Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 Før gikk jeg til optiker for halvårlig synssjekk og linsekjøp. Har hatt samme styrke på linsene i mange år. Men har kjøpt linser på nettet til halv pris (lensway) de siste 2-3 årene. Har ikke sjekket øynene hos optiker siden jeg begynte å kjøpe på nettet...vet jo at de anbefaler minst 1 gang i året. Føler at styrken er ok, men kanskje det er kommet en ny mer moderne type linser som jeg burde ha skiftet til??? Er dere andre nettlinsekjøpere flink til å oppsøke optiker for sjekk?
Gjest Kermit Skrevet 4. august 2006 #2 Skrevet 4. august 2006 (endret) Ja, jeg går jevnlig til synssjekk selv om jeg kjøper linser på nett. (Går til sjekk 2 ganger i året) Endret 4. august 2006 av Dr. Evil
Arkana Skrevet 4. august 2006 #3 Skrevet 4. august 2006 Jeg går en gang i året slik jeg alltid har gjort (får innkallelse). Oftere enn det ser jeg ikke på som nødvendig.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #4 Skrevet 5. august 2006 De anbefaler vel 1-2 ganger i året når man kjøper linser på nettet. Og det er vel ikke bare for å kontrollere styrke, men for å se at øynene er friske, da de kan oppdage skader og sykdommer på øynene lenge før du merker det. Så jeg ville ha kommet meg til sjekk om jeg var deg, og deretter gått jevnlig en gang i året.
lillesky Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 Jeg går 1 gang i året, men det er fordi synet mitt enda ikke har stabilisert seg.
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 7. august 2006 #6 Skrevet 7. august 2006 jeg også har kjøpt linser på nett. var på kontroll i forrige uke, og det var første gang på 3 år........! Fikk beskjed om at alt var greit, men at jeg burde sjekke øynene en gang i året pga at man kan få "sopp" på øynene av lisner
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2006 #7 Skrevet 7. august 2006 Jeg går til optiker hver 12-14 måned. Som noen har nevnt her: optiker sjekker ikke bare at du har riktig styrke, men enda viktigere: at du ikke har skader eller sykdommer på øyet. Har du ikke sjekket øynene på 2-3 år, bør du absolutt bestille time snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå