Gå til innhold

Hvaler og panfløyter - hva heter musikken???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk for noen år siden spillt inn noe avslappende musikk på en kasett, men fikk aldri skrevet på hva den het. Nå i dag rotet jeg dette frem igjen, men det er jo så dumt å ha det på kasett.

Denne musikken er svært rolig, litt hval-lyder og panfløyte. Og så er det en lys damestemme som synger. minner om katolsk messe musikk (håper dere forstår hva jeg mener). Så er det en annen type sanger med denne damen som synger med lys, klar stemme, og piano og panfløyte. Det er helt nydelig.

Noe hun synger er "hear my voice" mange ganger . Og "after the dance i have prayed to be your lord, lord hear my woice. ......let * be atended to the voice of my *..lord hear my voice. Det er det samme som går om igjen, rolig..vakkert.....Synger noe på engelsk og noe på latin (????)- eller greskortodoks (?????)og jeg vil så gjerne vite hvem som synger dette.

Noen som kjenner det igjen???

Lille meg 2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke hva for slags musikk du hadde der, Lille Deg, men jeg har bladd ettertrykkelig i mitt mentale arkiv etter noe som ligner, og arkivet opplyste meg etter en stund at Dead Can Dance i sin tid lagde en sang som heter noe i retning av Yulunga, som riktignok ikke har en tekst på et språk som jeg kan identifisere, men det er en fabelaktig damestemme, samt at det er en og annen snert av lyder fra delfiner, eller hvaler.....lydene blir på en måte brukt som en slags rytmeeffekt ved enkelte partier i låten, og det er ganske stilig......

Jeg undres om sangen "Saltarello" av samme artist også kan være noe å få tak i, i samme åndedrag.... verdt å prøve, i hvertfall...

Milo

Skrevet

Takk Milo:-) Skal prøve å lete etter de sangene der. :D

Med en gang tror jeg !

lille meg 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...