anka Skrevet 3. januar 2003 #1 Skrevet 3. januar 2003 Jeg er 4 1/2mnd på vei. Kan ikke si jeg kjenner noe til babyen. Når kjente dere liv første gang, og hvordan føltes det ut!!!?? :cry: :-?
Kleopatra Skrevet 3. januar 2003 #2 Skrevet 3. januar 2003 For førstegangsfødende kan det drøye en stund før man kjenner noe, noen sier uke 20 andre 22. Har det godt lenger enn det, eller er du usikker - spør din lege/jordmor om dette. For flergangsfødende pleier man å kjenne liv tidligere - dette mye av at man vet hva man skal kjenne etter. Hvordan det kjennes ut er ikke jeg ingen ekspert på da jeg ikke har merket noe ennå (er 13+5), men noen sier det kan føles som bobler som sprekker i magen din, men dette varierer visst veldig mye fra kvinne til kvinne. Er selv utålmodig etter å kjenne liv - hadde vært greit å vite hvordan det gikk med den lille der inne.... men det kommer nok. Lykke til videre...
Gjest "vera" Skrevet 3. januar 2003 #3 Skrevet 3. januar 2003 Da jeg var 16 uker på vei, merket jeg en gang noe som minnet om såpebobler som sprakk mot magen. Visste det ikke da, men det var nok babyen jeg kjente. Ellers var jeg ca 20 uker da jeg kjente forsiktige spark, og tro meg det er ikke tvil om at det er det du kjenner når de dukker opp!! Er nå 36 uker og synes det er vemodig at det snart skal slutte å sparke i magen... Hilsen Vera og gullongen, med termin 8. februar
Klips Skrevet 5. januar 2003 #4 Skrevet 5. januar 2003 Kjente bobler som gled forbi fra ca uke 16 tror jeg, to uker senere var jeg ikke lenger i tvil om hva det var. Har morkaken på baksiden, kan visst være derfor jeg kjente det tidlig. Mange kjenner det mye senere.
Gjest Hilde K S Skrevet 5. januar 2003 #5 Skrevet 5. januar 2003 Synes det minner om luftbobler og det kiler litt. Prøv å legg deg på mage eller strakt ut på ryggen, ligg i ro og kjenn etter ! Dersom du ligger slik en stund skulle du kunne kjenne det. Det er mye lettere med nr 2, da vet du hva du skal kjenne etter.
cloudy Skrevet 7. januar 2003 #6 Skrevet 7. januar 2003 jeg kjente liv i uke 19, de første gangene kjentes det ut som en fugl som slo med vingene... veldig diffust, men jeg skjønte med en gang hva det var! nå er jeg gravid igjen,og jeg ønsker å kjenne barnet lenge tidligere enn sist! men jeg er enig i at det kan hjelpe legge seg på rygg, kanskje stryke magen litt!
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2003 #7 Skrevet 7. januar 2003 Hei! Jeg er også 4 1/2 mnd på vei. Har ikke kjent fryktelig med liv - dvs. spark osv. Men er allikevel sikker på at jeg har kjent baby'n. Det kjennes ut som bobler i maven ja. Det romler og romler... Og bråker!! :D Morkaken min ligger slik at det kan ta lang tid før jeg virkelig kjenner spark. Så da får jeg bare være tolmodig.... Men litt liv kjenner jeg jo......
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2003 #8 Skrevet 8. januar 2003 Vet ikke om det er liv jeg har kjent eller ei. Er førstegangsfødende og vet ikke hva jeg skal lete etter en gang, men det er jo litt beroligende og høre at andre er i samme situasjon. Dersom jeg har kjent noe må det være på kvelden når jeg har lagt meg og det kribler og bobler litt i magen. Det er vel det nærmeste jeg har komt. Men jeg er kun 18+4 og legene sier at det er ikke vanlig for førstegangs fødende å kjenne før uke 20-22. Skal til UL på mandag så vi krysser fingrer og tær for at alt ser bra ut da. Fikk jo høre hjertelyden lille julaften og da var det liv så vi klamrer oss til det :D 18+4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå