Tiit Skrevet 5. august 2006 #1 Skrevet 5. august 2006 Hva mener dere om at det selges alkohol på konsert som har fri aldersgrense og det er mange barn tilstede. Riktignok selges det ikke til ungdommene og barna, men mange over 18 er tydelig beruset, og vaktholdet virker så dårlig at de under 18 som har lyst å drikke har ingen problemer med å få seg noe å drikke fra eldre ungdom. Er dette et arrangement som dere ville gått på med deres barn, evnt sendt deres 15 åring/12 åring på? Og i tilfelle noen lurer: Jeg ville ikke, og har heller ikke gjort det. Men det provoserer meg at gode konsertopplevelser for ungdom blir ødelagt av at det er skjenking på arrangementet.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #2 Skrevet 5. august 2006 Ingen har lov til å skjenke berusede folk og til de under 18. Da må de skjerpe seg. Men at det ksjenkes synes jeg er helt greit. Var på konsert der en del mindreårige var, og vi var en gjeng som var der for å ha en artig kveld med drikke. S var det alkoholfritt. Sikkelig dumt synes vi, var tross alt i Oslo Spektrum.
Gjest Gjesta Skrevet 5. august 2006 #3 Skrevet 5. august 2006 Jeg syns ikke det bør sjenkes på konserter i det hele tatt jeg
Tiit Skrevet 5. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2006 Har inntrykk av at de fleste syns det er helt greit at det sjenkes med små barn tilstede. Jeg mener at det er svært uheldig, fordi det skaper holdninger hos barn om at det skal være alkohol med i laget for at de voksne skal kunne kose seg. Mange barn blir utrygge rundt folk som drikker, men dette synes visst de fleste er uvesentlig. Det er mitt inntrykk for tida.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 Syns ikke det er greit å servere alkohol der mindreårige har tilgang. Syns også norske foreldre generelt kunne blitt bedre til å skjerme unger og moderere drikkingen sin generelt. Enda verre er det f.eks som jeg hørte at en eller annen båt som går norge-danmark har egne "barne barer" der de voksne har sin. Da fikk jeg egentlig lyst til å av de som får sånne "glupe" ideer.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #6 Skrevet 6. august 2006 Dere er mao imot servering av alkohol på cafeer, restauranter, Quarfestivalen, Konserthuset, Øyafestivalen og alle andre steder der barn og voksne vanker sammen?
Tiit Skrevet 6. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 6. august 2006 Jeg synes kommuner som innvilger søknader om skjenking uten å tenke forebygging, burde være sitt ansvar bevisst, og sørge for at det også blir bevilget penger til behandling og jobbing med alkoholrelaterte skadervirkninger i familier og på enkeltpersoner. Det er to sider av samme sak, sier du ja til det ene må du også si ja til det andre. Og rusrelaterte saker koster enormt mye penger for kommunene. Å sponse en konsert slik at den kan holdes uten skjenkebevilling blir bare peanuts..
Gjest Blondie65 Skrevet 6. august 2006 #8 Skrevet 6. august 2006 Så da kan man ikke servere alkohol i et bryllup eller ved en familiesammenkomst dersom det er barn tilstede? Dersom man arrangerer en konsert som er åpen for alle bør man være nøye på vaktholdet og sjenkingen slik at flatfyll blir slått ned på og at barn ikke blir servert. Å kutte alkoholserveringen på konsert vil medføre sinnsvake billettpriser. Å forby ungdom å gå på konsert med favorittbandet synes jeg også er feil. Mer kontroll sier jeg - og kast gjerne ut de som er så fulle at de ikke vet hvilken konsert de er på - de er til plage for alle.
Fiol Skrevet 6. august 2006 #9 Skrevet 6. august 2006 Synes det er greit at det er alkoholsalg på konserter, men skjønner bare ikke folk som gidder og drikke seg drita når de har betalt mange hundre kroner for å gå på en konsert. Går man ikke på konsert for å se/høre på noe?
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2006 #10 Skrevet 6. august 2006 Så da kan man ikke servere alkohol i et bryllup eller ved en familiesammenkomst dersom det er barn tilstede? Dersom man arrangerer en konsert som er åpen for alle bør man være nøye på vaktholdet og sjenkingen slik at flatfyll blir slått ned på og at barn ikke blir servert. Å kutte alkoholserveringen på konsert vil medføre sinnsvake billettpriser. Å forby ungdom å gå på konsert med favorittbandet synes jeg også er feil. Mer kontroll sier jeg - og kast gjerne ut de som er så fulle at de ikke vet hvilken konsert de er på - de er til plage for alle. ←
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå