Gjest Lanyah Skrevet 5. august 2006 #1 Skrevet 5. august 2006 Vi er et ungt par, vi var på fest. Vi satt i sofaen å jeg pratet med en som er god kompis av meg, og en som er mer kompis av han. Plutselig la han som er mer kompis av han hånden på meg..., da kom kjæresten min inn. Han klikket i vinkel..., ikke bare på han..., men på meg..., tok hardt tak mot strupen og forlangte at jeg skulle prate med han...! Jeg ble bare så utrolig lei meg, tørte ikke å gjøre noe. Ble bare sittende der, mens alle prøvde å prate med han at han måtte roe seg. Gikk meg en tur, og da han kom etter meg, hadde jeg tilfeldigvis en knust flaske i hånden som jeg hadde plukket opp...! Han rev den ut av hendene på meg, slik at jeg kuttet meg...! Han sa at jeg måtte slutte å drikke... (?) Noe som skulle vert omvendt...! Folk ble så redde at de måtte spørre han om de fikk prate med meg... Dagen etterpå husker han ingenting, og ba om unnskyldning...! Jeg er såret, redd og usikker... Har dere noen synspunkter?... Trenger at noen hjelper meg med tankene...!
Gjest Gjest1 Skrevet 5. august 2006 #2 Skrevet 5. august 2006 Dette bør dere prate ut om. At han ikke husker noe har jeg problemer med å tro. Hvor full var han egentlig? Er dette noe som skjer ofte når han drikker?
Gjest Lanyah Skrevet 5. august 2006 #3 Skrevet 5. august 2006 Dt skjer altfor ofte, men denne gangen reagerte han ekstremt...! Han var veldig full, det var han. Så klart visste han at noe var skjedd, men det var JEG som måtte forklare han hva det var som skjedde...!
Gjest Lanyah Skrevet 5. august 2006 #4 Skrevet 5. august 2006 Vi har forresten pratet om det, det er ikke det. Men dette blir et mer sånn, hva skal JEG tenke nå...!
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 Dette bør dere prate ut om. At han ikke husker noe har jeg problemer med å tro. Hvor full var han egentlig? Er dette noe som skjer ofte når han drikker? ← Åjoda, dette kan skje, om man drikker store mengder og får såkalt "blackout". Man husker ingenting, og kan finne på å gjøre ekstreme ting. TS, dette burde du virkelig ta opp med han, det kan ende alvorlig en dag hvis det er noe som skjer "ofte" når han drikker.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #6 Skrevet 5. august 2006 Ja, dere høres ut som det du sier dere er. Et ungt par. Du har feil han har feil alle har feil. Åra flyr og før du vet ordet av det har du hatt 10 andre kjærester som kom etter han. Alle har vært drittsekker, noen har vært ok, en kommer du ikke over men han du er sammen med nå skal du gifte deg med og dere venter barn. Du er 31 og husker det du forteller om her bare vagt og kunne ikke brydd deg mindre.
Gjest Gjest1 Skrevet 5. august 2006 #7 Skrevet 5. august 2006 Om det er slik han blir når han blir full bør han slutte å drikke, eller du bør slutte å være sammen med ham når han har drukket.
Gjest Lanyah Skrevet 5. august 2006 #8 Skrevet 5. august 2006 Åjoda, dette kan skje, om man drikker store mengder og får såkalt "blackout". Man husker ingenting, og kan finne på å gjøre ekstreme ting. TS, dette burde du virkelig ta opp med han, det kan ende alvorlig en dag hvis det er noe som skjer "ofte" når han drikker. ← Jeg vet! Men hva skal jeg si...? Vi har pratet om det, han sier det aldri skal skje igjen osv., men den har jeg hørt før fra han...
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #9 Skrevet 5. august 2006 Synd han kom inn akkurat i det kompisen hans pluttselig la hånden på deg da. Hadde han kommet inn 2 sek senere så hadde du rukket å fjerne hånden eller reise deg å gå selv. Typisk. Jaja.
Gjest Lanyah Skrevet 5. august 2006 #10 Skrevet 5. august 2006 Om det er slik han blir når han blir full bør han slutte å drikke, eller du bør slutte å være sammen med ham når han har drukket. ← Sant!, sier til han, at han må begrense drikkinga litt. Jeg kan ikke tvinge han til å slutte, men hva må til? Vi har vert sammen i 3 og et halvt år, så vi har gjennomgått en del...
Gjest Lanyah Skrevet 5. august 2006 #11 Skrevet 5. august 2006 Synd han kom inn akkurat i det kompisen hans pluttselig la hånden på deg da. Hadde han kommet inn 2 sek senere så hadde du rukket å fjerne hånden eller reise deg å gå selv. Typisk. Jaja. ← Sånn sitter jeg å tenker og irriterer meg over!
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #12 Skrevet 5. august 2006 Sånn sitter jeg å tenker og irriterer meg over! ← Dårlig kompis er det i hvert fall. Du mister all respekt for han og syns han er en dust.
