Gjest Gjest_marie_* Skrevet 5. august 2006 #1 Skrevet 5. august 2006 Noen som vet om pergo inneholder stoffer, som gjør at man blir lettere gravid ,selv om man finner eggløsning uten også - med eggløsningstester ? Inneholder pergo stoffer som gjør man mer fruktbar ?
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #3 Skrevet 5. august 2006 Trodde Pergo var en parkett eller kanskje en type takplater jeg... Men ser jeg har forvillet meg inn i feil forum *sniker seg ut igjen*
Blueberry Skrevet 5. august 2006 #4 Skrevet 5. august 2006 (endret) Parkett ja... Pergotime er noen tabletter som skal hjelpe til med å fremme eggløsning. Dermed kan man vel på en måte si at du faktisk blir fruktbar ja. Endret 5. august 2006 av iselin22
Gjest Bertine Skrevet 8. august 2006 #6 Skrevet 8. august 2006 Nei, du må få pergotime på respept fra legen din.
Leo Skrevet 8. august 2006 #7 Skrevet 8. august 2006 Pergo er parkett også, så helt galt var det ikke Her finner du hva Felleskatalogen sier om Pergotime (I dagligtale ofte kalt Pergo). Det er et reseptbelagt legemiddel som påvirker hypofysen og i første rekke brukes for å stimulere eggløsning hos kvinner. Det brukes i noen tilfeller også for å stimulere kjønnskjertlene hos menn for å bedre sædproduksjonen.
Murmelmy Skrevet 8. august 2006 #8 Skrevet 8. august 2006 Jeg ble gravid på pergo men har IKKE EL uten. Dersom du har EL kan pergo virke mot sin hensikt. For å få resept på pergo må man gjennom undersøkelser hos fastlege hvor de blodtester deg fo EL på dag 20 og 22 i en syklus. Dersom du får påvist å ikke ha EL så henviser fastlegen deg videre til gynekolog/spesialist. Der vil de utføre en innvendig UL for å sjekke eggledere, egg osv. Dersom de mener du skal få det, skriver de ut respet på pergo. Pergo er altså ikke et middel som er enkelt å få tak i for å bli gravide. I tillegg skal du ha prøvd lenge og gjerne vise til tabeller som f.eks. fertility friend så de kan se hvordan syklusene dine utarter seg.
Holly Hobbie Skrevet 9. august 2006 #9 Skrevet 9. august 2006 Vi maatte ikke proeve saa lenge for aa faa pergo, men vi (baade mannen min og jeg) maatte gjennom undersoekelser som tok flere maaneder foerst. Som Murmelmy sier, saa er det ikke noe universalmiddel for aa fremme graviditet, men det kan ha gode resultater for pasienter som ikke har eggeloesning av seg selv, sann som ved PCOS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå