevet 8. august 2006 #5 Skrevet 8. august 2006 Det er vel fortsatt slik at man må fylle ut et skjema på flyet der man blant annet oppgir hvor man skal bo? Så vidt jeg husker kan det være vrient hvis man ikke har en adresse å vise til.
Tiger Skrevet 9. august 2006 #6 Skrevet 9. august 2006 Du kommer ikke engang inn i USA om du ikke har en adresse første natten.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #7 Skrevet 9. august 2006 Det stemmer som dere to over skriver; man må fylle ut adressen der man skal bo eller oppgi navnet på hotell ditt (helst med gateadresse). Dette fylles inn på ett av de to skjemaene som de deler ut på flyet og man fyller inn før landing/passkontroll.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå