Gå til innhold

Hva synes dere om dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet

Hei,

Vi giftet oss for litt over en måned siden og fordi vi har så mange tilreisende, så valgte vi å legge festen til et hotell. Vi ville jo ha litt klasse over festen også.

Vi inngikk avtale med hotellet 9 måneder før selve dagen. Jeg booket så mange rom jeg trodde vi kom til å få bruk for med en gang.

Jeg var i kontakt med hotellet utallige ganger under planleggingen,hovedsaklig pr telefon, for å få oversiktover ant. rom og ant. gjester,men også for å diskutere andre praktiske ting.

Det viser seg da at hotellet har satt i gang en massiv oppussing av alle hotellrom. Vi fikk aldri beskjed av hotellet om dette, til tross for gjevnilg kontakt. Gjestene våre får tildelt rom av ymse slag. Noen rom er veldig gamle og hadde dårlig standard, mens andre er nesten ferdig oppusset, men mangler stort sett alle møbler som skap, stoler, bord, TV, minibar, listverk osv. Det var faktisk ingen plasser de kunne henge opp fin-tøyet sitt...I tillegg var det fremdeles byggestøv i rommene og fugemasse på veggene på badet.

Min forlover fikk tildelt et rom av det eldre slaget. Der var bladebatteriet i dusjen ødelagt, så det var ikke mulig å dusje uten å bli skoldet...På bryllupsdagen måtte hun vekke en av de andre gjestene for å kunne få seg en dusj.

Det viser seg i tillegg at det står flere nyoppussede rom ledige, mens vi får tildelt de eldste og dårigste rommene!

Til frokosten på bryllupsdagen gikk hotellet tom for brød (!!!) allerede tidlig i frokosten. Da gjester klaget fikk de som svar "at det er desverre ikke mer brød igjen". Dette ble ikke godtatt, så hotellet skulle prøve å løse situasjonen. Etteren lang stund ble det lagt fram et brød som var frossent inni. Da det endelig tinet, så viste det seg at det var gammelt og forferdelig tørt! Det var faktisk så gammelt at det var mugg på undersiden!! :overrasket:

Resten av det som ble servert til frokosten var nok så uapetittelig, etter hva jeg har hørt; grønne egg, seige rundstykker (til de som var heldig å få det), for lite bacon, dvask agurk osv.

Selve lokalet vi hadde festen i er nyoppusset,og maten vi ble servert var kjempegod, men jeg er redd de som fikk muggent brød til frokost ikke hadde den gode opplevelsen av middagen... :tristbla:

Under selve festen var det ingen av servitørene som ryddet opp ute på verandaen, hvor gjester satt og røykte. Det var fulle askebeger og mange glass overalt. Andre gjester av hotellet satte igjen matrester, så det var til tider ganske lite koselig der ute. Foreldrene mine var det som til slutt ryddet opp...

Jeg og mannen min fikk heldigvis ikke vite om dette før dagen etter på, for dette tok vi litt tungt...Og da spesielt jeg... :tristbla:

Jeg vil ha sagt at vielsen og selve festen var helt topp! Fantastisk og helt utrolig gøy! Og jeg ble gift med min kjære

:kys_2:

Men alikevel føler jeg at alle disse tilbakemeldingene har overskygget gleden og jeg er redd gjestene våre vi huske dette når de tenker påbryllupet vårt.

Hva tenker dere om det?

Hva ville dere gjordt i forhold til hotellet?

Beklager et langt innlegg.

milla

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at dette var dumt. Rommenes standard burde dere vel ha sjekket i forkant. Dere bestilte jo tydeligvis rom på et hotell med gamle slitte rom. De som fikk dårlige rom burde få prisavslag, men synes dette er en sak mellom dem og hotellet, ikke noe som dere burde ta ansvar for.

Gjest gjest1
Skrevet

Sjekket dere ikke hotellets og rommenes standard før dere booket rom for gjestene ?

Eller booket gjestene rom på egenhånd ?

Her må det ha skjedd en kommunikasjonssvikt et sted - om gjestene selv har stått for rombestillingen, bør vel de selv ha ansvar for å ta dette opp med hotellet.

Om dere har bestilt for dem, burde dere ta dette opp direkte med hotellet og kreve prisavslag.

Ang. gamle, slitte og delvis nyoppussede rom uten møbler syns jeg det høres rart ut at de ikke har nevnt noe om dette iløpet av disse 9 mnd dere har hatt kontakt.

Gjest Blondie65
Skrevet
Hei,

Vi giftet oss for litt over en måned siden og fordi vi har så mange tilreisende, så valgte vi å legge festen til et hotell. Vi ville jo ha litt klasse over festen også.

Vi inngikk avtale med hotellet 9 måneder før selve dagen. Jeg booket så mange rom jeg trodde vi kom til å få bruk for med en gang.

Allerede her har du gjort forberedelsene til at dette skulle bli svært vellykket for deg.

Det viser seg da at hotellet har satt i gang en massiv oppussing av alle hotellrom. Vi fikk aldri beskjed av hotellet om dette, til tross for gjevnilg kontakt. Gjestene våre får tildelt rom av ymse slag. Noen rom er veldig gamle og hadde dårlig standard, mens andre er nesten ferdig oppusset, men mangler stort sett alle møbler som skap, stoler, bord, TV, minibar, listverk osv. Det var faktisk ingen plasser de kunne henge opp fin-tøyet sitt...I tillegg var det fremdeles byggestøv i rommene og fugemasse på veggene på badet.

Jeg finner det merkelig at hotellet ikke kunne finne tid til å nevne dette for deg i og med at du har vært i kontakt med dem flere ganger. Det blir lett rot og byggestøv, uferdige rom etc. og jeg ville tro at de ikke ville være bekjent av slike forhold til full pris.

Min forlover fikk tildelt et rom av det eldre slaget. Der var bladebatteriet i dusjen ødelagt, så det var ikke mulig å dusje uten å bli skoldet...På bryllupsdagen måtte hun vekke en av de andre gjestene for å kunne få seg en dusj.

At rommet var eldre hadde du/dere ikke reagert på i det hele tatt dersom det var rent og fint og med fungerende dusj.

Til frokosten på bryllupsdagen gikk hotellet tom for brød (!!!) allerede tidlig i frokosten. Da gjester klaget fikk de som svar "at det er desverre ikke mer brød igjen". Dette ble ikke godtatt, så hotellet skulle prøve å løse situasjonen. Etteren lang stund ble det lagt fram et brød som var frossent inni. Da det endelig tinet, så viste det seg at det var gammelt og forferdelig tørt! Det var faktisk så gammelt at det var mugg på undersiden!! :overrasket:

Resten av det som ble servert til frokosten var nok så uapetittelig, etter hva jeg har hørt; grønne egg, seige rundstykker (til de som var heldig å få det), for lite bacon, dvask agurk osv.

Og DETTE er uholdbart all den tid de vet 9 mnd i forveien at det kommer et stort bryllupsfølge. Uprofft.

Under selve festen var det ingen av servitørene som ryddet opp ute på verandaen, hvor gjester satt og røykte. Det var fulle askebeger og mange glass overalt. Andre gjester av hotellet satte igjen matrester, så det var til tider ganske lite koselig der ute. Foreldrene mine var det som til slutt ryddet opp...

Dette er også uholdbart - men det virker jo som det ikke finnes ende på mangelen på profesjonalitet.

Jeg og mannen min fikk heldigvis ikke vite om dette før dagen etter på, for dette tok vi litt tungt...Og da spesielt jeg... :tristbla:

Jeg vil ha sagt at vielsen og selve festen var helt topp! Fantastisk og helt utrolig gøy! Og jeg ble gift med min kjære

:kys_2:

Men alikevel føler jeg at alle disse tilbakemeldingene har overskygget gleden og jeg er redd gjestene våre vi huske dette når de tenker påbryllupet vårt.

Jeg tror de vil tenke at hotellet var uprofft - og ikke henge det på dere.

Hva tenker dere om det?

Hva ville dere gjordt i forhold til hotellet?

Skriv et brev til dem - med dette innholdet. Navngi de gjestene som fikk elendige/ubrukelige rom og det samme gjelder de som ikke fikk frokost. Stil brevet til hotelldirektøren. Jeg kan aldri tenke meg at dette vil gå upåaktet hen hvis de ønsker å beholde ryktet sitt. Hvis de HAR et rykte.

Til de som sier at dere skulle sjekket rommene først: Hva er det for en logikk? Man betaler en vare til full pris - da har man en viss forventning. Dersom hotellet ikke klarer levere et rom med bad er det en mangel. Et bad uten dusj er etter min mening ikke et bad. Hotellet hadde MANGE muligheter til å si fra om at forholdene kunne bli litt under vanlig standard, hvorfor gjorde de ikke det - evt. tilbød kompensasjon på stedet?

En annen ting er at dersom jeg hadde bodd på hotell og dusjen ikke virket eller at det manglet brød til frokost hadde jeg på stedet forlangt en kompensasjon - enten i form av nytt rom eller i form av prisreduksjon.

Skrevet

Er litt enig med de over her, dette er absolutt noe du burde ta opp med hotelledelsen. Det er uholdbart at badene ikke fungerer som de skal, maten osv..

Det eneste jeg lurer på er om dere kanskje er litt sent ute å klage, dette burde vært gjort relativt raskt etter bryllupet med tanke på kompensasjon o.l.

Dersom de ikke svarer på din henvendelse på en tilfredsstillende måte, kan det jo være at de lokale mediene er villig til å skrive om saken, det kan sette fart på sakene..

Lykke til hvertfall.

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet

Takk for svar!

Jeg var litt redd ingen orket å lese et så langt innlegg...

Vel, det var jeg som holdt av rom til alle gjestene våre, men det var de selv som ringte inn og bestillte dem. Sørget bare for at det var nok ledige rom til våre gjester.

Jeg var ute og sjekket hotellet før inngåelse av avtale. Jeg så på restaurant og baren og fant dette tilfredstillende. Jeg sjekket ikke rommene, men antok at de var bra og velfungerende i og med at normalpris for dobbeltrom var 1350 kr pr natt. Vi fikk en redusert pris på rommene fordi det var så mange fra brudefølget som overnattet, og det er nokså vanlig praksis på hoteller her i byen. Hadde de derimot sagt at det var pga oppussing, så hadde saken stilt seg annerledes, selvfølgelig. Da hadde vi vært forberedt.

Det skal også sies at alt jeg hadde hørt om dette hotellet i forkant var utelukkende positivt og andre brudepar har skrytt hotellet opp i skyene!

Og selvsagt har vi klaget!! Jeg reiste tilbake til hotellet mandagen etter festen med en muntelig klage. Vi gjorde dette skriftelig også, så det ikke ble noen misforståelser. Vi forlangte prisreduksjon for selve festen og til alle gjestene.

Men jeg fikk følelsen av at hotellet så på meg som bridezilla som lot "bagateller" gå til hodet på meg!

Derfor skrev jeg dette innlegget for å høre hva andre mente om saken.

Vi fikk forøvrig noe prisreduksjon etter mye krangling, men det var ikke mye og det vil egentlig ikke rette opp feilen uansett. Det første forslaget til hotellet var at vi kunne få et weekendopphold på hotellet som plaster på såret... :forvirret:

mila

Gjest Blondie65
Skrevet

Da er tiden inne til å klage til forbrukerrådet. De er uproffe i klagehåndteringen også synes jeg.

Hvis de hadde vært profesjonelle hadde de kontaktet dere på forhånd og presentert dere for oppussingen og tilbudt dere en kompensasjon - I FORKANT av hendelsen.

F.eks. gratis aperitif - eller lignende.

Uansett byggestøv, gamle rom eller lignende - alle gjestene har krav på brød som ikke er myglet til frokost. Det finnes de fleste steder dagligvare butikker som selger brød eller 7/11 - når man har bæsjet sånn på leggen får man betale det det koster å skaffe brød. Myglete brød serverer man bare ikke.

Rom der badet ikke er brukenes til annet enn toalett burde vært klaget på før man forlot hotellet, men de aller fleste av oss er ikke slik laget at vi ønsker å være bråkebøtter. Her kunne et bytte av rom raskt vært ordnet - eventuelt en tekniker sendt opp på rommet for å fikse dusjen.

Om de nyoppussede rommene var ledige eller ikke er umulig for en gjest å se - det kan være grunner til at de ikke var salgbare som ikke er synlige for hotellgjesten.

Hvis hotellet er i en kjede ville jeg kontaktet kjedekontoret med klagen. Det er nå en gang slik at hvis de ønsker at dere - eller noen av deres gjester - skal anbefale eller bruke dette hotellet igjen så bør de også sørge for at dere smiler når dere går derfra.

Men det er nok vanskelig å sette en rett sum på en ødelagt dag - men det hjelper jo at man er imøtekommende.

Jeg bodde selv nylig på et nyåpnet hotell. Dette hotellet ble ikke helt ferdig til åpningsdatoen og det som manglet var alt innhold i minibar, klesskap og noe møbler. For å komme klagene i forkjøpet hadde de satt inn to flasker mineralvann og en flaske vin på hvert rom med en hyggelig hilsen om at det bare var å forsyne seg og der de beklaget at de ikke var helt ferdige. Tror du det hjalp :)

Poenget er at man sier fra PÅ FORHÅND at det kommer til å være litt dårligere standard enn man kanskje forventer som gjest og da er det langt lettere å bli tilgitt. Hotellbransjen vet at bryllupsdagen er viktig for brudeparet - derfor er rammen rundt den mega viktig.

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet

Blondie65:

Det er jo det jeg mener! Hadde vi fått beskjed i forkant,så kunne vi blitt enige om noe og forventningene hadde ikke ligget så høyt!

At jeg vet det stod nyoppussede rom ledig er fordi jeg og forloveren min pyntet oss på hotellet. Hun er frisør og tok seg av brudepynting. Jeg kom til hotellet tidlig om morgningen og spurte om vi kunne få låne et rom til brudepyntingen, så vi slapp å hive mannen hennes ut av senga så tidlig. Det var ingen problem, for de hadde nok av ledige rom. Det var da vi fikk et nyoppusset rom til disposisjon. Min forlover ble jo ganske paff og spurte om de kunne få bytte rom. Det var heler ikke noe problem. Men det er det jeg lurer på; hvorfor fikk de ikke dette rommet med en gang? De booket allerede i september 2005! Det var også et annet par som klaget og fikk nytt og bedre rom...

Og at noen av rommene var gamle og umoderne hadde ingenting å si, men vi forlanger at badet kan brukes og at det er rent og ryddig!

Frokosten er etter mitt syn det værste! Da jeg la frem klage på den fikk jeg ingen forståelse til og begynne med. Etter et personalmøte gikk hotellet med på å godskrive 50 kr pr gjest for frokosten, dersom de ringte inn selv og klaget...Vel ikke engang jeg hadde ringt inn for å klage på en 50-lapp en måned etter...Så den blir nok billig for dem!

Og ja, gjestene kunne nok ha klaget selv og forlangt prisavslag, men mitt inntrykk var at siden jeg og mannen min ikke viste noe om dette enda, så ville de ikke ødelegge inntrykkene våre der og da. Vi svinset jo rundt alle da de skulle sjekke ut forå ta farvell.

milla

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Milla; Så synd at hotellet skulle ødelegge sånn. Jeg ville absolutt ikke vært redd for å fremstå som Bridezilla, for det er du i din fulle rett til å være.

Hadde et hotell behandlet meg på denne måten, etter alt du forteller, ville jeg krevd MYE kompensasjon. Litt ville jeg ikke godtatt. Som nevnt over, gratis aperitiff feks, en god ide.

Hadde jeg sjekket inn som vanlig gjest på et slikt hotell, ville jeg aldri betalt den prisen for slike rom som du beskriver. Men som bryllupsgjest vil man lage mindre problemer enn om man er vanlig gjest. Ville brukt dette som argument når du kontakter forbrukerrådet og hører hva de ville anbefalt. Har selv brukt de en gang, og var strålende fornøyd!

Hold oss oppdatert, og lykke til med klagen :) IKKE la hotellet slippe unna med en slik oppførsel

Gjest Blondie65
Skrevet
At jeg vet det stod nyoppussede rom ledig er fordi jeg og forloveren min pyntet oss på hotellet. Hun er frisør og tok seg av brudepynting. Jeg kom til hotellet tidlig om morgningen og spurte om vi kunne få låne et rom til brudepyntingen, så vi slapp å hive mannen hennes ut av senga så tidlig. Det var ingen problem, for de hadde nok av ledige rom. Det var da vi fikk et nyoppusset rom til disposisjon. Min forlover ble jo ganske paff og spurte om de kunne få bytte rom. Det var heler ikke noe problem. Men det er det jeg lurer på; hvorfor fikk de ikke dette rommet med en gang? De booket allerede i september 2005! Det var også et annet par som klaget og fikk nytt og bedre rom...

Ok - da er de ENDA mer uprofesjonelle enn jeg trodde. Her har den ene brøleren fulgt den andre.

Frokosten er etter mitt syn det værste! Da jeg la frem klage på den fikk jeg ingen forståelse til og begynne med. Etter et personalmøte gikk hotellet med på å godskrive 50 kr pr gjest for frokosten, dersom de ringte inn selv og klaget...Vel ikke engang jeg hadde ringt inn for å klage på en 50-lapp en måned etter...Så den blir nok billig for dem!

Hvis du ser på hotellregningen (såfremt de følger regnskaps og skattelovgivningen) skal frokostprisen være oppgitt. Jeg vil tippe at frokosten er priset til ca kr 50,-. Dette burde de gjort av seg selv ved gjestenes avreise - da frokosten jo var ubrukelig uten brød. Av PRINSIPP hadde jeg bedt mine gjester være snill å ringe å klage på den frokosten og oppgitt et kontonr de kan betale inn på - dette er den ENESTE måten hotellet faktisk kan lære at sånt gjør man ikke.

Jeg forstår også veldig godt at gjestene dine ikke ville ødelegge for dere - men hotellet forstår jeg bare ikke. De kan umulig ha en strategi for markedsføring eller vite hva slags inntrykk de skaper.

Skrevet
Til de som sier at dere skulle sjekket rommene først: Hva er det for en logikk? Man betaler en vare til full pris - da har man en viss forventning.

Selvsagt skal man kunne forvente fullstendige rom som virker slik de skal og er rene.

Men å klage på at de uoppussede rommene ser gamle ut, er noe man kunne ha funnet ut på forhånd. Det er ikke alle hoteller som ser shiny ut til enhver tid, noen hoteller er faktisk ganske slitte.

Skrevet
Selvsagt skal man kunne forvente fullstendige rom som virker slik de skal og er rene.

Men å klage på at de uoppussede rommene ser gamle ut, er noe man kunne ha funnet ut på forhånd. Det er ikke alle hoteller som ser shiny ut til enhver tid, noen hoteller er faktisk ganske slitte.

Som jeg har sagt i tidligere innlegg så har vi ikke klaget på at rommene så gamle og umoderne ut. Det kunne vi absolutt godta, men vi godtok ikke at det var en ødelagt dusj der eller at det var støvete og møkkete! Og hvertfall ikke når det stod flere nyoppussede rom ledige i etasjen over.

milla

Skrevet

Krev ordentlig kompensasjon!!

Jeg har jobbet på hotell i 10 år, og vet at dersom dette hadde vært på mitt hotell (eller lignende tabber) hadde ledelsen umiddelbart lagt seg paddeflate.

Det høres utrolig uprofft ut, og dere kan godt kontakte lokalavisen.

Og kanskje fortelle hvor det var, så andre slipper å oppleve denne type service?

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet

Da jeg åpnet mailen min i dag, så lå det et tilbud der fra hotellet.

Her er deres forslag:

- alle gjestene får refusjon på frokosten.

- de gjestene som betalte for mye for rommene, får det overskytende beløpet tilbakebetalt. (Har ikke sagt det tidligere, men ganske mange av gjestene måtte betale mer for rommene enn hva avtalen sa...selv om jeg gav beskjed i resepsjonen da jeg oppdaget feilen. Hadde jo skrevet romprisen i innvitasjonene, så det ble litt dumt det også ).

- de av gjestene som fikk rom med mangler eller av annen grunn hadde et ubehagelig opphold, kan få refusjon.

Hver og en gjest må selv ringe til hotellet for å ordne tilbakebetalingen.

- vi kan trekke fra 10% av totalsummen på fakturaen som kompensasjon for ubehagelighetene.

- vi får en gratis overnatting på hotellet som vi kan disponere som vi vil.

Vel, dette var jo en litt annen tone enn vi har møtt tidligere. Nå viser de i alle fall litt velvilje. Selv om dette høres litt sutrete ut, så er jeg ikke førnøyd. Sannheten er at jeg hadde ikke vært fornøyd før jeg kunne betalt fakturaen i sin helhet, og tenkt tilbake på dagen med bare gode minner. Men slik blir det aldri :tristbla:

Det jeg er mest skuffa over er den uproffesjonelle holdningen vi ble møtt med da vi fremla klagen vår. En ting er at ting har gått galt her (faktisk en lang rekke ting!), men da får de legge seg paddeflate etterpå også...

For igjen å peke på deres uproffesjonalitet: Vi leverte inn klagen 3. juli. Opprinnelig avtale var at fakturaen skulle komme ca.7. juli med 10 dagers betalingsfrist. Siden vi hadde en klagesak regnet vi med at fakturaen kom når saken var løst. Vel, den kom 13. juli med forfall 17. juli...og alle i ledelsen hadde reist på ferie, uten å gi oss noen tilbakemelding.

Vi kommer til å godta dette tilbudet og få den fakturaen ut av verden. Ikke kjekt å ha en så stor regning liggende ubetalt 3 uker etter forfall... :forvirret:

milla

Gjest bride soon
Skrevet

hei hei hendelsen som dine gjester har opplevd er på ingen måte et hotel har rett til. har man booket seg inn på et hotel der en ikke forventer dette tilbudet, gjør man enkelt å greit å ikke betale. en har litt rettigheter vet du. noe annet som gjestene kunne gjort var å finne et annet hotell med en gang en ikke er fornøyd. dette gjorde vi da vi var i bryllup til et venne par. fordi det var i en by vi ikke bodde i møtte vi ha hotell. der var det skittent, og bare kalde vann i dusjen. vi ga hotellet en time på å få på varme vannet. dette klarte dem ikke. alle det 80 gjesten som var på hotellet, fra bryllupet tok koffertene sine å gikk. vi la oss inn på et annet hotell ikke langt unna. dette var selvsagt ikke brudens feil, siden hun hadde samtaler med hotellet flere mnd før. hotellet tapte enorme penger på dette, og kunder i ettertid.

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet
hei hei hendelsen som dine gjester har opplevd er på ingen måte et hotel har rett til. har man booket seg inn på et hotel der en ikke forventer dette tilbudet, gjør man enkelt å greit å ikke betale. en har litt rettigheter vet du. noe annet som gjestene kunne gjort var å finne et annet hotell med en gang en ikke er fornøyd. dette gjorde vi da vi var i bryllup til et venne par. fordi det var i en by vi ikke bodde i møtte vi ha hotell. der var det skittent, og bare kalde vann i dusjen. vi ga hotellet en time på å få på varme vannet. dette klarte dem ikke. alle det 80 gjesten som var på hotellet, fra bryllupet tok koffertene sine å gikk. vi la oss inn på et annet hotell ikke langt unna. dette var selvsagt ikke brudens feil, siden hun hadde samtaler med hotellet flere mnd før. hotellet tapte enorme penger på dette, og kunder i ettertid.

Jeg er enig i at gjestene kunne i langt større grad ordnet opp selv og krevd prisreduksjon ol. Tilbakemeldinger jeg har fått er at folk rett og slett har kvidd seg til å ta denne diskusjonen, i frykt for å ødelegge dagen for meg og min mann. Til og med nærmeste familie kvidde seg for å fortelle dette til oss. Vi selv er av en helt annen oppfattning, i og med vi skulle betale en nok så stor regning i etterkant. Det kunne hjulpet både oss og dem om dette ble ordnet allerede dagen etter festen.

Det å bytte hotell hadde jo vært en mulighet, men da falt jo litt av vår hensikt ved å legge festen til et hotell, bort. Vi ville at gjestene kunne gå rett fra festlokalet og rett i seng, uten å bekymre seg for å bestille drosje. De fleste langveisfarende kom med fly og hadde ingen bil til disposisjon.

Men uansett hva vi og gjestene kunne ha gjort eller ikke gjort litt uvesentlig. Hotellet hadde en ufrofesjonell håndtering både i forkant og etterkant av bryllupet, og en kompensasjon for det var på sin plass. Vi har jo fått det også, etter mye om og men...

Saken er i så tilfelle ute av verden, men hotellet kan ikke forvente at hverken vi, som brudepar, eller noen av våre gjester vil anbefale dette hotellet i fremtiden.

milla

som takker alle for svar og innspill :)

Gjest Blondie65
Skrevet
- alle gjestene får refusjon på frokosten.

Flott!

- de gjestene som betalte for mye for rommene, får det overskytende beløpet tilbakebetalt. (Har ikke sagt det tidligere, men ganske mange av gjestene måtte betale mer for rommene enn hva avtalen sa...selv om jeg gav beskjed i resepsjonen da jeg oppdaget feilen. Hadde jo skrevet romprisen i innvitasjonene, så det ble litt dumt det også ).

Flott - men dette er jo tragisk i utgangspunktet ...

- de av gjestene som fikk rom med mangler eller av annen grunn hadde et ubehagelig opphold, kan få refusjon.

Hver og en gjest må selv ringe til hotellet for å ordne tilbakebetalingen.

Dette er fullt forståelig - selv om det kan virke totalt teit på deg - de må nemlig betale tilbake til den enkelte gjest - enten kontant, over kredittkortet eller over bankkonto.

- vi kan trekke fra 10% av totalsummen på fakturaen som kompensasjon for ubehagelighetene.

Dette var også generøst av dem.

- vi får en gratis overnatting på hotellet som vi kan disponere som vi vil.

Er hotellet medlem av en kjede ville jeg spurt pent om du kunne få et gavekort på et hvilket som helst annet hotell i kjeden - de kan det ... Sånn i tilfelle dette hotellet ikke frister for mye ...

Vel, dette var jo en litt annen tone enn vi har møtt tidligere. Nå viser de i alle fall litt velvilje.

Ja det er tydelig at "myndigheten" er tilbake etter endt ferie.

Selv om dette høres litt sutrete ut, så er jeg ikke førnøyd. Sannheten er at jeg hadde ikke vært fornøyd før jeg kunne betalt fakturaen i sin helhet, og tenkt tilbake på dagen med bare gode minner. Men slik blir det aldri  :tristbla:

Helt enig - men sånn blir det aldri. Det er i sånne stunder man bør tenke på de som har det enda verre - f.eks. de som reiste med fly til konfirmasjonsselskap i Brønnøysund og omkom på veien i Torghattenulykken. Den konfirmasjonsdagen ble ordentlig ødelagt. For alltid.

Om noen år vil du se tilbake på bryllupsdagen litt lattermild - min erfaring er at de "verste" og pinligste opplevelsene ofte er de som man humrer godt over i ettertid.

Det jeg er mest skuffa over er den uproffesjonelle holdningen vi ble møtt med da vi fremla klagen vår. En ting er at ting har gått galt her (faktisk en lang rekke ting!), men da får de legge seg paddeflate etterpå også...

Det har de gjort nå - noe sent ja ...

Vi leverte inn klagen 3. juli. Opprinnelig avtale var at fakturaen skulle komme ca.7. juli med 10 dagers betalingsfrist. Siden vi hadde en klagesak regnet vi med at fakturaen kom når saken var løst. Vel, den kom 13. juli med forfall 17. juli...og alle i ledelsen hadde reist på ferie, uten å gi oss noen tilbakemelding.

1) At juli er ferietid er ingen overraskelse. Men man betaler ikke for en vare eller tjeneste man ikke er fornøyd med. Da ringer man og sier klart fra at her ønsker du en diskusjon rundt levert vare/tjeneste og forventer at forfallet blir utsatt tilsvarende. Pengene som står på "bok" forrenter seg til din fordel i mellomtiden. Du har nok sagt klart fra - problemet er at andre enden sov i timen som handlet om kundeservice.

2) Hvis du hadde kjøpt noe fra min bedrift og ringt/e-malet og klaget ville jeg sagt til deg: Dessverre kan jeg ikke hjelpe deg med detaljene rundt denne fakturaen da vedkommende som kan hjelpe deg er på ferie. Imidlertid skal du selvsagt ikke betale denne fakturaen eller bli purret i mellomtiden og det ordner jeg ved å sørge for at forfallet på denne blir utsatt til xx.08. Vedkommende du bør snakke med heter forøvrig XXX og h*n kan kontaktes på tlf. xx xx xx xx eller på epost [email protected]. H*n er forventet tilbake fra ferie den xx.xx. Jeg skal videresende din epost til vedkommende og personlig sørge for at saken blir fulgt opp.

Dermed hadde du vært trygg på at noe skjedde i din sak, du hadde ikke tenkt @£$€ hotell ... du hadde tenkt - klager er de i alle fall profesjonelle på.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...