Gjest Lanyah Skrevet 5. august 2006 #13 Skrevet 5. august 2006 Dårlig kompis er det i hvert fall. Du mister all respekt for han og syns han er en dust. ← Jah, mistet all respekten for han! Jeg har kjent han i årevis..., og han visste så INDERLIG at jeg og han er sammen!
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #14 Skrevet 5. august 2006 Du kan ikke tvinge han til å slutte å drikke, men du kan velge om du fortsatt vil være kjæresten hans og la dette fortsette. Folk lyver ("ja jeg skal slutte med det") og vrenger og vrir på situasjonene slik at du er den som føler deg dum. En alkoholiker har mange "triks" for å unnslippe å ta konsekvensene av sin livsstil. Våg å ønske deg en bedre tilværelse!
Gjest Blondie65 Skrevet 5. august 2006 #15 Skrevet 5. august 2006 En ting er at han er dårlig kompis. Hvis han er en sånn som flørter med alle så bør jo kjæresten din OGSÅ vite det og ikke ta sånn på vei. Når det gjelder kjæresten din og hans alkoholproblem så ser det for meg ut som du har to valg: Forlate han og unngå fremtidige livsfarlige situasjoner eller bli hos han og håpe på det beste men stadig oppleve det samme igjen. En person som oppfører seg som en idiot og blir voldelig med påfølgende blackout dagen etter 1 gang bør være såpass redd for at det skal skje igjen at de kutter drikkingen eller begrenser det kraftig. Noen blir bare sånn når de drikker sprit, forøvrig. En person som drikker igjen og igjen og oppfører seg sånn igjen og igjen har ikke skjønt noen ting og trenger terapi. I den terapien bør det inngå hva alkoholisme er og hvordan han ødelegger andres (ditt) liv. Kjæresten din er alkoholiker - hvordan kan han ellers fortsette å drikke på tross av at han VET at han blir helt RABIAT når han gjør det? Alkoholisme er ikke nødvendigvis at man drikker hver dag, men at man verken har kontroll over drikkingen eller seg selv NÅR man drikker. Hadde han hatt kontroll over det hadde han jo stoppet lenge før han ble kanon.
Gjest Gjest1 Skrevet 5. august 2006 #16 Skrevet 5. august 2006 Sant!, sier til han, at han må begrense drikkinga litt. Jeg kan ikke tvinge han til å slutte, men hva må til? Vi har vert sammen i 3 og et halvt år, så vi har gjennomgått en del... ← Nei du kan ikke tvinge han til noe som helst. Men du har ansvar for ditt eget liv, og du kan velge om du vil være sammen med han eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #17 Skrevet 5. august 2006 Selv om dere har vært sammen i 3,5 år og har opplevd en del sammen, rettferdiggjør ikke hans behandling av deg når han er full. Ikke tenk "bare fordi vi har vært så lenge sammen, så må jeg fortsette å være med ham". Du må selv ta ansvar for ditt eget liv, og gjøre det som er best for deg og din egen sikkerhet uansett hvor lenge du har vært sammen med vedkommende, enten det er 3, 10, eller 20 år.
Gjest Snuske Skrevet 5. august 2006 #18 Skrevet 5. august 2006 Dt skjer altfor ofte, men denne gangen reagerte han ekstremt...! ← Hvorvidt dere er 18, 24 eller 45, spiller ingen rolle. Du sier jo det selv at det skjer altfor ofte, og denne gangen reagerte han ekstremt. Hva vil han reagere på neste gang, -og hvordan kommer han til å reagere? Her bør 'alarmklokkene' dine ringe. Begynn å revurder hele forholdet ditt, før det ender helt galt.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 5. august 2006 #19 Skrevet 5. august 2006 Selv om dere har vært sammen i 3,5 år og har opplevd en del sammen, rettferdiggjør ikke hans behandling av deg når han er full. Ikke tenk "bare fordi vi har vært så lenge sammen, så må jeg fortsette å være med ham" ← Helt enig. Synes han høres ustabil og skummel ut. Selv om jeg har vært sammen med kjærsten min i 9-10 år, ville jeg aldri akseptert et slikt utbrudd.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #20 Skrevet 6. august 2006 Jeg ville nok stilt ultimatum på at han ikke må drikke eller jeg hadde gått fra ham. Jeg hadde ikke akseptert slik oppførsel hvis han var edru, og da synes jeg ikke det er noen unnskyldning at han har drukket. Jeg hadde tilbudt meg at vi gikk edru sammen på neste fest, så det hadde vært lettere for ham å holde seg edru, og jeg kunne passet litt på at han ikke hadde begynt å drikke. Man er ansvarlig for sine handlinger enten man er edru eller ikke. Selv drikker jeg meg aldri full, siden jeg ikke blir noe hyggelig og lystig i fylla. Jeg blir ikke voldelig, men jeg begynner som oftest å strigråte og si mye tull, og det passer seg ikke i lystig lag synes jeg. Derfor drikker jeg sjelden, det er en konsekvens av hvordan jeg reagerer på alkohol. Dere sier dere er unge, men det er ingen unnskyldning for ikke å ta ansvar for egne handlinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå