Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2006 #1 Del Skrevet 5. august 2006 Har lyst til å jobbe som journalist eller informasjonskonsulent. Etter det kan jeg kanskje tenke meg å jobbe med forskning på universitetet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest splæsj Skrevet 5. august 2006 #2 Del Skrevet 5. august 2006 Jeg ville gått for medievitenskap. Det dekker et bredere område hvis du kunne tenke deg andre ting enn ren journalistikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 5. august 2006 #3 Del Skrevet 5. august 2006 Hvis du skal drive som journalist - definitivt journalistikk. Jeg har grunnstudier i begge fagene, og medievitenskap-masteren blir veldig forskningsrettet. Skal du jobbe med kommunikasjon, ville jeg heller valgt informasjons- og kommunikasjonsfag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2006 #4 Del Skrevet 5. august 2006 Hvis du skal drive som journalist - definitivt journalistikk. Jeg har grunnstudier i begge fagene, og medievitenskap-masteren blir veldig forskningsrettet. Skal du jobbe med kommunikasjon, ville jeg heller valgt informasjons- og kommunikasjonsfag... ← Jeg har allerede bachelor i medievitenskap. Så det er bare de to siste åra det er spørsmål om. Vet du noe om masteren i journalistikk? Trodde den også var relativt forskningsrettet og teoretisk? Har kommet inn på begge deler. Usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 6. august 2006 #5 Del Skrevet 6. august 2006 Ah, sånn sett... Jo, tror masteren i journalistikk er rimelig rettet mot forskning også. Hvilket jo egentlig er utmerket, det har vært forsket altfor lite på journalistikk i Norge. Tror mange av de som underviser på journalistutdanningene og sånt, har tatt master de seinere åra. Så da blir det jo et spørsmål om hva slags medieuttrykk du vil forske på, i bunn og grunn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2006 #6 Del Skrevet 6. august 2006 Ah, sånn sett... Jo, tror masteren i journalistikk er rimelig rettet mot forskning også. Hvilket jo egentlig er utmerket, det har vært forsket altfor lite på journalistikk i Norge. Tror mange av de som underviser på journalistutdanningene og sånt, har tatt master de seinere åra. Så da blir det jo et spørsmål om hva slags medieuttrykk du vil forske på, i bunn og grunn? ← Under utdanninga mener du? Aktså, når jeg skriver masteroppgaven? Etter at jeg er ferdig vil jeg jobbe som journalist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå