HoneyHoney Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 Tror noen i Nettavisen har vært innom her og lest "Tisser du i sjøen"-tråden, og funnet ut at de skulle lage en artikkel om det. Frysepulver: Ikke nok med at du får andres tiss på deg når du svømmer i sjøen eller når det regner, tenk deg når du dusjer. Eller pusser tenner. Eller tar et glass vann...
Gjest Chrizzy Skrevet 5. august 2006 #3 Skrevet 5. august 2006 Vi har det reneste vannet i Norge :kgblunk:
Gjest Grønn Frosk Skrevet 5. august 2006 #4 Skrevet 5. august 2006 Jeg drikker ikke bæsj! Ble ganske letta nå..
snøfnugg Skrevet 5. august 2006 #6 Skrevet 5. august 2006 Det du ikke vet har du ikke vondt av. Vi har kokt vannet i 5 år hvertfall. Nå har de akkurat bygd nytt vannverk her,så "vann på dunk" perioden er over til vårregnet kommer. Da blir badevannet brunt som vannet de drikker i enkelte u-land. Det har vi lært å leve med. Ikke delikat,men sand er sand. Ps! En julaften FØR alle hadde fått dusjet og stelt seg & FØR julematen var lagd så ble vannet sort....SORT!?!
gard Skrevet 5. august 2006 #7 Skrevet 5. august 2006 Hei Ser heldigvis ut som vannet i Stavanger er ganske greitt. Jeg synes vannet fra springen her smaker ganske godt. Det er alltid kjedelig når man ikke kan drikke vann rett fra springen når man er på ferie...vel, noen plasser kan man gjøre det man vannet smaker ikke spesielt godt
Gjest Chrizzy Skrevet 5. august 2006 #8 Skrevet 5. august 2006 Hvor er det egentlig man ser kvaliteten? Under M?
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #9 Skrevet 5. august 2006 Ja, jeg hører visst til et av de vannverkene.
Gjest Chrizzy Skrevet 5. august 2006 #11 Skrevet 5. august 2006 Slik leser du tabellen (ekstern lenke): Folkehelseinstituttets krav er 0 E.coli-bakterier per 100 milliliter drikkevann, og funn av 1 eller flere bakterier er en overskridelse. Dette finner du i kolonne T. Det var vel den som er verst? Vi hadde ikke noe tall der Phu!
Gjest Blondie65 Skrevet 5. august 2006 #12 Skrevet 5. august 2006 Vel etter å ha vært Giardia syk drikker ikke jeg vann fra springen lenger. Det tar jeg rett og slett ikke sjansen på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå