Gå til innhold

nye hvitevarer stå et døgn før bruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hørt noe om at dersom man kjøper nye hvitevarer så skal de stå i huset uten strøm i et døgn uten å være i bruk? stemmer dette? hvorfor...hva om man ikke gjør det??

noen erfaringer?

Skrevet

Kjøleskap og frysere skal stå oppreist/rolig i minst 8 timer (gjerne et døgn) før de kobles til. Det er noe flytende (som jeg ikke hunsker hva er) som skal fordele seg riktig. Om du kobler til med en gang kan det gå i stykker.

Komfyr, oppvaskemaskin o.l. trenger ikke å stå i et døgn.

Gjest Gjest1
Skrevet

Når det er kaldt ute, og hvitevarene er blitt kalde, har jeg hørt at de bør stå til de oppnår romtemperatur før de tas i bruk.

Gjest Gjesta
Skrevet

-det er oljen i motoren som skal renne skikkelig tilbake på plass før man starter den.

Men det er som regel ikke nødvendig lenger, all den dag sånt i våre dager oppbevares og transporteres stående, ihvertfall hvis du får det hjemkjørt.

Skrevet
-det er oljen i motoren som skal renne skikkelig tilbake på plass før man starter den.

Men det er som regel ikke nødvendig lenger, all den dag sånt i våre dager oppbevares og transporteres stående, ihvertfall hvis du får det hjemkjørt.

En liten hump og oljen er på ville veier.

Jeg hadde ikke tatt sjansen.

(Og olje er det, ja)

Gjest Catwoman
Skrevet

Da jeg kjøpte nytt kjøleskap fikk jeg det kjørt hjem av butikken. De bar det inn og koblet det til før de dro igjen.

Skulle tror de visste hva de drev med, de hadde vel ikke koblet det til hvis det måtte stå noen timer først.

Skrevet

Der jeg jobber har jeg lært at skapene skal stå i to til fire timer før det settes i... Kanskje jeg skal begynne å si lenger jeg også...

Gjest gjest1
Skrevet

Når vi kjøpte nytt kjøleskap, så stod det i ro i 2 timer før vi tok det i bruk.

Oppvaskmaskin og vaskemaskin tok vi i bruk med en gang, men vi vasket en omgang mens de var tomme.

Skrevet
Da jeg kjøpte nytt kjøleskap fikk jeg det kjørt hjem av butikken. De bar det inn og koblet det til før de dro igjen.

Skulle tror de visste hva de drev med, de hadde vel ikke koblet det til hvis det måtte stå noen timer først.

Da har nok ikke transportfolkene visst hva de drev med nei.. For kjøleskap og fys skal stå noen timer før bruk. :) Men det går jo antageligvis godt likevel, men man skal ikke ta den sjansen hvis man skal unngå det.

Skrevet

Burde ikke slikt stå i en bruksanvisning?

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det sto 8 timer utenpå emballasjen da vi kjøpte vårt kjøleskap. Mulig at det sto i bruksanvisningen også.

(Jeg tror liksom at jeg vet hvordan et kjøleskap skal brukes, så jeg har ikke sett på den)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det står i bruksanvisninga, så det er opp til kjøper å lese den :)

• 7 år senere...
Skrevet

Jeg har nettopp snakket med Samsung.

Et kjøleskap bør fraktes stående, hvis ikke, kan den fraktes mens den ligger på en av sidene.

Ikke front eller bak!

Deretter skal den stå i fire timer før kontakten settes i.

• Liker 2
  • 9 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
Gjest Lea skrev (På 5.8.2006 den 11.05):

Kjøleskap og frysere skal stå oppreist/rolig i minst 8 timer (gjerne et døgn) før de kobles til. Det er noe flytende (som jeg ikke hunsker hva er) som skal fordele seg riktig. Om du kobler til med en gang kan det gå i stykker.

Komfyr, oppvaskemaskin o.l. trenger ikke å stå i et døgn.

Nok med 4 timer.

Anonymkode: f9a75...12c

• Nyttig 2
Skrevet

Denne tråden skal jeg poste i om 11 år

• Liker 3
Skrevet
newman01 skrev (4 timer siden):

Denne tråden skal jeg poste i om 11 år

Da har i allefall kjøleskapet stått lenge nok.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...