Gå til innhold

HJELP - rød tape i vinduene - limen sitter fast

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok - hold dere for ørene, nå roper jeg høyt :HJEEE

Håper noen hørte meg. :cry:

Problemet er at jeg før jul ville lage det litt koselig, derfor var jeg dum nok til å klistre opp rød tape i vinduene mine. Og det ble ganske mange vinduer. Men den tapen må ha vært av elendig kvalitet - får nå får jeg ikke limen bort !!!! :o Og det er blitt kjempestygt!! Hva i allverden skal jeg bruke for å få det bort??? Må sikkert ut å handle det inn så jeg håper noen svarer raskt . Er temmelig desperat nå jeg - kan jo ikke ha det slik :cry:

lille meg 2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan prøve med microfiberklut.Det hjalp meg i fjor. Jeg har en fra et homeparty, men har sett at de selger slike i butikken også, kjøp den groveste sorten.

Skrevet

Hva gjør jeg med den da? skal jeg ha såpe på eller skal det bare være vann, eller skal den være tørr?

lille meg 2

Skrevet

I utgangspunktet skal du bare bruke vann.Jeg hadde litt zalo i vannet.Når alt var vekk, måtte jo skrubbe litt, vasket jeg vinduet på nytt, med en ren klut og bare vann.Filllen koker du og den blir like fin etter på.

Skrevet

Det som irriterer meg er at i fjor fikk jeg et godt råd - som var svært effektivt - men nå kommer jeg ikke på hva det var. *sukk* I allefall så prøer jeg nå med jiff skurekren på en skrubbe svamp , og jeg hr prøvd å fukte noen partier med jiffuniversal spray. Og så ahr jeg tenkt å prøve med neglealkkfjerner ...så få vi se om noe av det hjelepr .......Lurer på om det var salmiak jeg fikk tips om ....(men det har jeg ikke)......??? det tar sikkert godt fettet i limen ....vel vel ...får prøve å se ...:-)

takk for svar remyline :-) har ikke sånn klut jeg :wink:

Gjest Zalomine
Skrevet

prøv PLASTERFJERNER.

Det tar jo limen fra plaster, og er mitt generelle tips til alle former lim som ikke går bort....

Skrevet

Husk bare at microfiberklut egentlig ikke skal brukes på glass, speil TV o.l da den kan ødelegge dette ved å lage skikkelig ulekre striper..... :-?

Skrevet

Prøv barberskum om du har det i huset. Jeg har oppdaget at det er et vidundermiddel som slår neglelakkfjerner langt ned i støvlene.

Gjest Zalomine
Skrevet

neglegakkfjerner er jo da heller ikke ment til lim, slik plasterfjerner er....

Skrevet

tungt arbeid dette. Jeg har nå prøvd med den jiffsprayen - og den duger ikke :x

Jiff skurekrem virker greit men da må man gni - noe som blir tungt i lengden.

Plasterfjerner har jeg ikke - men jeg har prøvd med aceton - og det virker.

Så nå gjenstår det bare å få vasket vinduene blanke og klare (godt jeg har masse aviser jeg kan polere de med :ler: )

Skrevet

Hvis limer er hardt kan du jo prøve med en glass-skrape.

Hvis det er mykt ville jeg nok heller tatt sjansen på white spirit eller salmiakk.

Skrevet

TUSEN TAKK ALLE SAMMEN :D

nå er vinduene snart helt blanke ......den der tapen er noe griseri - skal tenke meg om både en og to ganger før jeg gjør det neste gang ..(hm..tror jeg skal koste på meg å tenke tre ganger over det jeg !)

lille meg 2

Skrevet

En liten avsporing det her kanskje, men i jula så jeg en bil her jeg bor som hadde rød tape og snøspray over hele vinduet bak!!!

Verden er gal sier jeg bare.... :hoho:

Skrevet

Hei!

Du har kanskje fått av alt nå ?

Men terpentin skulle sannsynlig fungere....

(bare sånn i tilfelle..)

:D

Skrevet

Uff, jeg begikk akkurat samme bommert ifjor jul.. Det var heldigvis bare på barneværelset, men jeg brukte en evighet på å få det av! Det endte med at jeg måtte vaske - skrape - vaske - skrape... Det ble ikke noe rød teip på meg i år nei!

Skrevet

Jeg har brukt rød tape på kjøkkenvinduene og verandadøren i mange år.

Når jeg river vekk tapen, så gnir jeg bare med en frotte' klut, godt vætet med rødsprit, og vips så er limet borte.

Kommer garantert til og tape vinduene neste jul også. :kul:

Prøv selv, det funker bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...