Gå til innhold

Hvilken bok skulle du ønske ble filmatisert?

Anbefalte innlegg

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Ble litt inspirert av en annen tråd her. Da mener jeg ikke bare å spørre om favorittbok, men om hvilken bok dere mener kunne egne seg som film, som kunne favne bredt, og som dere skulle likt å se i filmformat.

Lillelord av Johan Borgen troner definitivt høyest på min liste. Begrunnelse: klassiker i norsk litteratur etter mitt syn. Tror den kunne fungert som film pga. en spesiell hovedperson, interessante beskrivelser av tiden boka utspant seg på, mange spesielle episoder. Det eneste aberet, er at jeg vet at jeg ikke ville blitt fornøyd med valg av skuespiller til hovedpersonen (fordi jeg selvfølgelig har min helt egen oppfatning av ham). Men gøy hadde det vært.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan vri det til hva jeg ikke ville skulle blitt filmatisert: Da-vinci koden.

Men jeg skal svare på spm også: Berlinerpoplene og eremittkrepsene. Til dere som ønsker det samme kan jeg jo nevne at de settes opp som teater på trøndelag teater til høsten nå.

Skrevet

Er definitivt noen bøker som ikke burde blitt filmet ja.

Jeg kunne ønske Kabalmysteriet av Jostein Gaarder ble filmatisert, selv om den kanskje er litt vanskelig å få bra.. men jeg synes den er så koselig =)

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Synes det var kjempesynd at det ikke ble noe av filmatiseringen av Fatso.

Endret av Sukkerert
Gjest synseren
Skrevet

Shopoholikerbøkene skulle jeg likt å se filmatisert. Hadde blitt i gate med Bridget Jones filmene tenker jeg

Gjest Gjesta
Skrevet

Ingrid Espelid Hovigs smårutede kokebok.

Skrevet

Wonderboy av Henrik Langeland.

... og etter som jeg har skjønt - så er rettighetene til filmen allerede kjøpt opp og planleggingen i gang... :hoppe:

Gjest Solsikke
Skrevet
Jeg kunne ønske Kabalmysteriet av Jostein Gaarder ble filmatisert, selv om den kanskje er litt vanskelig å få bra.. men jeg synes den er så koselig =)

Shopoholikerbøkene skulle jeg likt å se filmatisert. Hadde blitt i gate med Bridget Jones filmene tenker jeg

Enig i begge disse! Kabalmysteriet hadde vært kjempekoselig!!

Ellers så har jeg lenge gått å ventet på at Hobbiten skal komme som film, men ryktene sier jo at den kommer, håper bare det ikke blir alt for lenge til! :)

Gjest splæsj
Skrevet

Det blir de sikkert en gang.

Skrevet

Harry Holes samlede bravader. Men Jo Nesbø i hovedrollen :Nikke:

Vet at rettighetene er borte her også, men jeg har alltid sett for meg Nesbø selv som Harry, så alle andre vil bli nedtur. Kanskje med unntak av Trond Seim - men han blir jo Varg Veum så han er vel uaktuell.

Ingen av poppisgutta som er barske nok til å gestalte Harry!

For øvrig tror jeg Silkefabrikken Harmonien ville blitt en vakker film.

Fru Nitha

Skrevet
Enig i begge disse! Kabalmysteriet hadde vært kjempekoselig!!

Ellers så har jeg lenge gått å ventet på at Hobbiten skal komme som film, men ryktene sier jo at den kommer, håper bare det ikke blir alt for lenge til! :)

Ja, Hobbiten også! ;)

Skrevet

jean m. auel bøkene om ayla og jondalar :)

Skrevet

Ei bok som heter "kjøpt og (under) betalt", husker ikke forfatteren nå, men ei j..bra bok som fokuserer på at fattigdomsgrensen i usa er satt altfor lavt. Typisk en sånn bok som du ikke klarer å legge fra deg selv om det halveis er en dokumentar!

Gjest Catwoman
Skrevet
Harry Holes samlede bravader. Men Jo Nesbø i hovedrollen :Nikke:

Vet at rettighetene er borte her også, men jeg har alltid sett for meg Nesbø selv som Harry, så alle andre vil bli nedtur. Kanskje med unntak av Trond Seim - men han blir jo Varg Veum så han er vel uaktuell.

Ingen av poppisgutta som er barske nok til å gestalte Harry!

enig. Men det blir vel aldri noen film/serie av det. Nesbø har vel uttalt engang at han ikke ønsker det?

Skrevet
enig. Men det blir vel aldri noen film/serie av det. Nesbø har vel uttalt engang at han ikke ønsker det?

Jo, jeg tror det blir det. Men han vil skrive seg ferdig med bøkene først. Mener bestemt at jeg leste det i hans kjære Dagbladet i fjor en gang.

Fru Nitha

Skrevet

Bokhandleren i Kabul :ler: kanskje bokhandleren selv skulle hatt hovedrollen?

Skrevet (endret)
jean m. auel bøkene om ayla og jondalar :)

Den første boken i serien Earths Children; The Clan of the Cavebear er filmatisert, men den er ikke helt bra. (Fra 1986 med Daryl Hannah). En nyere innspilling kunne kanskje vært noe. ;)

Selv har jeg dårlig sans for filmatisering av gode bøker, resultatet blir som regel skuffende i forhold.

Endret av Kitz
Skrevet

De fire og han som gjør galt verre.

ville sett den som en animert istidlignende film.

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg har ikke sett Hulebjørnens Klan, har hørt den er så dårlig så jeg har ikke tatt meg bryet, men skulle gjerne sett en god filmatisering av bøkene. :icon_smile:

På omtrent samme tid som jeg var hektet på Jordens Barn (11-12 år?) leste jeg også Avalon av Marion Zimmer Bradley, og gikk i flere år og drømte om å se den på film. Så oppdaget jeg plutselig at den faktisk var filmatisert! :ler: Den er ikke spesielt bra den heller, da...

Jeg tror også en del av Wilbur Smiths bøker kunne gjort seg på film, gjerne Taita og den 7. gåten, den får jeg (av uforståelige grunner) aldri nok av. :sjenert:

Og jeg venter også spent på Hobbiten!

Gjest gjest1
Skrevet

En film jeg definitivt skal se er filmatiseringen av "Mannen som elsket Yngve". Er det laget konkrete planer for når filmen skal lages og når den kommer ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...