Gjest Vilja :-) Skrevet 5. august 2006 #1 Skrevet 5. august 2006 Jeg har flytta, og var nettopp innom nærbutikken i området her jeg bor, en Bunnpris-butikk. Har handlet der en 3-4 ganger allerede, og har ikke vært begeistret for de påståtte lave prisene. Finner at de fleste av varene jeg kjøper jevnlig ligger på samme pris som Mega og Ica (de to butikkene jeg tidligere handlet i). Faktisk har jeg merket meg at Bunnpris har noe høyere prisnivå på endel produkter, men det er ikke snakk om mer enn et par kronere generelt. MEN; da jeg kom hjem istad og sjekket kvitteringen så jeg at de fire laksefileene jeg hadde kjøpt (sånn frossen-pakke) kostet meg hele 85 kroner. Såpass mye har jeg aldri måttet ut med for nevne vare før. Prisene på frossen laksefilet ligger vel på max. 55 kroner på Ica og Mega. Prisene på kyllingfileet ligger også jevnt og trutt på 50 kroner, mens man på Ica betaler 10 kr mindre. Noen flere som ikke synes man direkte sparer cash på å handle på butikken med de "bunnlave prisene"?
Gjest loren Skrevet 5. august 2006 #3 Skrevet 5. august 2006 Man sparer lite på å kjøpe på såkalte *lavpris* butikker ja.. Det vi sparer på å kjøpe er First Price produkter, og de kjøper vi på Ultra, som jeg fra tidligere av forbinder med dyre varer, eller Kiwi
Gjest splæsj Skrevet 5. august 2006 #4 Skrevet 5. august 2006 Tja - man må jo betale for at butikken skal være åpen på søndager og helligdager.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 Nei, den kjeden finnes ikke billig, og i tillegg er det jo ofte så møkkete og rotete! Eneste fordelen er åpningstidene, den jeg bor ved har åpent til 22 hver eneste dag. Så jeg bruker den som storkiosk, men ikke stort mer.
Gjest Lea Skrevet 5. august 2006 #6 Skrevet 5. august 2006 Jeg tror ikke at Bunnpris noen gang har sagt at de har de laveste prisene. Det er nok navnet på kjeden som lurer oss litt tenker jeg. Men de har åpent hver eneste dag til sent på kveld. Jeg handler ofte der på søndager, når jeg har glemt noe o.l. Butikkene er små fordi de skal ha lov til å ha åpent på søndager og etter normal åpningstid. Synes at det er greit at de har litt høyere priser, jeg. Det er billigere enn alternativene på en søndag (bensinstasjoner, 7eleven o.l.) dessuten har de bedre utvalg enn andre søndagsåpne butikker/storkiosker.
Gjest Vilja :-) Skrevet 5. august 2006 #7 Skrevet 5. august 2006 Jeg tror ikke at Bunnpris noen gang har sagt at de har de laveste prisene. Det er nok navnet på kjeden som lurer oss litt tenker jeg. Men de har åpent hver eneste dag til sent på kveld. Jeg handler ofte der på søndager, når jeg har glemt noe o.l. Butikkene er små fordi de skal ha lov til å ha åpent på søndager og etter normal åpningstid. Synes at det er greit at de har litt høyere priser, jeg. Det er billigere enn alternativene på en søndag (bensinstasjoner, 7eleven o.l.) dessuten har de bedre utvalg enn andre søndagsåpne butikker/storkiosker. ← Vel, jeg synes godt de kunne ha valgt et annet navn og en litt annen gimmick (på handleposene deres står det "Prisene til bunns, men ikke utvalget") i og med at prisene i mangel tilfeller ligger over det som er tilfellet på Ica og Coop Mega, hvilket jo er to butikker man ikke handler på om man vil komme billigst unna. Det er nokså villedende. Har alltid trodd at Bunnpris var hakket dyrere enn Rema og Rimi, men fikk litt hakaslepp da jeg innså at det passerer Ica-prisene en høy rang i mange tilfeller. Utvalget er dessuten noe av det dårligste jeg har vært borti når det gjelder matbutikker. Greit nok at det er små arealer for å kunne holder søndagsåpent. Men i dette aktuelle tilfelle dreier det seg om en Bunnpris-butikk som ikke holder søndagsåpent. Det er et stykke å ferdes til andre matbutikker, særlig for oss studenter uten bil. Nei, jeg er skikkelig skuffa over Bunnpris og vurderer å heller ta en større innkjøpsrunge hos Ica en gang pr uke nå fremover, selv om jeg må ta buss for å komme meg dit. Sparer det uansett inn på å slippe kjøpe frosne laksefileter til 85 kr
Gjest Vilja :-) Skrevet 5. august 2006 #9 Skrevet 5. august 2006 Veldig lite stas å ha denne sjappa som nærmeste matbutikk rett ved en studentby.
Arwen Skrevet 5. august 2006 #10 Skrevet 5. august 2006 Men de har åpent hver eneste dag til sent på kveld. Jeg handler ofte der på søndager, når jeg har glemt noe o.l. Butikkene er små fordi de skal ha lov til å ha åpent på søndager og etter normal åpningstid. ← Tja.. det var før de måtte være små for å kunne ha åpent på søndager. Nå finnes det ingen lov om åpningstider for butikker mer.
Gjest Lea Skrevet 5. august 2006 #11 Skrevet 5. august 2006 Finnes det ikke Brustadbuer lenger? Da er sikkert "min" Bunnprisbutikk ganske gammel og sliter med de samme gamle lokalene. Stort er det i alle fall ikke.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #12 Skrevet 5. august 2006 Må ikke butikker ha et salgsareal på under 100 kvadrat for å kunne holde åpent på søndager og helligdager?
Arwen Skrevet 5. august 2006 #13 Skrevet 5. august 2006 Finnes det ikke Brustadbuer lenger? Da er sikkert "min" Bunnprisbutikk ganske gammel og sliter med de samme gamle lokalene. Stort er det i alle fall ikke. ← Må ikke butikker ha et salgsareal på under 100 kvadrat for å kunne holde åpent på søndager og helligdager? ← Brustadbu finnes ikke mer nei, så nå kan i prinsippet alle ha åpent døgnet rundt hvis de vil. Brustadbua forsvant vel for et par år siden tror jeg faktisk. Eller.. mulig søndager og helligdager fortsatt er begrenset, det er jeg faktisk usikker på. Men døgnet rundt på hverdager hvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #14 Skrevet 5. august 2006 Matbutikkene må fortsatt være under 100 kvm for å få ha åpent på søndager. De bunnprisbutikkene jeg har vært på har en stor del for vanlige dager med bra utvalg, og en mindre del med dårligere utvalg som de åpner søndager. Har ikke lagt så mye merke til prisene, men mye er da greit nok, men jeg handler vanligvis på ica nær eller coop marked.
Gjest Gjesta Skrevet 5. august 2006 #15 Skrevet 5. august 2006 Ihvertfall har "vår" Bunnpris egen søndagsavdeling, og har rundt tre fjerdedeler av butikken stengt på søndager, så noe regelverk vil jeg tro det er
monja Skrevet 5. august 2006 #16 Skrevet 5. august 2006 Ihvertfall har "vår" Bunnpris egen søndagsavdeling, og har rundt tre fjerdedeler av butikken stengt på søndager, så noe regelverk vil jeg tro det er ← Sånn er det her og.
Smella Skrevet 5. august 2006 #17 Skrevet 5. august 2006 Ikke billig der nei.Har ofte påpekt det misvisende navnet de har på butikken..
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2006 #18 Skrevet 6. august 2006 Tja - man må jo betale for at butikken skal være åpen på søndager og helligdager. ← De ansatte får ikke helgetillegg, kveldstillegg eller helligdagstillegg, så det koster ikke de butikkene så mye å ha åpent på en søndag. Jeg vil heller si at de tjener grovt på det. Vi har en rimibutikk som har åpent til 2300 hver eneste dag, også i helligdagene. Butikken er som regel stappfull på søndager/helligdager. Så når de kun betaler de ansatte 103 kroner timer uasett tid på døgnet, så vil jeg tro (vet) at de har veldig god fortjeneste... Jeg kjenner altså eieren av denne rimibutikken og flere ansatte...
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #19 Skrevet 6. august 2006 Hvorfor hter det Bunnpris naar prisene ikke er lave? For meg hores det ut som en vits!
vilde Skrevet 6. august 2006 #20 Skrevet 6. august 2006 De ansatte får ikke helgetillegg, kveldstillegg eller helligdagstillegg, så det koster ikke de butikkene så mye å ha åpent på en søndag. Jeg vil heller si at de tjener grovt på det. Vi har en rimibutikk som har åpent til 2300 hver eneste dag, også i helligdagene. Butikken er som regel stappfull på søndager/helligdager. Så når de kun betaler de ansatte 103 kroner timer uasett tid på døgnet, så vil jeg tro (vet) at de har veldig god fortjeneste... Jeg kjenner altså eieren av denne rimibutikken og flere ansatte... ← Bunnpris betaler sine ansatte UB tillegg på ubekvemme arbeidstider (som søndag er), heldigvis. Kan ikke skjønne at en stor kjede som Rimi som det står over her ikke gjør det... Men uansett om det koster mer å ha ansatte på jobb, så er omsetningen på søndager veldig stor i forhold til på vanlige dager, så de tjener mye ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå