Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 Jeg er absolutt ikke opptatt av å følge moten. Men siden butikkenes utvalg følger motebølgene, så er jeg ikke alltid fornøyd med utvalget. Bla savner jeg: -klær i burgunderrød og smaragdgrønn -sko med litt hæl og rund tupp. Synes de spisse skoene ser veldig rare ut. -bukser med normal høyde i livet. Synes det har bedret seg litt denne sesongen, men finner fortsatt mange bukser jeg synes er fine på alle andre områder bortsett fra høyden i livet. -skjorter som passer meg. Fant masse fine skjorter for 5 år siden, men nå har de blitt sa lange at lille jeg føler jeg går med kjole! sikkert mer jeg savner, men har vel fortrengt det... SÅ: hva savner du?
Gjest Huldali Skrevet 4. august 2006 #2 Skrevet 4. august 2006 De fleste av de punktene du nevner finnes i butikkene eller kommer med årets høst mote, så du trenger ikke å fortvile, så sant jeg ikke er helt på jordet - klær i burgunderrød og smaragdgrønn Mørk lilla og lilla kommer til høsten, også lest om burguderrød (hvis jeg ikke husker feil). Har sett noen grønne topper i det siste også. -sko med litt hæl og rund tupp. Synes de spisse skoene ser veldig rare ut. Gå på ”din sko” de har jeg sett har mange fine sko med rund tupp, ellers syns jeg det er mange, mange sko med rund tupp fortiden. -bukser med normal høyde i livet. Synes det har bedret seg litt denne sesongen, men finner fortsatt mange bukser jeg synes er fine på alle andre områder bortsett fra høyden i livet. Høyden på buksene skal bli høye til høsten, så det kommer nok snart! Jeg har også sett ekstreme tilfeller av høyde i livet, ikke SÅ pent syns jeg -skjorter som passer meg. Fant masse fine skjorter for 5 år siden, men nå har de blitt sa lange at lille jeg føler jeg går med kjole! Sett masse bilder av skjorter som kommer i høst. På vero mode har de i hvert fall kortere skjorter har jeg sett. Selv håper jeg på en del silketopper og skjorter. Det syns jeg er kjempe fint!
Klips Skrevet 4. august 2006 #3 Skrevet 4. august 2006 sko med rund tupp og bukser som ikke viser halve rumpa når man sitter har jeg savnet lenge. rund tupp har jo vært i motebladene i flere år allerede, hvorfor tar det så sabla lang tid før det kommer til butikkene? ellers er jeg så lei av turkis, ønsker meg mere lyseblått, det er yndlingsfargen min
Rannva Skrevet 4. august 2006 #4 Skrevet 4. august 2006 Jeg savner mammaklær som ikke ser ut som bestemors gardiner!!
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #5 Skrevet 4. august 2006 sko med rund tupp og bukser som ikke viser halve rumpa når man sitter har jeg savnet lenge. rund tupp har jo vært i motebladene i flere år allerede, hvorfor tar det så sabla lang tid før det kommer til butikkene? ellers er jeg så lei av turkis, ønsker meg mere lyseblått, det er yndlingsfargen min ← Huh? De har da massevis av sko med rund tupp i butikkene. Er jo spisse sko som er ut nå.
Nanella Skrevet 4. august 2006 #6 Skrevet 4. august 2006 Jeg hadde en del skjørt i knelengde, glatt stoff noen år tilbake. Disse savner jeg. Finner ikke noen steder nå lenger. Jeg finner jo masse skjørt jeg liker nå også men vil ha noen sånn også. Ellers er jeg svært fornøyd med høstmoten, masse stilig syns jeg. Men har vanskeligheter med å finne kule "partytopper" også når jeg tenker meg om.
Rosenrød Skrevet 4. august 2006 #7 Skrevet 4. august 2006 Spisse sko har vel vært ut nå i hvert fall et år, er jo masse sko med rund tupp i butikkene. Jeg savner pasteller, babyrosa og babyblått.
minienthe Skrevet 4. august 2006 #8 Skrevet 4. august 2006 jeg savner skjorter som har plass til puppene ! er møkk lei sprikende knapper eller å alltid måtte ha singlet under og de øverste åpne.
Gjest Lea Skrevet 4. august 2006 #9 Skrevet 4. august 2006 jeg savner skjorter som har plass til puppene ! er møkk lei sprikende knapper eller å alltid måtte ha singlet under og de øverste åpne. ← Helt enig. Det er ikke morsomt å måtte gå opp 3 størrelser for å finne en skjorte som sitter pent over brystet og ende opp med at ermene er for lange og all midje blir borte. Ellers savner jeg -Jeans som er middels høye/lave i livet (finner fortsatt bare er lave eller veldig høye i livet) -BH i D-cup med avtagbare stropper og som ikke er pushup. -Pene sommertopper som ikke har spaghettistropper
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #10 Skrevet 4. august 2006 jeg savner klær som tar hensyn til oss som har store pupper men likevel ikke er feite rundt magen.... ja til flere sko med rundt tupp og tykk hæl.... ja til flere skjørt og bukser som går helt opp til midjen, for den sexy 40-50-talls-looken...
Gjest Gjesta Skrevet 5. august 2006 #11 Skrevet 5. august 2006 Dette har jeg savnet i alle år, for klærne jeg arvet fra mamma er utslitt forlengst. Skikkelige slengbukser, ikke de moderne greiene, men sånne som var på 70-tallet. Og så savner jeg de typiske norske strikkegenserene og -jakkene med den passformen som var vanlig på 70- og 80-tallet, altså mer rett ned og mer kroppsnære enn de store uformelige genserene som selges i dag. Litt sære ønsker kanskje, men...
Klips Skrevet 5. august 2006 #12 Skrevet 5. august 2006 Huh? De har da massevis av sko med rund tupp i butikkene. Er jo spisse sko som er ut nå. ← Ja, det begynner å komme seg, men jeg synes fortsatt det er mange sånne lange med firkanttupp. Er mest oppgitt fordi jeg begynte letingen for nesten tre år siden
Furstina Skrevet 5. august 2006 #13 Skrevet 5. august 2006 Mammakläder för kontor! Jag vill inte ha en blommig sommarklänning på mig i höst, eller smutstvättade jeans. Saknar flera skjortor eller blusar för gravida - jag har blivit tvungen att gå på gravidlinnen och sen använda mina vanliga skjortor/blusar uppknäppta över. Saknar annars storleksvariationer. Långa ärmar på tröjor, långa men smala tröjor, långa byxor (det HAR blivit bättre med Short, Long-utbud men kan bli bättre!) Och BH-ar i små storlekar 70 A eller 70 AA som INTE har snoopy, hjärtan eller Ole Brum på!
Gjest Virvel Skrevet 5. august 2006 #14 Skrevet 5. august 2006 Bukser som passer oss med korte ben, stor rumpe og smal midje. Topper og gensere som er smale, men litt lange. Jeg må ha XS i topper fordi jeg er så smal i overkroppen, men til tross for at jeg bare er 1,60 kryper de alltid oppover magen. Det er kaldt om vinteren, og ikke minst lite pent. Smalere jakker og kåper. Jeg får ofte en pen liten pukkel på ryggen fordi jeg i tillegg til å være smal har små pupper, og klarer dermed ikke å fylle ut jakkene. Egentlig burde jeg bare lære meg å sy klærne mine selv, høhø.
Ephemera Skrevet 5. august 2006 #16 Skrevet 5. august 2006 Dongeribukser med sleng. Ellers blir det aldri nok omslagsjakker - spesilet ikke av det litt lange slaget. Jeg leter meg ihjel og ender opp med å bestille fra en norsk designer til svindyr pris...
Gjest gjesta Skrevet 6. august 2006 #17 Skrevet 6. august 2006 Det jeg savner, men som det høres ut som kommer, er ekstremt høyliva bukser. Jeg vil ha bukser oppunder puppene! Ellers vil jeg alltid ha sleng. Selv om jeg også bruker drainpipes. Sleng er bra uansett. Også er jeg bittelitt bekymret for fargene som kommer til høsten, men det blir vel alltids noe å få tak i for oss som liker massevis av farger også. Jeg bryr meg ikke om moten, men om hva som er tilgjengelig i de rimelige butikkene...
Gjest splæsj Skrevet 6. august 2006 #18 Skrevet 6. august 2006 (endret) Det jeg savner, men som det høres ut som kommer, er ekstremt høyliva bukser. Jeg vil ha bukser oppunder puppene! Det finnes nok av det i "bestemorbutikkene". Lette etter bukser med høyere liv tidligere i vår, og i ren desperasjon gikk jeg inn flere av disse butikkene. Men nei. Det var mormor-bukser. Endret 6. august 2006 av Pax
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå