Gjest King James Skrevet 5. august 2006 #1 Skrevet 5. august 2006 Hva vil dere si er en helt. F,eks en som skårer et mål eller vinner noe sports greier blir jo kalt en helt. Men er egentlig dette en helt ? La oss ta soldater som forsvarer landet sitt er dette en helt. Eller soldater som angriper et land er disse helter. Hva med folk som jobber for orginisasjoner som hjelper andre sånn som s.o.s barnebyer...leger uten grenser osv. Er disse helter. Er folk som dør i en ulykke helter. ? Jeg synes at man misbruker ordet helter alle er jo helter bare vi gjør noe. For og være ærlig vil jeg påstå at det ikke er noen skikkelige helter i verden i den forstand man tenker dem. De siste heltene vil jeg si er de soldater som kjempet mot og stoppet Tyskerene under 2 verdenskirg..Etter det og spesielt i den siste tid har man misbrukt ordet til de grader. La oss ta en soldat for meg er ikke soldater son angriper landet helter det er de som forsvarer og dør for sitt land for og frigjøre det som er helter. Dette er helter. F.eks David Backham er han en helt hva gjør han spiller fotball nei han er ingen helt ikke i den forstand hva en helt er. Og si han eller noen andre sports folk er helter er idiotisk det samme gjelder musikkere og skuespillere de er ikke helter. Jeg kan gå med på at de soldater som forsvarer sitt land at de er helter. Men soldater som angriper et land bare fordi de kan bli angrepet de er ikke helter.
Gjest Gjesta Skrevet 5. august 2006 #2 Skrevet 5. august 2006 For meg er Nelson Mandela en helt, så jeg er kronologisk sett uenig med deg. Men jeg er 100 % enig i at mange ord blir utvannet. Helt...krise...katastrofe (som f.eks. ble brukt mange ganger under sist Vinter-OL)...drama...you name it.
Gjest gjesta Skrevet 5. august 2006 #3 Skrevet 5. august 2006 Nå må du huske på å skille mellom soldatene og de som bestemmer over soldatene da, min gode keiser.
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 Vi har jo også hverdagshelter. Min mor vil jeg kalle en helt.
Gjest King James Skrevet 5. august 2006 #6 Skrevet 5. august 2006 Etter mitt syn er hverdagshelter et misbruk av ordet.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #7 Skrevet 5. august 2006 Syns Arnold Swazenegger er en helt jeg! hja,hja,hja. Han virker så gjennomtenkt og intelligent liksom...
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2006 #8 Skrevet 5. august 2006 Etter mitt syn er hverdagshelter et misbruk av ordet. ← Der er jeg helt uenig.
snøfnugg Skrevet 5. august 2006 #9 Skrevet 5. august 2006 Helten min er han jeg synes er deiligst i hele verden.
Yme Skrevet 6. august 2006 #10 Skrevet 6. august 2006 Syns Arnold Swazenegger er en helt jeg! hja,hja,hja. Han virker så gjennomtenkt og intelligent liksom... ← Arnold er ikke en dum fyr... Han har fått til alt han har hatt lyst til gjennom livet sitt, å det er ikke bare flaks
Yme Skrevet 6. august 2006 #11 Skrevet 6. august 2006 Helten min er han jeg synes er deiligst i hele verden. ← Takk
Gjest King James Skrevet 6. august 2006 #14 Skrevet 6. august 2006 Flere misbruk av ordet helt...Sannheten er at i dag finnes det ingen virkelige helter...Det er noen verdagshelter men dette ordet blir jo også misbrukt
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2006 #15 Skrevet 6. august 2006 Flere misbruk av ordet helt...Sannheten er at i dag finnes det ingen virkelige helter...Det er noen verdagshelter men dette ordet blir jo også misbrukt ← Det er vel ikke en sannhet, mer din definasjon vil jeg tro..
Gjest King James Skrevet 6. august 2006 #16 Skrevet 6. august 2006 Det er vel ikke en sannhet, mer din definasjon vil jeg tro.. ← Ja det er min definasjon...
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #17 Skrevet 6. august 2006 Arnold er ikke en dum fyr... Han har fått til alt han har hatt lyst til gjennom livet sitt, å det er ikke bare flaks ← joda! Men en må nok være korrekt skrudd i hodet for å slå igjen som politiker i usa når man er en under middelsmådig halv nazi østerriker som aldri noen gang har vist tegn på iq over 10. :-D
BMD Skrevet 6. august 2006 #18 Skrevet 6. august 2006 Ordet helt er så utvannet at det er vanskelig å bruke seriøst. Hvis jeg _skal_ bruke det seriøst, så må det bli på mennesker som Nelson Mandela. Ordet hverdagshelt synes jeg er en god beskrivelse på mange mennesker som prioriterer andres glede høyere enn sin egen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå