Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #1 Skrevet 5. august 2006 Jeg er avhengig av buss for å komme meg til jobb, men noen ganger(særlig helger) har ikke bussen kommet eller vært veldig forsinket..det er litt dumt når jeg må være på jobb til et bestemt tidspunkt. Er det noen som vet hvilke rettigheter jeg har? Kan jeg f.eks ta drosje til jobb og få dem til å sende regningen til busselskapet eller må jeg betale den og kreve pengene fra selskapet? Hvor lenge skal man egentlig måtte vente før man kan gjøre dette? Har letet på internett og nettsiden til busselskapet uten å finne noe som helst!
Gjest Gjesta Skrevet 5. august 2006 #2 Skrevet 5. august 2006 Bruker du Oslo Sporveier har iallefall de en reisegaranti, men om det gjelder flere buss selskaper vet jeg ikke.
Gjest Gjesta Skrevet 5. august 2006 #3 Skrevet 5. august 2006 Sporveiens reisegaranti finner du her: http://www.tbane.no/garanti/index.asp
Netten Skrevet 5. august 2006 #4 Skrevet 5. august 2006 Hvis det er i Hordaland, har du rett på taxi hvis bussen er mer enn 20 min. for sen og det er grunnet feil fra selskapets side. De dekker taxi med inntil 300,-.
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 En liten avsporing; Hva er det med busser som bare bestemmer seg for å ikke komme?
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #6 Skrevet 5. august 2006 En gang jeg skulle på jobintervju bestemte sporveien seg sånn pluselig for bare å kansellere den avgangen jeg skulle ta. Ble en smule irritert ja!
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #7 Skrevet 5. august 2006 Det er ikke alle steder som har slike garantier, det bør du skjekke opp. Iforhold til jobben din er det ditt ansvar å være tidsnok, ikke bussens, så da bør du ta en tidligere buss.
Gjest Tweek Skrevet 5. august 2006 #8 Skrevet 5. august 2006 Det er ikke alle steder som har slike garantier, det bør du skjekke opp. Iforhold til jobben din er det ditt ansvar å være tidsnok, ikke bussens, så da bør du ta en tidligere buss. ← Skal man ta tidligere buss vært dag, i tilfelle bussen ikke gidder å komme når han skal komme? da bør også bussen kjøre litt tidligere, så han kommer dit han skal komme
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2006 #9 Skrevet 5. august 2006 Rettighetene varierer med busselskapet - kontakt de ansvarlige og forhør deg.
liv Skrevet 5. august 2006 #10 Skrevet 5. august 2006 Skal man ta tidligere buss vært dag, i tilfelle bussen ikke gidder å komme når han skal komme? da bør også bussen kjøre litt tidligere, så han kommer dit han skal komme ← Jeg har tatt bussen som går 10 min før den jeg egentlig trenger å ta hele tiden mens jeg pendler på jobb, dette fordi jeg ikke kan være forsein til t-banen... Så får jeg heller sitte litt på Oslo S og vente da... Heller det enn å være akkurat og om bussen er tre-fire minutter forsein måtte løpe til banen.. Men så er jeg så heldig at bussen går ofte forbi her da.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #11 Skrevet 5. august 2006 Jeg opplevde at bussen bare kjørte forbi meg uten å stoppe! Jeg tok taxi til jobben da, og ringte bussfirmaet for å få adressen deres så jeg kunne sende taxiregninga til dem. Fikk til svar at jeg skulle rekke ut handa for at bussen skulle stoppe (som det visstnok står i rutefolderen at man skal gjøre), og hvis jeg ikke hadde gjort det så kunne jeg ikke regne med å få dekket taxi. Men jeg brydde meg ikke om "avslaget" jeg fikk pr telefon, jeg sendte klage og taxiregning til dem. Og uka etter kom pengene på kontoen min, samt et brev der de beklaget at jeg var forbikjørt når jeg sto på holdeplass. Så moralen er; ikke gi deg! Klag i vei!
Gjest Tweek Skrevet 5. august 2006 #12 Skrevet 5. august 2006 Jeg har tatt bussen som går 10 min før den jeg egentlig trenger å ta hele tiden mens jeg pendler på jobb, dette fordi jeg ikke kan være forsein til t-banen... Så får jeg heller sitte litt på Oslo S og vente da... Heller det enn å være akkurat og om bussen er tre-fire minutter forsein måtte løpe til banen.. Men så er jeg så heldig at bussen går ofte forbi her da. ← Der jeg bodde før, tok det 20-25 min til byen, og bussen gikk 2 ganger i timen, og på søndager 6 ganger hele dagen ca. Det er ikke alle som trenger andre transport midler videre, og det er faktisk bussen sitt ansvar, og se til at de kommer på tiden, og ikke raser forbi, noe mange busser gjør selv om det er folk som viser at de skal på. Husker en gang, bussen kjørte 3 min for tidlig fra byen, og et par busstopp etter det stoppet bussen på busstopp. ei jente kom løpende ned, og bussen hadde svingt halvannen meter bort fra bussholde plassen, og hun jenta fikk ikke komme på, selv om bussen sto å ventet på å komme ut i kjørefeltet, og jenta banet på døra. makan!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå