Gjest trenger_hjelp Skrevet 5. august 2006 #1 Skrevet 5. august 2006 Hei! Jeg har bitt negler i mange år, og klarer ikke slutte! Har klart å slutte i perioder flere ganger, og synes det er veldig fint når jeg først får lange negler. Har prøvd alt fra "go negl" middel til neglelakk, men biter fortsatt! Noen som har noen råd? Vet at det kanskje høres tåpelig og barnslig ut, men jeg synes det er veldig vanskelig å slutte.
ZIBRA Skrevet 5. august 2006 #2 Skrevet 5. august 2006 Gå til salong å få lagt på falske negler!! Da vekser de jo litt under som du har når du tar de falske av...
Krista83 Skrevet 6. august 2006 #3 Skrevet 6. august 2006 Bruk neglelakk, det fuket iallefall på meg. Da syntes jeg at jeg var så fin at jeg ikke orket og bite neglene.
Gjest Malina Skrevet 6. august 2006 #4 Skrevet 6. august 2006 Det går ann å kjøpe noe man kan pensle på som smaker dritt- da vil man ikke bite! Hva dette heter og hvor man får kjøpt det,vet jeg desverre ikke. Forhør deg litt rundt på apotek, parfymerier osv....
Saeria Skrevet 6. august 2006 #5 Skrevet 6. august 2006 Det går ann å kjøpe noe man kan pensle på som smaker dritt- da vil man ikke bite! Hva dette heter og hvor man får kjøpt det,vet jeg desverre ikke. Forhør deg litt rundt på apotek, parfymerier osv.... ← Det er nok go negl du tenker på. Det smaker løvetann, men funka heller ikke på meg. Det som funka på meg var å få lagt negler i salong. De kosta så mye at jeg ikke ville tenke tanken på å bite på de. Etter et par etterfyllinger tok jeg dem bort, filte til mine egne negler og la på negleforsterker. Siden har jeg ikke bitt negler. Man blir nemlig avhengig av å bite negler. Det er visstnok et stoff i neglene som gjør at man bare må bite når en først har gjort det en stund. I likhet med alt annet forsvinner trangen om man holder seg noen uker. Lykke til!
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2006 #6 Skrevet 6. august 2006 Jeg husker min søster lurte meg og la på en "spesiell" neglelakk i følge henne... jeg kjenner smaken i munnen den dag i dag, så jævlig var det!!! (Det er sikkert den dere snakker om, God et eller annet. Tror de har den på parfymerier) Må få sagt at jeg suttet på fingrene da.... Også begynte jeg med biting... og det gjør jeg enda, men i perioder. Det hjelper ikke å ha på neglelakk, for jeg biter uansett
Aiv Skrevet 6. august 2006 #7 Skrevet 6. august 2006 Få penger for å slutte.. da jeg var mindre fikk jeg penger hver gang av mormor for å ha latt neglene få være i fred, og vips så hadde jeg sluttet!
Gjest Virvel Skrevet 6. august 2006 #8 Skrevet 6. august 2006 Tannregulering gjorde susen for meg - jeg klarte ikke å tygge på to uker, og da jeg omsider kunne spise som normalt igjen hadde jeg sluttet å bite negler. Men det er kanskje en litt vel kostbar og tidkrevende løsning...
ZIBRA Skrevet 6. august 2006 #9 Skrevet 6. august 2006 Det er arsenik e neglerne man kan bli avhengig av. Men det er nok en uvane hos de fleste biterne tror jeg...
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2006 #10 Skrevet 6. august 2006 Go'Negl funker jo ikke, det er bare å bruke tennene aktivt og ikke la tungen komme borti det, så går det fint an å bite Løsningen for meg var å kjøpe den dyreste neglelakken jeg kunne finne; da ble det så dyrt å spise den opp
Scorpina Skrevet 6. august 2006 #11 Skrevet 6. august 2006 Hehehe frysepulver!! Det var en god ide. Jeg var fæl å knaske på neglene i yngre år. Fikk så et tips fra en venninne som også hadde samme uvane. For henne var det en gang hun hadde holdt på med sånn rundvask av huset. Negler vokser som kjent i vann. Hun syntes neglene var blitt så pene så hun kjøpte sporens negleforsterker, skikkelig fil og en pen, lys neglelakk. Gjorde samme greia. Nå hadde jeg ikke vaska no' hus akkurat....men jeg kjøpte det samme som henne. Filte den i pen fasong og la på neglelakk. Og, som flere her har svart; tanken på ødelegge den fine neglelakken og neglene gjorde at jeg ikke bet lenger. Hadde også prøvd Go' negl men næh...funka ikke. Vilje og stahet funka for meg.
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2006 #12 Skrevet 6. august 2006 Hehehe frysepulver!! Det var en god ide. Jeg var fæl å knaske på neglene i yngre år. Fikk så et tips fra en venninne som også hadde samme uvane. For henne var det en gang hun hadde holdt på med sånn rundvask av huset. Negler vokser som kjent i vann. Hun syntes neglene var blitt så pene så hun kjøpte sporens negleforsterker, skikkelig fil og en pen, lys neglelakk. Gjorde samme greia. Nå hadde jeg ikke vaska no' hus akkurat....men jeg kjøpte det samme som henne. Filte den i pen fasong og la på neglelakk. Og, som flere her har svart; tanken på ødelegge den fine neglelakken og neglene gjorde at jeg ikke bet lenger. Hadde også prøvd Go' negl men næh...funka ikke. Vilje og stahet funka for meg. ← Så hvis jeg sitter med hendene oppi en bøtte med vann noen timer hver dag vil jeg få lange negler fortere? :klø: Jeg biter igjen, så neglene mine er stygge
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2006 #13 Skrevet 6. august 2006 Biter også, og Go'negl fungerer dårlig. Vurderer å få lagt på noen falske for å stoppe bitingen, men økonomien setter en stopper for det enda. Men kanskje jeg en dag klarer å sette sammen nok vilje til å bare slutte?
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #14 Skrevet 7. august 2006 jeg bet av og til før. men etter jeg fikk vite at du får i deg like mye, om ikke mer, bakterier i munnen når du biter negler som om du slikket et dolokk, da forsvant den uvanen veldig fort. tenk alt neglene dine rører i løpet av en dag. selv om du vakser de og er nøye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå